K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2011, 13:31   #1
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Hjælp min kollega!

Jeg har en god kollega, som er ved at komme i klemme i systemet.

Hun har en øjensygdom, der gør at hun hele tiden har ridser på hornhinden, hvilket er meget smertefuldt. Normalt er det noget som går over efter kort tid eller efter behandling med specielle linser i få mdr. Hun har nu fået flere operationer og gået med linser i over et år uden succes. Hele sygdomsforløbet har indtil nu varet ca. 2 år.

Problemer er nu, at hun ikke ved hvad der sker om få mdr. hvor kommunen stopper sygedagpengene - hun arbejder stadig, men har en del sygdom, da hun er lærer - ret svært, når man har øjenproblemer!
Kommunen siger de vil vente og se tiden an, men hun har brug for afklaring ift jobbet, da skema osv lægges om kort tid. Det ender måske med hun bliver fyret, da det er så usikkert med hendes fremmøde, og det er jo svært for en skole at have.

Hvordan presser hun kommunen? Hvilke rettigheder har hun?
Kan kommunen vente til i sidste øjeblik med at snakke om fremtiden?
De regner stadig med at øjensygdommen går over, men det kan jo tage mange år, hvad gør hun i mellemtiden?

På forhånd tak for hjælpen:-)
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 22:36   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hun presser dem bedst ved at være "fræk" og belæsse dem med det ene brev efter det andet med spørgsmål. SKRIV!! det er meget vigtigt i forhold til evt behov for senere klage/anke, der skal beviser til.

Hun vil så sikkert få den der, vi venter og ser, så skriver hun igen hvor hun giver dem lægernes prognose (skrevet af lægerne) på helbredelse, og ud fra det forlanger at de hiver fingeren ud, vil de stadig ikke, ja så skal hun i gang med at klage.

Der er en § der gør at arbejdsgivere kan få kompensation til medarbejdere som har meget sygdom... jeg er ikke særligt inde i den, men nævner det i håb om at dem med bedre viden lige gider fortælle mere om den, for i mine øre lyder det til at din kollega, vil passe ret godt ind i den. Uden du må hænge mig op på det hedder den VIST NOK?? §56, men igen andre hjælp lige her *gg*

Nej kommunen kan ikke bare vente, eller jo det kan de hvis din kollega giver dem lov, men i forhold til lovgivningen kan de ikke, de skal sørge for så hurtig hjælp som muligt, når en borger henvender sig, men altså den er ret nem for kommunen at slippe uden om, for de kan bare vurdere at det de gør er som det skal være, og så er det altså bare sådan.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 22:55   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tal lige om at have paragraffer på rygraden der!

Jeg kan ikke lade være med at undersøge sådan noget, så here goes:

Citat:
Kapitel 21
Aftale om refusion af sygedagpenge ved langvarig eller kronisk sygdom m.v.
§ 56. En arbejdsgiver kan ved aftale med en lønmodtager opnå ret til fra kommunen at få refusion med et beløb, der svarer til de sygedagpenge, som lønmodtageren har ret til fra arbejdsgiveren i de første 21 kalenderdage af sygefraværet. Refusionen kan dog højst ske med det beløb, som lønmodtageren har ret til efter § 50, stk. 2.
Stk. 2. En aftale efter stk. 1 kan indgås,
1) når lønmodtagerens sygdomsrisiko er væsentligt forøget på grund af en langvarig eller kronisk lidelse og fraværet på grund af lidelsen skønnes at medføre mindst 10 fraværsdage inden for 1 år,
2) når lønmodtageren skal indlægges eller behandles ambulant på sygehus eller tilsvarende behandlingsinstitution og indlæggelsen eller behandlingen var besluttet på ansættelsestidspunktet, eller
3) når arbejdsgiveren under det bestående arbejdsforhold allerede har udbetalt sygedagpenge eller løn i 21 kalenderdage for samme lidelse inden for de seneste 12 måneder før indlæggelsen eller behandlingen.
Stk. 3. Aftalen skal være skriftlig og indeholde oplysning om arbejdsgiverens og lønmodtagerens navn og adresse samt sygdommens art. Aftalen skal godkendes af lønmodtagerens opholdskommune.
Stk. 4. Aftalen kan indgås for 2 år ad gangen og vedrører kun fravær på grund af den lidelse, der er omfattet af aftalen. Aftalen kan ikke fornyes, når lønmodtagerens fravær på grund af lidelsen i det seneste år ikke har medført mindst 10 fraværsdage, medmindre der ved aftalens udløb er sket væsentlige ændringer i lønmodtagerens arbejdsmæssige eller helbredsmæssige forhold.
Citat fra https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=135357


Og her på Vidensnetværket er det nøje forklaret i menneske-sprog
http://www.vidensnetvaerket.dk/ordni...013-ved-sygdom
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 02:05   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
SUPER anna

Se det derfor jeg elsker k10 der farmer altid en der ved, det man ikke selv kan huske. FEDT!
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 08:52   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad med fagforeningen?

Jeg vil anbefale at denne bliver inddraget hurtigst mulig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 10:12   #6
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Tak for de hurtige svar! Jeg skal lige spørge hende om nogle ting, så skriver jeg igen :-)
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
æv oplevelse med kollega DaisyBoo Accept fra vores omgivelser 17 01-11-2009 21:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension