K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2010, 20:02   #1
Pingu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
Pingu er ny på vejen
Lydoptagelse af møder.

Er der nogen der har kendskab til reglerne og erfaring med optagelse af møder med sagbehandlere. Jeg er udsat for en sagsbehandler der i den grad fordrejer hvad jeg siger. Jeg føler mig totalt magtesløs. Nu vil jeg gerne høre om der er nogen der har erfaring med at lydoptage møderne så der efterfølgende er bevis for hvad der er sagt.
Skal man gøre opmærksom på det inden. Er der nogen der har gjort det og har erfaring med det.
Pingu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 20:34   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
NEJ!! sålænge du selv deltager i mødet er det fuld lovligt at optage dine møder, og du behøver ikke (vil faktisk fraråde det) at oplyse om det Så brugt det ALT det du vil !
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 21:47   #3
Pingu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
Pingu er ny på vejen
Tusind tak, Helle. Fra nu af vil jeg ikke udtale mig med mindre jeg har det på bånd. Jeg tænkte at hvis jeg på forhånd fortalte at jeg optog, så ville samtalen måske blive mere lødig fra sagsbehandlerens side.
Pingu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 21:56   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er straffelovens § et eller andet (jeg ikke husker... vist nok et eller andet med 50... men igen jeg husker det altså ikke)

Den siger at så længe man selv deltager i optagelserne kan man ikke straffes for det, heller ikke selv om at optagelserne foregår hemmeligt.
Det er altså kun direkte aflytninger der er ulovlige
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 22:39   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
det er som de øvrige ærede medlemmer sir:
det er FULDT lovligt at optage samtaler SÅLÆNGE du selv er tilstede i rummet!

Du får lige et link til lovbasen omkring dette: http://www.update.dk/cfje/Lovbasen.n...2?OpenDocument

-og véd også at der ligger en masse om det herinde, kan anbefale at bruge søgefunktionen i toppen af siden

Håber det kan hjælpe dig.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 23:12   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der har lige været en tråd, hvor nogen kom frem med, at en optagelse kun kan bruges som bevis hvis dato og sted fremgår af optagelsen.

Selv gjorde jeg altid det, at når jeg var i nærheden af jobcenteret tændte jeg mp3'eren og indtalte tid og sted, og lidt om hvem jeg skulle til møde med, og om hvad.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 23:58   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hvis du gerne vil undgå tonen i møderne, så kan det helt sikkert være opdragende på sagsbehandleren, hvis du på forhånd siger, at du optager samtalen...
Men hvis du gerne vil have beviser for sagsbehandlerens måde at tackle mødet på, så er der som de andre siger, ikke noget ulovligt i at optage samtalen uden at fortælle det forinden.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 00:41   #8
denuheldige85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Indlæg: 71
Styrke: 14
denuheldige85 er ny på vejen
Jeg aftalte med min læge at jeg oplyste min sagsbehandler om at jeg ville optage samtalen, hun sagde at hun jo så ville oplyse at hun kunne nægte at deltage, hvortil jeg sagde at jeg jo bare i prinsippet kunne vælge at lade være at oplyse hende dette da det var lovligt, hun følte sig ikke ret godt tilpas (sikkert pga de ubehagelige samtaler hun har haft med mig fordi hun har talt nedværdigende til mig) men hun deltog alligevel og snakkede meget pænt
Og det var hvad jeg havde brug for- for jeg ville ikke kunne magte endnu en nedenladende samtale.
Så det var jeg glad for.. skulle ikke bruge det som bevis men mere for at huske hvad hun sagde hvis det blev et dårligt møde..
denuheldige85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 01:41   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Der har lige været en tråd, hvor nogen kom frem med, at en optagelse kun kan bruges som bevis hvis dato og sted fremgår af optagelsen.

Selv gjorde jeg altid det, at når jeg var i nærheden af jobcenteret tændte jeg mp3'eren og indtalte tid og sted, og lidt om hvem jeg skulle til møde med, og om hvad.
SUPER vovse... godt med en god hukommelse nu mangler vi bare vi andre begynder at lære at huske den meget vigtige detalje *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 06:24   #10
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Hvis du gerne vil undgå tonen i møderne, så kan det helt sikkert være opdragende på sagsbehandleren, hvis du på forhånd siger, at du optager samtalen...
Ja sikkert og en sikker måde at gøre samarbejdet svært på hvis sagsbehandleren ikke syntes det er en smart ide, og vil "finde" sig i det, så vil h*n virkelig blive svær at samarbejde med, tro mig DET har jeg prøvet
Så jeg ville bestemt IKKE oplyse det..
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor to møder ved en § 18? frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 21-01-2013 23:29
Fri til HK og kommune-møder Nucca Spørgsmål ang fleksjob 2 29-09-2011 09:09
Optagelse af møder Adi Alt det andet 4 01-03-2011 07:50
Dagsorden til møder. Maj-Britt Alt det andet 4 15-03-2010 22:25
Slemme møder mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-02-2007 20:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension