K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2009, 23:10   #211
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandetbliveved Se meddelelser
hvad koster sådan en bil? man skal da selv betale det meste ikke?
er der forskel på om man er psykisk handicappet ved at låne penge til bilen?
jeg synes kun jeg kan se at det skal være i forbindelse med job eller uddannelse man kan søge om lån til bilen?
jeg har ikke job, og jeg har ingen venner eller familie jeg kan trække på, men mit behov for at komme ud er vel mindst ligeså stort som andres, en lille brugt bil ville måske kunnefå mig lidt igang, og udgifterne er begrænsede
tror jeg vil undersøge det nærmere
hvor længe har i ventet? og hvad med kørekort, skal jeg selv betale det og hvorlænge vil det tage ?

Man kan søge om en trivselsbil, hvis man ikke er under uddannelse eller har job. Det er bare lidt sværere at få den bevilget så, da man skal godtgøre, at man har et egentlig behov.

Det fungerer sådan, at kommunen giver dig et lån, og du skal betale halvdelen af lånet tilbage, resten bliver nedskrevet. Kørekortet tror jeg selv, du skal betale, men jeg vil ikke sværge på det.

Hvor lang tid det tager, afhænger helt af din kommune.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 14:37   #212
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Der kan også søges om hjælp til erhvervelse af kørekort.

Det skal være en ny bil, og ikke brugt. Man kan dog hvis man har købt en bil indenfor det seneste år, og den kan godkendes, blive bevilget ombygning af denne.

Jeg er selv pensionist, og har fået bevilget bil på det Trivselsmæssige grundlag.

Din kommune skal svare dig på, hvor lang tid det tager.
Ved min sag, gik der ca. 1 år fra jeg søgte til jeg blev bevilget.
Dernæst skal man afprøve biler, og så bestille, så den lille ekstra tid kommer oveni. Ved mig ca. 1½ måned.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 21:17   #213
stroom
På vej til at lære K10
 
strooms avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2009
Lokation: brønderslev
Alder: 70
Indlæg: 9
Styrke: 0
stroom er ny på vejen
Lyder godt Stoktoft..Held og lykke med dig.
stroom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 20:28   #214
løven
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
løven er ny på vejen
Hej Alle
Jeg har ikke haft mod og krafter til at skrive men har nu været inde og læse alle jeres indslag.Jeg har lge et spørgsmål omkring køresagkyndig vejledende køreprøve, jeg blev ikke indkaldt til prøve hvilket var formålet med at ansøgning skulle igennem embedslægen, men fik bare et brev med tilføjelser til kørekort Aut.gear,og det har taget lang tid, sagsbehandleren troede at jeg havde været til prøve med henblik på indretning, det måtte jeg så lige fortælle jeg ikke ha været. Men jeg kan ikke gå ret langt uden smerter, jeg ligger på sofaen hver aften, og må hele tiden vælge hvad mine krafter skalbruges til, har købt el-scooter selv og nu venter jeg bare på sagen, men er ikke blevet klogere med hensyn til bil, men nu kan jeg ikke køre den bil vi har.
og skal stå til rådighed til arbejdsmarkedet, er indkaldt til konsulentfirma til løsning af flexjob, hvad skal man så når man ikke kan komme derind selv eller betale prisen i smerter,træthed.....øv øv men tillykke stocktoft
løven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 23:13   #215
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
løven nogen af de ting du skriver gav mig lige en trang til at svare dig men da noget af det faldt lidt uden for kategori her, så startede jeg en ny tråd til dig håber det er ok .-..

du kan finde den her http://www.k10.dk/showthread.php?t=10684
  Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 18:40   #216
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Løven

Ikke alle bliver indkaldt til vejledende køreprøve. Embedslægen må ha' vurderet ud fra de papirer der er medsendt, at det var belyst, at du skulle ha' automatgear.

Nogen bliver afprøvet ved eksempelvis Handimobil (og derefter måske videresendt til politiet), eller en anden instans.

Eksempelvis er det jo ikke politiet der vurderer om du skal ha' specialsæde.
Politiet vurderer spejle, bremseforstærker, automatgear, og andre ting, der gør at du kan betjene bilen forsvarligt under kørsel.

MVH
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 08:50   #217
løven
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
løven er ny på vejen
invalidebil

tak for svaret, det var også mit indtryk men min ergo gik ud fra at de havde indkaldt mig til prøve fordi det var det hun havde bedt om, og gik så ud fra at det svar hun havde fået var på det grundlag, men ak ak hun har yderligere brug for oplysninger omking helbredet og jeg har tilbudt selv at betale for en kørelse test så vi kunne komme videre har ventet siden jan 09, pga. disse misforståelser imellem kommune og politi.
løven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 11:24   #218
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Jeg kan nu fortæle at min bil er på vej til Danmark, her i starten af janura, skulle den komme til forhandleren, min bliver metalsort og jeg skulle kunne få den sidst i Janura.

Jeg fik noget af et chok, da jeg fik at vide, af forhandheren at, som invadlidebil kan man kun få den i hvid, ellers skal man betale selv et tillag på 5000 kr for fave.

Jeg må sige at man går i små sko.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 13:39   #219
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af beha Se meddelelser
Jeg kan nu fortæle at min bil er på vej til Danmark, her i starten af janura, skulle den komme til forhandleren, min bliver metalsort og jeg skulle kunne få den sidst i Janura.

Jeg fik noget af et chok, da jeg fik at vide, af forhandheren at, som invadlidebil kan man kun få den i hvid, ellers skal man betale selv et tillag på 5000 kr for fave.

Jeg må sige at man går i små sko.
men hvis du kun skal betale 5000 kr for en ny bil er det sgu en fair pris men må ærligt sige har aldrig hørt at en envalidebil kun kan fået i hvid
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 23:51   #220
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Det har du ret i superkok, men det var det med, at man se på det med faven, for jeg mener at, hørt fra andre at de kunne valge hvilken fave de havde lyst til.
De var grunden til, at jeg syndes at er er mærkligt, for jeg vil da godt betale den del hvis det var, et ønske fra min side at det skulle være en bestemt fave eller metal lak.
For vi betaler også en del til den hen af vejen i afdrag, i gemmen de 6 år.

Sidst redigeret af beha; 13-12-2009 kl. 23:54.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension