K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2010, 16:51   #11
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Jeg kan se der andre der har set den udsenelse på dr1 i går .....

Jeg må sige at jeg er måløs over den måde fp bliver fremstelliget på....

Jeg kan kun give jer andre ret så jeg vil ikke skrive en masse andet end
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 18:33   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg så det også, og sad også lidt beklemt over den måde de fremstillede det hele på, og derefter gik ud i centret og fortalte de skræmte borgere om hvor let det tilsyneladende var at få tilkendt pension...

Folk tænker jo ikke over, at der blev hentydet til de mellem 18 og 29 årige, og skærer jo hurtigt alle over én kam.

Dog er jeg enig i at der bør ske noget for de unge mellem 18 og 29 år, da der ér mange der er kede af den førtidspension, men når Inger Støjberg så fortæller at det ikke må koste noget, så er det jeg bliver nervøs og kan regne ud, at de så bliver en tør reform der kommer til at skade mere end den gavner. Opkvalifiseret behandling koster mig bekendt kassen. Og man kan også blive bange for at de i regeringen misforstår budskabet og istedet kommer til at svinge øksen alt for hårdt over de i forvejen skrøbelige unge ved at få drevet dem fra Herodes til Pilatus...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 19:06   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, ja, ingen tvivl om at den var temmelig ensidig!

Hvorfor var det også "kun" rep for DA og FR Inger Støjberg, der fik længst taletid?

Tak, poeten, fordi du fortsætter og hm, mon ikke den udsendelse var et "indlæg" værd til Presse Etisk Nævn!

-eller hvem der nu står for journalistikken!

-Og jo, det er da i den grad LØGN at en ftp får mindst 197.000 om året -suk, bare det var så vel
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 19:49   #14
Holgersen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Holgersen er ny på vejen
Jeg mangler ord så jeg vil lige for nu nøjes med at lægge linket og sige til alle dem der er gift at husk i kan mindst får 197000 i pension det siger dr og gider kommunen ikke at komme og vaske op for dig så ring efter en opvaskemaskine føj for en ensidig reportage http://www.dr.dk/odp/player.aspx?gui...ste&guid=penge
Holgersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 20:18   #15
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
he he Holgersen.

Tja... efter debatten/hetzen mod i sær fp'ere med en psykisk lidelse i 08 og min kommunes spareagenda i ca. 1 år, så orker jeg ikke mere, at ta' sorgerne på forskud.

'Min' kommune blev udnævnt til noget 'ala' gør lissom den - de bruger mindste beløb pr. borger...
Det var så ikke nok.
- Også i næsten et år har der været spareplaner for de mest udsatte børn & voksne og til at begynde med, var det på en urimelig måde:
vi havde drænet kommunekassen med vores udsatte snabler.
Heldigvis har de indset, at de ligger langt under andre sammenlignende kommuner og 'indtil videre' lagt de her uetiske og ulovlige spareplaner væk - for et år...

Jeg er så uendelig træt af disse keglelys, som bliver rettet mod de 'små', der krydser en farlig vej og bliver frygteligt blændet af hetzen.
- ER stået frem. HAR gjort det, som jeg magtede i forbindelse med min kommunes spareiver.

Denne gang står jeg af - jeg orker vitterlig ikke mere at forholde mig til, om min fp bliver taget fra mig.
Reduceret, genvisteret or whatever.
Jeg har et styks papir på, at jeg er tilkendt denne ordning pga. ingen resterende arbejdsevne og den er tilkendt mig VARIGT.
- Hvis de laver om på det, efter det som jeg har gennemgået, så har DK jo o g s å underskrevet Handicapkonventioen.....

-Vil til at have det sjovt.
Vil have et godt liv :-)
Sikkert vildt forbudt at skrive - men what the heck!!
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 04-03-2010 kl. 20:37.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 20:30   #16
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
he he Holgersen.

- Hvis de laver om på det, efter det som jeg har gennemgået, så har DK jo o g s å underskrevet Handicapkonventioen.......
Men desværre er regering efter min mening ligeglad med konventioner osv....
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 22:49   #17
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Hm, ja, ingen tvivl om at den var temmelig ensidig!

Hvorfor var det også "kun" rep for DA og FR Inger Støjberg, der fik længst taletid?

Tak, poeten, fordi du fortsætter og hm, mon ikke den udsendelse var et "indlæg" værd til Presse Etisk Nævn!

-eller hvem der nu står for journalistikken!

-Og jo, det er da i den grad LØGN at en ftp får mindst 197.000 om året -suk, bare det var så vel
Måske vi bare alle skal skrive til tv-værten på Magasinet Penge, Dorte Fals på [email protected] og fortælle, hvad vores førtidspension ligger på brutto, når diverse modregninger er foretaget ;-)
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 01:25   #18
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Dog er jeg enig i at der bør ske noget for de unge mellem 18 og 29 år, da der ér mange der er kede af den førtidspension, men når Inger Støjberg så fortæller at det ikke må koste noget, så er det jeg bliver nervøs og kan regne ud, at de så bliver en tør reform der kommer til at skade mere end den gavner. Opkvalifiseret behandling koster mig bekendt kassen. Og man kan også blive bange for at de i regeringen misforstår budskabet og istedet kommer til at svinge øksen alt for hårdt over de i forvejen skrøbelige unge ved at få drevet dem fra Herodes til Pilatus...
Jeg er helt enig med dig helenekr, fordi det er ikke fornøgelsen at følge at man kan ikke noget som helst. "Svinge øksen" så kommer mennesklige ofrer.
Først og fremmest skal reformeres lovgivnig om hvordan man kan behandle de syge og de svage i samfundet.
Det er nemligt nuverende lovgivning og systemmet som ha' gjørt mig fra en syg arbejdstager til en invalidere person og det ha' min psykiater skrivet i hans lægeattest.
Regering skal først og fremmest begynder førtidspension reform at lave om nuverende "jagtlovgivnig". Ellers bliver reformem til en fiasko.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 09:12   #19
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
så også udsendelsen

Når de kun oplyser 197.000 kr giver det jo et helt skæv billede
gifte - samlevende hvor er det beløb? minus diverse modregninger

Der er jo også mange af os efterhånden der har private pensions/forsikringsordninger der gør at den offentlige udbetaling bliver meget mindre ....det ser jo ud som om, i forhold til folk der ikke kender noget særlig til fp, at det offentlige betaler hele gildet ...hvilket ihvertfald i mit og helt sikkert i mange andres tilfælde absolut slet ikke er sandheden....

Det virker som om vi alle uden undtagelse modtager 197.000 kr
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409

Sidst redigeret af jomfruen; 05-03-2010 kl. 09:13. Årsag: stavefejl
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 09:33   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet med udsendelsen er, at man blander to problematikker sammen.

Den store del unge, der får tildelt førtidspension.
Hvorunder man glemmer, at uddybe hvor svært det er at få en førtidspension.
Vedkomne der stod frem i udsendelsen, havde jo fysiske skavanker, der ikke kunne bedres?
Så jeg har lidt svært ved at se sammenligningen med spykisk syge unge!

Problemet med de psykisk syge unge, er efter min mening en alm.kendt sag;
Der er nedskåret på den psykiatiske behandling, at det har konsekvenser for de unge.
Sygdomme, der kunne behandles, bliver kroniske.
Derfor flere tilkendelser.

Derfor er der ikke noget i vejen med antal tilkendelser, men derimod systemet, som udover at svigte behandling, gør folk mere syge.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mod nye ftp-reform Chas Fremtiden for fleksjob og førtidspension 11 05-07-2012 19:22
Reform jensen79 Politik og Samfund 9 01-07-2012 22:54
Reform KLUMPFODEN Politik og Samfund 41 16-05-2012 14:17
Den nye reform KatrineB Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 10-05-2012 21:10
Den nye reform jassie Politik og Samfund 3 01-03-2012 15:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension