K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2013, 06:55   #271
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Så er det sendt og MODTAGET!!!!
Super.

Så er det bare at vente, og krydse hvad der kan krydses.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 15:18   #272
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, så krydser vi en runde mere - håber det er sidste gang der skal krydses!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 21:46   #273
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Så er der allerede svar fra BAN, de fastholder deres afslag og sender sagen videre til Ankestyrelsen og det er med samme begrundelse som ved første afslag.???????????
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 21:49   #274
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmmm (((((( VOVSE )))))) måske ved hun hvad det reelt betyder??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 07:47   #275
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Ja, det handler jo om, at vi ville have ankestyrelsen til, at tage sagen som principiel.
Men anken skal sendes til BAN, som så har 4 uger til, at genoverveje deres afgørelse, og hvis de fastholder deres oprindelige afgørelse, så skal de videresende den til Ankestyrelsen.

(Det er på samme måde, som når man f.eks. klager over en kommunes afslag på fp.
Den skal sendes til kommunen, som så har 4 uger til, at genoverveje deres afgørelse, og hvis de fastholder afgørelsen, så skal de videresende den til BAN.)

Det nemmeste for alle parter havde jo været, hvis BAN selv havde kunnet se fejlene, og så havde ændret deres afgørelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 09:27   #276
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad så hvis det hele ender ud i et endeligt afslag - hvad gør Rene så?

Er man så tilbage til udgangspunktet med arbejdsprøvning, ressourceforløb eller...??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 12:52   #277
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis ankestyrelsen siger nej til at tage sagen som principiel eller af generel betydning....så ja så Rene været hele vejen igennem systemet....

Derfra kan man så klage til ombudsmanden og/eller forsøge at hive dem for en domstol...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 13:31   #278
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nååå okay, ja så er der jo en bid vej endnu kan jeg forstå

Forstår bare ikke de afslag
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 14:18   #279
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Alle der giver et afslag undervejs i sådan en sag...de får altid muligheden for at se om de vil fastholde deres afslag eller om de vil ændre deres afgørelse....

Det er derfor det er sådan frem og tilbage hele tiden...

Men hvis en instans som har givet et afslag...vurdere at de vil fastholde det afslag...ja så skal de så sende sagen videre til den næste instans....hvor ankestyrelsen er sidste instans i det kommunale system...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 19:17   #280
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvad så hvis det hele ender ud i et endeligt afslag - hvad gør Rene så?

Er man så tilbage til udgangspunktet med arbejdsprøvning, ressourceforløb eller...??
Hvis det skulle gå så galt, så forestiller jeg mig, at renehdal skal kontakte sin psyk. for at få beskrevet hans skånehensyn ned til den mindste detalje.

Og så må det være noget med, at kræve, at kommunen respekterer disse skånehensyn.

Og eftersom flere læger o.l. har udtalt sig om, at afprøvning vil medføre forværring, så forestiller jeg mig, at hans skånehensyn vil være så omfattende, og massive, at kommunen vil få problemer med, at finde en afprøvning, som respekterer disse.

Og når kommunen når dertil kan man jo foreslå dem, at lave en vurdering, som den du selv (helenekr) var igennem, hvor der kom et par damer og snakkede med dig.

Dette er hvad jeg forestiller mig, at der kan gøres.

Men eftersom renehdal har både fagforening og advokat på sagen, så håber vi jo på, at det ikke kommer dertil.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension