K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2009, 11:09   #11
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Jeg tror, at vejen frem er at få alle disse sager frem i offentligheden via pressen.

Jeg har en tro på, at langt de fleste danskere virkelig ønsker, at systemtet virker som et sikkerhedsnet for de af os, der af den ene eller anden grund ikke længere er i stand til at forsørge os selv. Problemet er samtidig, at langt de fleste danskere aldrig kommer i berøring med dette system - og ser man det ikke, ved man ikke hvordan det står til. Og man tror ikke, at det kan ske for alle og enhver. Det sker jo altid for naboen, ikke?

Så, jo flere af os, der træder frem og fortæller vors sag og lader offentligheden vide, at jo det sker for både dig og mig - jo mere fokus der kommer på disse åbentlyst groteske sager - des mere åbnes folks øjne.

At skrive til sin politiker er et udmærket bud, men det går for langsomt efter min mening og hvis man nu har en dårlig politiker, kan sagen blive syltet og ignoreret.

Jeg har nu skrevet en mail til journalisten fra Politiken og så må vi se, om hun er interesseret i at se nærmere på sagen.

Ikke bare fordi det er min sag - men fordi min sag bare er ét ud af så mange eksempler på, at noget er helt galt med fovaltningen af vores sociale system. Min sag er endnu et symptom på et meget sygt system.

Politikere kan ikke være totalt ligeglade med emner, der belyses i dagspressen - de er sværere at komme udenom.

Men hatten af for de af jer, der alligevel skriver til politikerne selv.

Mange lørdagshilsener til jer alle fra

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 14:46   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nabokonen vi andre skriver også til pressen så vi er grønne i hovedet mange sager her fra siden har være omkring pressen .. men desværre virker pressen lidt konfliktsky når det drejer sig om dette emne ...

Derfor skriver vi både til politikkere og pressen

Men kan da være at vi der er gamle i gårde her er så vant til det at vi ikke tænker over at formidle det videre ..

Men skriv til politikkere og presse.. selv skriver jeg til politikkere og bagefter viser jeg for pressen hvor ligeglade politikkere er ...

Måske hvis vi tog medie listen og alle sammen sendte vores historie på den samme dag, så vil vi være svære ikke at se
  Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 15:06   #13
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Hejdien - hej med dig!

Det du skriver, minder mig meget om engang jeg boede i provinsen. Da var pressen så meget i lommen på det lokale erhvervsliv, at de havde meget, meget svært ved at skille tingene ad. De var bestemt ikke uvildige og turde ikke tage sager op, der kunne virke stødende på nogen. Jeg sætter min lid til, at København er så meget større og de landsdækkende aviser så forholdsvis uafhængige, at de godt tør tage penible sager op. - Bare tænk på Washington Post: Woodward/Bernstein og Watergateskandalen - uden sammenligning i øvrigt

Det kan da også være mig, der bare er rasende naiv - og at mange af jer er så langt fremme i systemet, at I har været der, hvor jeg er i dag...

Jeg vil dog mene, at der (måske) er forskel på at sende noget uopfordret til pressen og så reagere på en journalists efterlysning af folk, der vil stille op og lade sig interviewe om fattigdom.

Lad os se, om det fører nogen steder hen - skade kan det i hvert fald ikke.

og vi kan nemt blive enige om, at jo flere vi er, der råber op og gør opmærksom på disse uretfærdigheder - des større er chancen for, at vi bliver hørt!

Jeg er efterhånden hardcore system-revser, idet jeg sideløbende med min egen sag kæmper for min søn, der er (højtfungerende) autist. Det er faktisk et fuldtidsjob, hvis man kan kalde det sådan - meget nedslidende og ekstremt dårligt betalt!

Mange hilsener fra

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 15:38   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nabokone Se meddelelser
Hejdien - hej med dig!

Det du skriver, minder mig meget om engang jeg boede i provinsen. Da var pressen så meget i lommen på det lokale erhvervsliv, at de havde meget, meget svært ved at skille tingene ad. De var bestemt ikke uvildige og turde ikke tage sager op, der kunne virke stødende på nogen. Jeg sætter min lid til, at København er så meget større og de landsdækkende aviser så forholdsvis uafhængige, at de godt tør tage penible sager op. - Bare tænk på Washington Post: Woodward/Bernstein og Watergateskandalen - uden sammenligning i øvrigt
Nabokonen sådan tror jeg desværre at det er at hele pressen arbejder nu , eller også er det bare mig der er har været så længe her at jeg er ved at udvikle paranoia he he

i går feks der ser jeg news om den vuc de evakuere .. en person bliver interviewet direkte i tv fra stedet ..

Hun fortælle at de blev gennet ud i ro og orden fra lokalet der var ikke nogen der vidste hvad det drejede sig om , så de gik stille og roligt ned af trapperne , indtil de mødte en politimand der skreg til dem ....

LØB FOR FANDEN ELLERS BLIVER I SKUDT ...

ja ja det var en effektiv og cool politimand .. men kan du fortælle mig hvorfor man ikke hørte den samtale en eneste gang mere, kun den direkte samtale hørte man , resten af dagen fortalte de igen og igen om det VUC men ikke en gang kom den historie igen (ikke de 75 gange jeg hørte det i hvert fald )

Hvorfor mon , er det sådan at man ikke skal høre om politiet inkompetence i tv eller ? mærkeligt ikk ? se det er paranoia efter flere år på K10 he he

Citat:
Det kan da også være mig, der bare er rasende naiv - og at mange af jer er så langt fremme i systemet, at I har været der, hvor jeg er i dag...
jamen ved du hvad så er du ikke alene jeg er også stadig rasende naiv og jeg skriver også til div medier osv hele tiden og i et væk , og hvergang jeg orker det og ikke har for mange smerter, for først nå vi holder vores mund og ikke længere fortæller vores historier er vi færdige som mennesker i det her samfund (øøøhhh hold da op hvor er vi dybe i dag hva )


Citat:
Jeg vil dog mene, at der (måske) er forskel på at sende noget uopfordret til pressen og så reagere på en journalists efterlysning af folk, der vil stille op og lade sig interviewe om fattigdom.
Jeg skal bestemt ikke tage den tanke fra dig, jeg tror lige som du på at der kan gøres noget men vi skal blive ved og ved også når vi ignoreres en dag vil det være sådan at vi rammer lige den rigtige journalist og den rigtige redaktør (mange gange har mange herinde været i kontakt med journalister der bestemt var intresseret lige ind til de ramte en redaktør som sagde nej og så er det gledet ud igen ) men hvem siger ikke lige at det ikke kan være dig der rammer rigtigt så bliv ved og ved og ved og lad ikke noget fjerne din naivitet ...

Jeg er i fuld gang med at lave en liste over alle de medier jeg kan få fat i og sætter den på her lige så snart jeg er færdig...

nu er jeg ikke lige så uheldig som mange andre herinde (endnu) så min egen historie er ikke så grotesk , men jeg skriver så om mange andre og tilbyder dokumentation .. men da min egen historie ikke er så slem ja så har jeg fundet ud af at jeg kommer lidt længere med politikkere fordi jeg prøver at tale for den store helhed og den fænger nok ikke så godt som en person historie hos medierne ... (men jeg holder ikke mund alligevel )
Citat:
Lad os se, om det fører nogen steder hen - skade kan det i hvert fald ikke.
Det har du i hvert fald 120% ret i

og vi kan nemt blive enige om, at jo flere vi er, der råber op og gør opmærksom på disse uretfærdigheder - des større er chancen for, at vi bliver hørt!

Citat:
Jeg er efterhånden hardcore system-revser, idet jeg sideløbende med min egen sag kæmper for min søn, der er (højtfungerende) autist. Det er faktisk et fuldtidsjob, hvis man kan kalde det sådan - meget nedslidende og ekstremt dårligt betalt!

Mange hilsener fra

Nabokone
Og derfor skal vi blive ved og ved og ved alle sammen vores liv og sag er for vigtig til at vi må holde mund

Så god arbejdslyst jeg hepper på dig .....

god weekend

Hejdien

Ps kunne da være at man skulle overveje at skrive til TV 2 news og se om man kan få dem til at tage selvcensur op i den der udsendelse der hedder presse logen ....
  Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 12:14   #15
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Hej Hejdien (en masse hej'er!)!

Tak for dine gode ønsker. Ja, den er til at grine af den historie fra TV2 News. Jeg må indrømme, at jeg finder TV2's journalistik meget ringe, så jeg ser stort set aldrig deres nyheder. Jeg har også svært ved at abstrahere fra, at de er og bliver en reklamefinancieret kanal.

Det er sande ord, at det er vigtigt, at vi gentager vores budskab igen og igen - den der tier, samtykker. Det er desværre også sandt!

Jeg er spændt på, om jeg hører noget fra journalisten fra Politiken og om hun er interesseret i sagen - jeg tror ikke, at et interview ændrer sagen og ved heller ikke om mine nerver holder til at stille op på den måde. Jeg er mere stemt for, at man arbejder på at undersøge kommunernes arbejdsgange og finder ud af, om de handler ulovligt og har skjulte dagsordener.

Masser af hilsener - solen skinner ganske vist ikke her hos mig i dag, men jeg kan mærke der er grøde i luften!

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 18:52   #16
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Jeg har vundet sagen i Beskæftigelsesankenævnet!

Kære alle!

Jeg har i dag fået den bedste julegave af alle: beskæftigelsesankenævnet har ændret kommunens afgørelse og tildelt mig førtidspension med tilbagevirkende kraft fra 1. februar i år. Afgørelsen er foretaget af et enigt nævn (!!!). Mange års hård kamp er endelig slut.

Det er en stor personlig sejr for mig - men også en sejr for retfærdighed og menneskerettigheder. Jeg håber at så en spire af håb hos alle jer, der går og venter på svar eller allerede har fået en negativ afgørelse fra jeres kommune.

Ank - det nytter. Vedlæg f.eks. anken et brev (ikke for langt), hvor I logisk fremstiller sagen og hav argumenterne i orden. Vær præcis og nævn gerne, at I føler jeres retssikkerhed truet. Jeg skrev et sådant brev - om det gavnede ved jeg selvfølgelig ikke - men jeg kan jo udlede, at det i hvert fald ikke har skadet min sag!

Jeg ønsker jer alt det bedste i jeres kamp - trist at det skal være en kamp og ikke den ret, det jo egentlig er ment som.

Mange hilsener og en rigtig glædelig jul fra

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 19:24   #17
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Tillykke med sejren

Sikke en skøn julegave at få. Det bliver dejligt at få ro på din tilværelse.

Tillykke med den nye titel og super det er med tilbagevirkende kraft, så kan de lærer det.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 20:09   #18
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tillykke med det, det var da en god ende på ventetiden. det må være vildt at læse sådan et brev...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2009, 10:04   #19
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Tillykke Nabokonen

Og glædelig jul til alle...trods alt
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2009, 11:02   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det var dejligt!!!!
Og er dig vel undt...og tak fordi du gad opdaterer din sag til glæde for mange

Dog må vi aldrig glemme, at der ude i de små hjem sidder MANGE der ikke har adgang til internet/computer, og som derfor ikke kan følge de debatter der foregår på nettet, og som stadig sidder med telefonbogen mutters alene med en kamp de ikke kan få råd og vejledning til.

Det er VIGTIGT, at os der er førtidspensionister, fortsat føder pressen med informationer i håbet om at råbe høj som lav op.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syge danskere søger hjælp til at klare kommunen L.S. Politik og Samfund 0 21-08-2013 20:32
Afslag på førtidspension SØGER en socialrådgiver og råd fra Jer ret Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 10-09-2012 12:15
Hjælp afslag fra kommunen!! laurana Alt det andet 6 08-07-2010 12:55
Kyniske afslag fra kommunen Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 12 06-01-2008 19:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension