K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2013, 14:44   #1
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
ressourceprofil

når nu man har en ressourceprofil, der er startet op på for mange år siden. Hvornår skal borgeren selv skrive under på man er enig i de punkter der er lavet, gør man det løbende eller først til sidst når alt er skrevet færdigt?

Hvornår skal kommunen sende en kopi af ens ressourceprofil? skal de ikke gøre det hver gang der er ændringer eller er det kun efter man har søgt aktindsigt?

Sidst redigeret af tije; 19-11-2013 kl. 14:51.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 17:02   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Nu er det rehabiliterindsskemaet der bruges i FP og FLEKS sager, det udfyldes inden sagen oversendes til rehabiliteringsteamet.

Ressourceprofilen var et værktøj der blev brugt for at strukturere indsamling af data i forhold til ovennævnte sager.

Kommunerne indsamler nu de oplysninger der var i resourceprofilen, mere i "enkelte" dokumenter som lægeerklæringer, arbejdsprøvninger mm... og det hele samles så til sidst.

Jeg havde også en gammel ressourceprofil, der fortsat indgår som bilag i min sag, men den har ikke længere en overordnet placering, og får ikke flere opdatringer.
Men rehabiliteringsplanen er nu også et mere "læseligt" værktøj, når nogen hurtigt skal se ens sag igennem... og det går hurtigt når sagen skal for rehabiliteringsteamet, lægens tid er normeret til tre sager/arbejdsdag, det vil sig 2½ time til at læse alt igennem og sætte sig ind i hele vores liv, og deltage i rehabiliteringsmødet, så derfor er det nødt til at være meget overskueligt, og overskueligheden kan efter min mening ganske let gå tabt i ressourceprofilen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 17:06   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu bruger man ikke ressourceprofiler mere....man bruger rehabiliteringsskemaer....

Nej de skal ikke snede noget til dig medmindre du skal partshøres inden der skal træffes en eller anden afgørelse i din sag..

Jow den skulle opdateres løbende....men man bruger dem som sagt ikke mere...

Man skulle kun godkende den når man blev partshørt...eller det vil sige....du skulle ikke godkende den...du skulle bare have lov til at se den....og kommunen skulle kunne bevise at du havde set den....derfor de gerne ville have man skrev under på den...

Ved en partshøring har man jo muligheden for at komme med alle sine rettelser og få dem indført...

Men du kan roligt glemme alt om den ressourceprofil....da du fremover skal have lavet et rehabiliteringsskema...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 22:40   #4
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
nååårh se så giver det meget mere mening. Jeg er ved at hjælpe en veninde, og kunne heller ikke rigtig forstå de ikke havde opdateret den

Jamen hvad så når sagsbehandleren har sendt et rehabiliteringsskema til veninden i juni, veninden udfylder det, og sender det retur som aftalt, og hører så ikke mere fra sagsbehandleren, der ligger ikke nogen rehabiliteringsplanen i den aktindsigt vi har modtaget.

Hvornår skal rehabiliteringsplanen laves, skal det være løbende, eller skal den bare laves til allersidst?
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 01:54   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som jeg har forstået det så skal den bare laves og være færdig inden man skal til rehab temaet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 09:11   #6
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
i bekendtgørelsen omkring rehab indsats delen står der:

Stk. 2. Tilbud og aktiviteter m.v. samt opfølgning, jf. stk. 1, nr. 3 og 4, skal fastlægges i rehabiliteringsplanens indsatsdel for en periode af mindst 6 måneder ad gangen, og planen skal opdateres løbende.

Så lyder det jo som om det er noget de faktisk skal holde opdateret, eller har jeg misforstået noget?
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 12:25   #7
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
i bekendtgørelsen omkring rehab indsats delen står der:

Stk. 2. Tilbud og aktiviteter m.v. samt opfølgning, jf. stk. 1, nr. 3 og 4, skal fastlægges i rehabiliteringsplanens indsatsdel for en periode af mindst 6 måneder ad gangen, og planen skal opdateres løbende.

Så lyder det jo som om det er noget de faktisk skal holde opdateret, eller har jeg misforstået noget?
Hej tije

Når og hvis du skal til møde i Rehabiliteringsteamet bliver blanketterne til og vedr. Rehabiliteringsteamet først taget i brug.

Din opfølgningsplan/samtale skal løbende opdateres og ved væsentlige ændringer udleveres til dig.
Den bør indeholde mål og delmål samt status på din situation.
Du kan altid selv bede om kopi via. aktindsigt.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2013, 02:26   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja jeg har også forstået det som om det er noget der er opdelt....altså en rehab plan....og et rehab skema...ikke som noget samlet...

Men nu har jeg ikke prøvet det...og kan kun læse hvad der står om det...

Ja en rehab plan skal løbende opdateres....

Men jeg har ikke set noget sted at der står at der skal være et rehab skema og at det skal løbende opdateres....

Jo jo skemaet skal være der inden man kommer til rehab møde....men som jeg læser det...så behøver de ikke lave det i starten af en sag....altså før de ved om du skal til et rehab møde...

Men jeg kan jo tage fejl...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2013, 14:21   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja jeg har også forstået det som om det er noget der er opdelt....altså en rehab plan....og et rehab skema...ikke som noget samlet...

Men nu har jeg ikke prøvet det...og kan kun læse hvad der står om det...

Ja en rehab plan skal løbende opdateres....

Men jeg har ikke set noget sted at der står at der skal være et rehab skema og at det skal løbende opdateres....

Jo jo skemaet skal være der inden man kommer til rehab møde....men som jeg læser det...så behøver de ikke lave det i starten af en sag....altså før de ved om du skal til et rehab møde...

Men jeg kan jo tage fejl...
Hej Webmaster og tije

Jeg spurgte Borgerrådgiver om ikke rehabiliteringsplanens forberedende del skulle udfyldes når der ikke var lavet ressourseplan. (Efterspurgt af ASK)

Borgerådgiverens svar var, at Kommunen ikke er forpligtiget til at lave Rehabiliteringsplanens forberedende del før end sygedagpengesagen overgik til behandling i Rehabileteringsteamet.

Før møde i Rehabiliteringsteamet vil min sagsbehandler sende den forberedende del til underskrivelse af mig som partshøring.

Sagsbehandleren sender til praktiserende læge "Anmodning om lægeattest 261til Rehabiliteringsteam.
Denne er en kort redegørelse for begrundelse for anmodning samt redegørelse for borgerens forhold

Hos Lægen udfyldes LÆ 265 sammen med sygemeldte.
LÆ 265 er Lægeattest til Rehabiliteringsteamet, som beskriver:
- relevante helbredsforhold
- særlige hensyn
- lægens kommentarer til patientens opfattelse af eget helbred
- andre forhold end de helbredsmæssige
- misbrug
- lægens eventuelle supplerende oplysning

Andre lægepapirer der er relevante kan vedlægges af lægen.
Andre lægepapirer og dokumenter, der er relevante er vedlagt af Sagsbehandleren
Den sygemeldte kan som partsindlæg forlange yderligere lægepapirer og dokumenter vedlagt.

Opdateringer sendes når der er relevante ændringer- det er jo en lang snor uden ende, så hvis ikke der fremsendes løbende orientering fra Sagsbehandleren så bed om aktindsigt. Jeg beder konsekvent om aktindsigt løbende.

Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 22-11-2013 kl. 14:45.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2013, 20:01   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja jeg har også forstået det som om det er noget der er opdelt....altså en rehab plan....og et rehab skema...ikke som noget samlet...
Der er tale om et samlet skema.
Rehabiliteringsplanens "indledende del" og
Rehabiliteringsplanens "indsats del" (som jo kun kommer i spil hvis man skal i ressource- eller andet forløb).

Det der ofte omtales som "rehabiliteringsskema" er den forberedende del, det er det skema man udfylder SAMMEN med jobkonsulenten.


Men nu har jeg ikke prøvet det...og kan kun læse hvad der står om det...

Ja en rehab plan skal løbende opdateres....
Når man kommer i et forløb er det man får lavet den endelig "plan" (indsatsdelen) og den skal opdateres svarende til de intervaller der er aftalt.

Men jeg har ikke set noget sted at der står at der skal være et rehab skema og at det skal løbende opdateres....
Nej, det der kaldes for "skema" er den indledende del, altså før rehabiliteringsteamet... det er en samling af "hvad ved vi nu, som skal gå videre til teamet" det skal først lave når man ved vedkommende skal til rehabiliteringsteam

Jo jo skemaet skal være der inden man kommer til rehab møde....men som jeg læser det...så behøver de ikke lave det i starten af en sag....altså før de ved om du skal til et rehab møde...
Korrekt, skemat er et værktøj til rehabiliteringsteamet, og til evt. videre brug i ressourceforløb.

Men jeg kan jo tage fejl...
Ja det er til at blive ør af alle de nye begreber...
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension