K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2010, 12:53   #21
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
hej rose.
min sagsbehandler har lige opdateret min resourseprofil, det tog hende 2 mdr. nu har jeg lige godkendt den. og min sag skal med på udvalgsmøde den 17/3 .
hun skriver i RP. at hun indstiller til pension efter pensionslovens paragraf 19. .
Jeg har gået på sygedagpenge siden 8.måned
Min ledighedsydelse er taget fra mig. ( er anket )
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 14:18   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nu havde jeg lige lært at ens sagsbehandler indstiller efter §18, hvad er §19 for en ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 14:47   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er heller til at finde ud af og løber også rundt i det.

§ 19. Grundlaget for en afgørelse om førtidspension skal bestå af

1) en redegørelse for, at arbejdsevnen ikke kan forbedres,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem. Redegørelsen skal udarbejdes i samarbejde med den pågældende, og dennes egen opfattelse af forholdene skal udtrykkelig være anført,

3) den faglige forklaring på, hvorfor pågældendes arbejdsevne anses for varigt nedsat,

4) den faglige forklaring på, at arbejdsevnen ikke lader sig anvende til selvforsørgelse uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, eller

5) angivelse af en eller flere konkrete arbejdsfunktioner, den pågældende med sin nedsatte arbejdsevne anses for at kunne udføre.

Stk. 2. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om krav til undersøgelse af arbejdsevne samt om sagsbehandling og fremgangsmåde i forbindelse med påbegyndelse og behandling af sager om førtidspension.

Det er også det man kalder for §18.
forvirret ja tak
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 17:21   #24
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Min sagsbehandler har givet mig telefon no. på hans chef, det gjorde han første gang jeg skrev og spurgte, hvis jeg ville klage. Han også telefonisk sagt at han syntes jeg skulle klage...hvortil jeg sagde til ham at det så jeg ikke en grund til, men jeg kan jo godt skrive at jeg har været "tilfreds" med ham, så jeg ikke træder ham over tæerne som jeg ikke har lyst til?

Men der er vel også en grænse for hvor længe min sag kan trækkes.

Tak for alle svar
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 19:39   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Rose,

Det skader da ikke at spørge chefen om hvor lang tid der kan gå indtil du indstilles til pension. Du må sige, at du ikke har kunnet få dette at vide af din egen sagbehandler, som du i øvrigt har været godt tilfreds med, men du vil blot vide hvornår du kan forvente den indstilling din sagsbehandler selv arbejder i mod. Du har jo ingen mulighed for at overskue hans arbejdsopgaver, det må chefen have.

Jeg ville holde mig til det skriftlige fremfor at ringe, cheferne er der jo sjældent alligevel.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 23:44   #26
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Hej Enteneller....

Rigtig gode ord og jeg vil tage imod dit forslag og skriver som du anbefaler.

Jeg syntes at når man er så langt i forløbet og alt ellers er gået OK, så føles det som om det skal trækkes ud af en eller anden årsag (måske)....

Så tak jeg vender tilbage når jeg ved noget mere.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 10:26   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen helt sikkert og det skader jo ikke at spørge og når man ikke har oplevet, at blive indstillet til pension før så kender man jo heller ikke proceduren.

Nu er jeg da selv spændt på hvornår min sag indstilles. Jeg er kr. 7000,00 i minus hver måned, så jeg ser gerne at jeg snart får ro med en ftp. Pt. arbejder jeg frem mod at kunne have min datter lidt mere, som hun også gerne vil, men desværre får jeg overfor eksmanden så lige nævnt, at jeg så også med tiden vil kunne søge boligsikring igen. Det er klart, at det ikke er for boligsikringens skyld, at jeg vil have min datter lidt mere, men man skal desværre også tænke en hulens masse økonomisk selvom man er syg. Det forstår de "raske" jo ikke, selvom de gerne vil hjælpe.

Nå det var lige et sidespring, men en af dem der vil kunne forståes på K10.

Se du at få skrevet den mail Rose og skriv, at du har brug for at vide det, få en tidshorisont eller lign. De må da have en formodning om hvornår din sag forventes indstillet. Få det skrevet til dem og ryk dem, for pludselig kommer påske og så sommer ferie også er vi igen i slutningen af året, så man er nødt til at holde dem til ilden og dem der ikke gør det er oftest dem der syltes .

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 11:09   #28
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
mhmmm altså jeg kan godt forstå det er lang tid at vente på afgørelse til pension. Men hvis man alligevel er fritaget fra aktiveing kan man vel "bare nyde " at vente ?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 11:29   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
problemet er at man ikke kan nyde, når man ikke kender ens fremtid.
ens sygdom forsvinder ikke ved pension og når man har fået en mild depression
oven i ens fysiske sygdom. pågrund af en meget lang læge udredning og ventetid fra kommunen. Mistænkliggørelse og andre ting man er udsat for i gennem rigtig mange år.
så kan man besværre ikke nyde. Jeg vil også meget heller yde, men det kan man heller ikke.
alt er fundet af læger og været igennem arbejdsprøvning og er erklæret 2/3 invalid af forsikring og tilkendt resten af livet (65) og derefter samme beløb.

Men man bliver stadig mistænkeliggjort af kommunen, det føler man i hvertfald.
ikke noget at sige til mange faktisk bliver endnu mere syge i dette system.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 18:07   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Og kommunen kan arbejde hurtigt hvis de "vil".

Ikke at Roses sagsbehandler kunne være doven, men jeg har lige (12 dage siden) fået en faglig koordinator på min sag og der er sus i sejlene der.

3 dage efter vort møde fik min psykolog anmodning om rapport, halvanden uge efter samme møde hvor min FKér ville sætte en rheumatolog vurdering i udbud, har jeg idag fået indkaldelse til samme med fremmøde på mandag.

Hvis resten af min sag går lige så hurtigt, og hun kan få lægekonsulenten til at løbe lige så stærkt, jamen så burde min sag være klar til indtilling om ca. 1 mdr. eller tidligere.

Det er da for spændende, men da også at høre om jeres andres erfaring med indtilling og tid for samme.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
uendelig ventetid på afgørelse muren65 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 18:18
afgørelse ang pension i morgen. henningv Alt det andet 7 13-03-2011 15:12
Revalidering - ventetid på afgørelse? Millou Alt det andet 14 23-06-2010 22:43
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
Ventetid til pension gør borgere syge @PerChr Politik og Samfund 37 27-01-2009 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension