K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2010, 23:19   #21
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
Det hedder sig vi er ti år bagud i forhold til USA, i hvert fald hvis man spørger de hotteste navne inden for trends research. Hvis det er tilfældet går vi en grum fremtid i møde. Her & nu er vi vidner til oprettelse af indgange til det offentlige, der skal få stikkeriet til at blomstre. Det skal være hurtigt og nemt. Og det er kun begyndelsen!

Faldt over en artikel på nettet, der omtalte en lyssky virksomhed, Narc Technologies (baseret i Dallas, Texas), som ligefrem betaler folk for at spionere på deres medborgere. Folk opfordres til at notere nummerplader og lokaliteter i deres kvarter, så det bliver lettere at beslaglæggge skyldneres motorkøretøjer. D.v.s. skyldnere der evt. er fanget af ågerrente 30% -80%, tårnhøje gebyrer og mangler en enkelt betaling. Stikkeren belønnes med et par skidne $USD og får samtidig stimuleret sin indre sat'an bag gardinerne, den dag de kommer og henter naboens bil.

Kunne det offentlige tænkes at udlicitere stikker-opgaver på lignende facon - en skønne dag? Absolut. Når der kommer penge ind i billedet, får den slags ben at gå på. >> Jeg synes lige pludselige at ham/hende dér, har kæresten alt for meget på besøg ... de dyrker for meget sex, det skal indberettes << Eller >> Troede pågældende var på sygedagpenge .. hvorfor spiller han/hun bold på legepladsen med sine børn << Knips, knips, foto på vej til kommunen - måske kvitterer det offentlige med en halvtredser for dagens gode gerning.

Nu har jeg endelig forstået hvorfor jeg beholdte de gamle boots, og den lange fedtede dusørjæger-jakke jeg har hængende inde i skabet. Mit kald er at liste rundt i byen og iagttage. Jeg er ikke pervers, men holder bare øje med at alt er i orden, som lakaj for det offentlige. Jeg holder øje med dig .. og dig, samt dig derovre. I slipper ikke, for jeg er blandt jer. Meget snart.
__________________
www.fugazi.dk
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 23:55   #22
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej sjove Peter.. når du er på jagt her i mit område, så kom gerne ind til kaffe.. behold de gamle boots på for ellers får du snavsede strømper.. tag allergipiller for støvmider, tag gerne kameraet med, så kan du knipse til en ny udgave af "boet har været bedre"

Tag også en plastikpose med, så kan du få nogle stiklinger af mit ukrudt og et par hunde****e til gødning.. du må også gerne sende nogle af dem til kommunen,,, hæhæ

god jagt sjove Peter.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 01:02   #23
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Jeg har da i nærmeste fremtid tænkt mig at anmelde vores nabo... -når jeg kravler op på vores vandtønde og læner mig ind over(nærmest igennem) vores fælles hæk og kigger igennem hans jasmin, kan man se når/hvis de elsker på deres nye store flotte træterasse... -og tænk hvis vores børn også skulle overvære dette frygtelige syn

Derfor, og kun derfor er jeg faktisk kommet til den holdning, at kan sådan noget stoppes ved en anmeldelse, så skal man gøre det. Ikke fordi jeg personligt har noget problem med vores eget sexliv eller svært ved at få erektion... -men udelukkende for vores børns skyld og deres fremtidige lyster omkring det naturlige !!!

Hvor er det forresten man kan anmelde sådanne episoder ?
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 15:16   #24
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg syntes som ingrid i denne sag.

der skal ikke være folk der driver rovdrift på systemet, ( 2 adresser etc etc etc)... man kan med rimelighed ikke "bede" folk om stikkeri, det ville være, og skyde gråspurve med kanoner................. eller er det.??????

hvis man kigger på de beløb der bliver "bedraget" for .... så er det jo mere end den berømte 25 øre i tallerkenrækken vi taler om.... det er virkelig STORE penge....

men kommunerne kunne jo ligesom de har ansat folk til og indrive restancer, så lad os få folk til og tjekke op på folk der er under mistanke for socialt bedrageri......

men og bede naboen ...(hmmmm bryder mig ikke om tanken).

det er jo heller ikke et fælles ansvar og bekæmpe forbrydere ... eller endsige afhøre førnævnte.... det har vi jo politiet og domstolene til ........ og gudskelov for det da ..... det var jo kønt, at var der en 4-5 stykker man ikke rigtigt kunne lide i sin hverdag, tja så var det bare lige og skikke bud til kommunen at man måske lige burde have obs på disse personer...

kunne sku blive en skrap kop te.....

som eders ace dk ville finde usmagelig
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 17:31   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved da at kommunerne præcis har de der enheder der tjekker borgere under særlig mistanke, dette ved jeg fordi min søns Farmor er sagsbehandler i Ballerup og før har fortalt, at hun har ''hunde'' i marken der lure hvem der kommer og går i en bestemt lejlighed, og hvad tid de kommer og går på....

Synes hun sagde at de ikke må løfte dyner mere (før i tiden kunne de jo finde på at ringe på) og komme ind og tjekke, i dag er det vist forbudt...

Så de HAR jo enheder, så må de jo bare hyre nogle flere, så de kan fange nogle flere socialbedragere, for jeg fanger ikke nogen for dem. Jeg tør simpelthen ikke og er heller ikke sikker på jeg har psyken til det. Jeg tror jo på det gode i mennesker, og tror også at socialbedragere gør det pga nød/trang/problemer, så jeg vil meget nødigt være den der skulle give dem ekstra kamp til stregen.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 18:47   #26
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Kan det tænkes; -at mange af dem der snyder kommunen, er startet med det fordi kommunen tidligere har snydt dem ???

For mit vedkommende, blev jeg engang behandlet svinsk ved en billetkontrol i en bybus og i mine efterfølgende klager over afgiften... -siden den gang har jeg aldrig betalt for at køre i bybusserne... -så kommunen har - desværre - mistet mange tusinde kroner, bare fordi de ikke kunne behandle en kunde seriøst !!!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 23:10   #27
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Multe, præcis min pointe i første indlæg:

Jeg vil ikke tyvtes når jeg intet har gjort galt basta!

Eksempel:
Jeg gik en dag i Matas(Sorø) og da jeg -uden at købe noget- gik ud af forretningen ja, da begyndte en alarm at bippe på livet løs

Havde jo totalt rent mel i posen såå...jeg fortsatte ud af butikken -til der kom en assistent farende efter mig og bad mig om at gå med ind i butikken igen.

Hmm, måtte de have lov at kigge i min taske???

Nej det ved Gud i himlen de ikke måtte, hvis de mente at jeg så meget som havde stjålet en neglefil ja, så kunne de tilkalde politiet!

-Og jeg holdt på min ret, koste hvad det ville!

De tilkaldte politiet(måtte vente en halv time), gik ind på kontoret med dem, væltede hele min kuffert ud og NIX der var INTET at komme efter!

Behøver jeg sige at jeg ALDRIG kom i den butik siden

Jeg vil som sagt ikke tyvtes og da slet ikke af nogen som ikke har nogen som helst myndighed i sagen, basta!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 23:26   #28
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ej... det kan man da ikke...

Nå, de har gjort mig uret, så det gør jeg da også bare mod dem... Hvad er det så lige, der gør dig til et bedre mennesker/indstans end dem?

Der var da også engang, en alarm der gik af ved mig i en butik, det viste sig det var fordi jeg havde en biblioteksbog (jeg har nemlig ikke noget at skjule, og bedre ting at foretage mig, så jeg viste da bare hvad jeg havde i tasken), men det betyder da ikke, at jeg siden har rendt og stjålet fra den butik.

Her bliver jeg simpelthen nødt til at sige, med en meget gammel og "mor er ikke sur, mor er skuffet" - mine... "Tsk tsk"!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 00:42   #29
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
andersine, hvis du mener at jeg sir jeg er et bedre menneske end dem, så må jeg skuffe dig -for det er ikke det jeg sir!

Jeg forsøger at sige, at når jeg véd jeg INTET galt har gjort så vil jeg også kræve min ret og lade de mennesker med rette myndighed tjekke om jeg taler sandt -sådan er det.

Meeen måske jeg er miljøskadet/systeminvalid for enhver borger i dette land er uskyldig til det modsatte er bevist -og længere er den ikke!
Det er min ret -også din!
Alle i dette land, har rettigheder, skulle jeg mene og jeg nægter at blive skudt noget i skoene når jeg INTET har at skjule.

(Og så har jeg jo også min lærdom med med som 60´barn, rødstrømpe mv )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 00:55   #30
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Puha! ”Meld din nabo". Stikkeri er det værste man kan gøre. Er det gamle DDR vi lever i? Skal vi spionere? De ansætter detektiver i kommuner der får penge at klare deres beskidt arbejde, så lad dem klare opgaven. Puha en gang til for at meldte sin nabo – det er for meget! Føj!!!
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Angiv din nabo... phhmw Politik og Samfund 294 27-04-2022 22:27
Os under 40 kan også være syge FB gruppe; meld jer ind Tzari Politik og Samfund 0 08-07-2012 00:23
Åbent brev - appel til politikerne på Christiansborg! logikeren Politik og Samfund 13 18-09-2010 01:32
Meld dig som indsamler Helle Smith Dit og Dat 17 12-11-2009 14:24
Kvinder! Meld jer ud.. Metro Det er da strengt ! 0 16-06-2007 06:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension