K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2011, 11:49   #1
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Erklæring om oplysningspligt - hvor ofte?

Hejsa..

Jeg har modtaget et papir "Erklæring om oplysningspligt". Jeg mener at have fået et for cirka et år siden - får I andre også dette brev til underskrift en gang om året.
Hvor I skriver under på at der ikke er sket ændringer, som kommunen skal have kendskab til?
Jeg bliver så nervøs hver gang det kommer - har jeg nu glemt at fortælle et eller andet!?

Jeg er i fleksjob.
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 12:39   #2
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 14
Hanna er ny på vejen
Jeg skal indsende sådan et brev hver tredje eller fjerde måned. Og hvis jeg ikke gør det, får jeg ingen penge.

Det er irriterende.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 16:07   #3
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Jeg modtager også nogle papirer en gang om året som hedder: *Erklæring om oplysningspligt* - så det er der intet mystisk i - så tag du det bare helt roligt :-))

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 00:07   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Bortset fra, at det kan være en god ide at indføje korrekte oplysninger, så som at man er syg/tilskadekommet o.a.

Man skal IKKE bare skrive under, uden at oplysningerne passer.

Bemærk at dette skema, henvender sig til ordinært arbejde, ergo..

Er det vigtig, hvis der foreligger dokumentation på lægeligt eller afprøvning af arbejdsevne, at man indføjer bemærkning så som at man feks ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde, fordi(her lægebegrundelse og fra evt afprøvning).

Også påpege at der ikke forelægger en plan, for hvordan man ved ovenstående, kan vende tilbage til ordinært arbejde.

Dette er oplysninger en Rigsrevision, vil se, hvis der udtages sager fra kommunen, og derved et af vores brugbare våben, til at få rette det misforhold, at få frataget sygedagpengene, uden afklaring til anden forsørgelse end kontanthjælp, som IØVRIGT er målrettet ORDINÆRT arbejde, selvom det modsatte er dokumenteret!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 12:25   #5
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
hej popiae..

De papirer jeg får den ene gang om året som hedder: *Erklæring om oplysningspligt* handler udelukkende *kun* om der er sket økonomiske ændringen? og ikke andet og selvfølgelig skal man da give korrekte oplysninger:-)

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 12:57   #6
anitas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
anitas er ny på vejen
Je plejer at få dem hver 3. måned. Men ind imellem går der lidt længere tid. Du skal ikke være nervøs over det
anitas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 15:37   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kanogvil! Se meddelelser
Hejsa..

Jeg har modtaget et papir "Erklæring om oplysningspligt". Jeg mener at have fået et for cirka et år siden - får I andre også dette brev til underskrift en gang om året.
Hvor I skriver under på at der ikke er sket ændringer, som kommunen skal have kendskab til?
Jeg bliver så nervøs hver gang det kommer - har jeg nu glemt at fortælle et eller andet!?

Jeg er i fleksjob.
Ja det er fordi kommunen ikke må indrette oplysninger uden
samt den netop kun gælder i et år
så hvis man ikke har noget at skjule, så er det bare og skrive under
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 23:18   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, men jeg mener også at der er bemærkninger om rådighedspligt ift ordinært arbejde.
Det er med dette, at man bliver bedt om at skrive under på evt ændrede forhold.

Der er plads til at man i hånden(kort) skrive evt en lægeoplysning, resultat af arbejdsprøvning.

Feks skrev jeg at jeg varigt blev vurderet til ikke at kunne komme tilbage til ordinært arbejde, efter indstilling(til pension) fra kommune, og derefter henvisning til div dokumenter.

Og at jeg siden(dato)ikke var til rådighed for arbejdsmarkedet, og ej heller, at der var forventning om dette, mv.

Det kalder jeg korrekte oplysninger, og jeg nægter, at skrive under på noget jeg ikke kan stå inde for.

Og det er jo snyd, hvis man ikke oplyser om det korrekte rådighed på arbejdsmarkede, eller mangel på dette.

Dette er netop et dokument, kommunen bruger til rigsrevisionen.

Og se evt tidligere tråd vedr. § 2 stk 3, som er den indplacering de der ikke er afklaret(ikke har fået afgørelse eller afslag) er placeret under for at kunne modtage kontanthjælp.

Kontanthjælpen stk 3, er ved sygdom og lign. men er målrettet ordinært arbejde, på sigt.

DVS at når det lægeligt er godtgjordt at dette ikke er en mulighed, står man forkert indplaceret, og bliver derved, i mange hensener straffet, fordi man ikke kan leve op til rådighedskravet.

Det betyder ikke, at alle kommuner benytter sig af dette, men de kan med dette tvinge den syge langt hen ad vejen, med fratagelse mv. af kontanthjælpen.

Det betyder, oversat, at den syge er i systemet "På nåde", hvis I forstår.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 23:38   #9
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
jeg er ledig flexjobber på lesdigheds ydelse kan ikke hsuke sidst jeg fik sådan en oplysnings seddel.men på kontanthjælp er det hver 3 MD.vil tro det er over et år siden jeg har lavet sådan en.så skal nok passe med en gang om året.kontanthjælp er hvis hver 3 MD
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 06:50   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så vidt jeg husker får man en oplysningsseddel hver 3. måned når man er på kontanthjælp.

Og derudover får man en lidt anderledes oplysningsseddel én gang om året hvis man er enlig forsørger, og modtager de ydelser der hører til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erklæring om oplysningspligt Den smukke vej Alt det andet 10 19-09-2011 11:12
Hvor ofte må FTP ses?? lkp1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 27-03-2011 12:20
Erklæring om oplysningspligt UllaCliffShads Spørgsmål ang fleksjob 17 20-12-2009 23:12
underskrive erklæring om oplysningspligt palette Spørgsmål ang fleksjob 2 23-07-2009 20:12
erklæring om oplysningspligt metsen Alt det andet 10 10-03-2008 20:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension