K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2009, 15:12   #21
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Til Kohai.
Borgerrådgiverens opgave er ikke at tage stilling til eventuelle klager som retteligt skal tages i kommunens afdelinger. Men er det en klage over diskrimination eller lign., så ligger det inde for deres felt.

Borgerrådgiveren skal mere ses som en instands der kan være med til at åbne døre og skabe dialog. De sørger for at man får svar på henvendelser til kommunen, og sørger for at kommunen kommer i gang med sagsbehandlingen. Men selve sagsbehandlingen foregår altså i forvaltningen og ikke hos Borgerrådgiveren.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 15:27   #22
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Jeg synes du skal spille på alle de strenge du har - så kontakt borgerrådgivningen, socialrådgiver på psyk. afd, samt kontakt selv din sagsbehandler.
Ja, jeg har lige sendt en megalang email til socialrådgiveren på psyk. afd. Det var en længere smøre, så jeg er helt smadret nu!

Jeg vil helt sikkert tage imod al den hjælp jeg kan få, så jeg er spændt på, hvad socialrådgiveren på psyk. afd. vil anbefale mig at gøre.
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 16:12   #23
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Ja, så har jeg allerede fået svar tilbage fra socialrådgiveren på psyk. afd.

Hun ville fraråde mig at søge en førtidspension efter $17, da det næsten altid gav afslag (ved så godt, at nogle af Jer herinde på K10 er sluppet igennem nåleøjet alligevel), men hun skriver at jeg rigtig er kommet i klemme mellem systemer og regler. Så nu på fredag, hvor jeg alligevel har en tid til min psykiater, kunne jeg komme forbi på hendes kontor bagefter så vi kunne drøfte, hvad vi kan gøre.

Jeg håber virkelig, at det kan sætte skub i afslutningen af min sag!
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 19:26   #24
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Til Kohai.
Borgerrådgiverens opgave er ikke at tage stilling til eventuelle klager som retteligt skal tages i kommunens afdelinger. Men er det en klage over diskrimination eller lign., så ligger det inde for deres felt.

Borgerrådgiveren skal mere ses som en instands der kan være med til at åbne døre og skabe dialog. De sørger for at man får svar på henvendelser til kommunen, og sørger for at kommunen kommer i gang med sagsbehandlingen. Men selve sagsbehandlingen foregår altså i forvaltningen og ikke hos Borgerrådgiveren.

Velcro
Fra Kbh's kommunes hjemmeside (min understregning):

Citat:
Synes du, at kommunen kunne have gjort det bedre?

Er du utilfreds med behandlingen af din sag i Københavns Kommune eller med kommunens behandling af dig, kan du henvende dig til Borgerrådgiveren.

Du kan blandt andet klage til Borgerrådgiveren over kommunens sagsbehandling og udførelsen af de praktiske opgaver. Borgerrådgiveren kan også hjælpe dig på vej i klagesystemet og mægle i sager om diskrimination.
Selv klagede jeg over et utal af fejl i min sagsbehandling, men borgerrådgiveren forholdt sig ikke til eet eneste af klagepunkterne. I stedet blev den sendt tilbage til den afdeling, jeg klagede over, og som selvfølgelig havde hørt alle klagepunkterne, før jeg henvendte mig til borgerrådgiveren. Og det er næppe nogen overraskelse, når jeg skriver, at de stadig ingen grund så til at ændre noget. Så jeg synes ærligt talt ikke, jeg kunne bruge borgerrådgiveren til noget som helst.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 10:49   #25
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det kommer sikkert an på, hvilke klager, der er tale om. Forvaltningen vil få kritik over klagerne. De kan handle efter dem. Det er vel ledelsens ansvar i denne forvaltning at rette op på kritikken. Jeg har personligt selv oplevet, at en klage for langsommelig sagsbehandlingstid gjorde, at forvaltningen satte et projekt i gang for at forkorte sagsbehandlingstiden - hvilket var godt. Dette var via borgerrådgivningen. Borgerrådgivningen laver også egne undersøgelser i de forskellige forvaltninger.

Her står der, hvad man kan klage over og hvordan de behandler klager:

Hvad kan du klage over
Du kan klage til Borgerrådgiveren over Københavns Kommunes sagsbehandling, personalets optræden og udførelsen af praktiske opgaver. Du kan også klage over diskrimination.

Borgerrådgiveren kan ikke behandle klager over

•Kommunens afgørelser
•De politiske beslutninger, f.eks. om serviceniveauet i kommunen
•Ansættelsesforhold i kommunen
•Forhold som andre klageinstanser tager sig af

Borgerrådgiveren behandler normalt heller ikke klager, hvis der er gået mere end 1 år efter, at forholdet er begået.

Hvis Borgerrådgiveren ikke kan behandle din klage, kan du få hjælp til at komme videre.

Læs mere om dine klagemuligheder

Få hjælp hos Borgerrådgiveren

Hos Borgerrådgiveren kan du få hjælp, hvis du ønsker at klage over Københavns Kommune eller ønsker hjælp til at genskabe dialogen med kommunen.

Borgerrådgiveren hjælper også gerne, hvis du har svært ved at forstå et brev fra kommunen.

Du kan også komme med forslag til, hvordan kommunens sagsbehandling og service kan forbedres.


Hvordan bliver din klage behandlet?
Når Borgerrådgiveren modtager en klage, vurderes det, om Borgerrådgiveren kan behandle klagen.

Hvis Borgerrådgiveren ikke kan behandle klagen, får du vejledning om, hvordan du så kommer videre med sagen.

I første omgang bør du henvende dig dér, hvor din sag behandles, eller hvor opgaven normalt udføres. Borgerrådgiveren kan hjælpe dig med at klage til den forvaltning, du ønsker at klage over.

Hvis kommunen har begået fejl eller ikke har levet op til kommunens standard, f.eks. ved ikke at møde dig med respekt, ligeværdighed, dialog og tillid, kan Borgerrådgiveren udtale kritik eller komme med en henstilling til den forvaltning, som du har klaget over.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 14:52   #26
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Mine klagepunkter var bla. ekstrem langsommelig sagsbehandling, og at en række love ikke blev overholdt, men det sidste forholdt borgerrådgiveren sig slet ikke til. Jeg fik dog medhold i, at de havde været for langsomme, men det kan jeg jo ikke bruge til så meget, når der ikke ellers bliver fulgt op på handling.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 18:58   #27
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
tilsynet

ellers skriv til tilsynet under statsforvaltningen eller ombudsmanden

jeg har indrapporteret gladsaxe kommune, det blev til 3 mails sendt til tilsynet indenfor de sidste 2 uger, men overtrædelser i ca 60 episoder, møde, mail, osv indenfor de sidste 2 måneder.

så er spændt på tilsynets respons
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 14:12   #28
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Skønt!

at I bliver ved med at skrive og komme med forskellige løsningsmodeller!

Så ved jeg da, at der er andre veje at gå, hvis nu psyk. afd. socialrådgiver ikke kan hjælpe (men det kan hun nu nok, mon ikke?).

til Jer alle
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 14:28   #29
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Så har jeg talt med psyk. afd. socialrådgiver!

Hej allesammen.

Så har jeg været til samtale med socialrådgiveren på psyk. afd. og hun mente også, at det ikke var i orden, at jeg ikke fik svar på skriftlige henvendelser samt at de var for langsomme til at afslutte min sag, når de nu havde alt hvad de skulle bruge for at kunne afslutte min sag. Hun havde forsøgt at få fat i min sagsbehandler, men hun sad i møde, så hun havde bedt om, at hun ringede tilbage når mødet var overstået og meget gerne imens jeg var der.

Hun ringede dog ikke tilbage imens jeg var der, men psyk.´s socialrådgiver sagde, at hun ville blive ved med at følge op på min sag indtil den var afsluttet og hun anbefalede også, at jeg inddrog borgerrådgiveren i sagen. Hun ville sende mig en mail, når hun havde talt med min sagsbehandler.

Da jeg så kom hjem, lå der et tungt brev fra Jobcentret i entréen. Jeg var sikker på, at det var en kopi af min sag, da jeg jo søndag aften havde sendt en mail afsted med begæring om aktindsigt, men det var det ikke..... det var en partshøring med henblik på påbegyndelse af sag om førtidspension!!!

Og lidt efter modtog jeg så en mail fra psyk.´s socialrådgiver:

Kære XXXXXXXXX



Jeg er netop blevet ringet op af XXXXX XXXX, der ikke har haft mulighed for at ringe før nu.

Hun fortæller, at hun i går eftermiddags har sendt hele sagen til høring til dig. Hun anbefaler, at der rejses sag om, at du får førtidspension.



Sagen burde være oplagt. Det der sker er, at så snart du har svaret, vil sagen gå til Socialforvaltningen, der skal rejse og afgøre sagen. Jeg mener, at den bør være helt klar.



Held og lykke og god weekend

XXXXXXXX


Tror I lige, at jeg er rundt på gulvet???? Tør dog ikke glæde mig for tidligt, ikke før jeg står med brevet i hånden!
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 13:19   #30
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Så fik jeg kæmpet mig igennem hele partshøringen og da jeg ikke har yderligere kommentarer til den har jeg været inde med svar til Jobcenteret, så de hurtigst muligt kan få den sendt videre til Socialforvaltningen.

Så vidt jeg kunne forstå på psyk. afd. socialrådgiver skulle Socialforvaltningen så nu tage stilling til, om de er enige i min sagsbehandlers konklusion om, at der bør rejses en førtidspensionssag. Hvor lang plejer Socialforvaltningen at være om det? Og får man svar på om/når de sender til behandling hos Pensionsteamet?
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter København: liste over sagsbehandlere, læger, mm. man skal undgå. Lotte68 Skal kommuner ikke overholde loven? 186 03-01-2018 18:17
De sylter min klage Contanie Politik og Samfund 11 21-06-2013 14:48
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade nr. 2 Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 30-12-2011 00:04
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension