K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2013, 16:21   #81
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ved godt det er et lille sidespor....

men kan kun opforde folk til at få lavet testamenter...vi er godt nok gift,men vi har et barn hver..så får der ikke skal blive noget og ikke være forskel har vi lavet testamente..
og selvom han ikke er far til min søn,har han fået det lavet sådan at min søn får et vist beløb hver mdr..til det 24 år..det kan han,da bopællen er den samme..
så der er mange ting,når man flytter sammen..vi mister en masse penge,og der er mange ting at tænke på mht fremtiden
håber i bære over med det lille sidespring..men synes det er vigtig at opforde til at få de ting tænkt igennem når man flytter sammen - ikke mindst hvis det er dine og mine børn

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 09:38   #82
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og så er der sådan nogen som mig, der ikke har en skid af værdi og som garanteret efterlader en gæld af en art. Og mit IKEA hjem bliver sikkert udskiftet løbende....muligvis med noget fra Daells Bolighus.

Så et testamente i mit tilfælde ville være den helt store joke. Det eneste der kan blive et problem er, HVEM af ungerne der skal sørge for containeren til at smide alt l o r t e t et ud i
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 10:19   #83
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helene

hvor du kan få tingene sagt....en container til dine ikea ting

spøj til side,jeg sagde det kun af god mening,at hvis folk går fra enlig til sammenboende m.dine og mine børn bør man overveje de ting...for at sikre sig selv og sine børn..
jeg ka ikke tegne de forsikringer jeg snakkede om,men min mand ku - så min og hans er sikret til det 24 år..
og testamente er slet ikke så dyr som folk regner med, men mange ærger sig over det senere hen....
jeg mistede min svoger som 32 årig og der var der ingenting lavet og de var ikke gift,men havde 1 barn...så det endte med de sætter penge ind til ham til 18 år - men moderen stod med hatten i postkassen...det er da surt

så jeg sagde det kun så folk ku ha det i baghovedet......
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 10:59   #84
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej da, kærester har INGEN forsørgerpligt overfor andres børn!!!


Mellem papirløse parter i et samlivsforhold eksisterer der ikke nogen forsørgelsespligt over for det offentlige, men har de to parter børn sammen, har de hver for sig pligt til over for det offentlige at forsørge børnene.

Sakset fra Ativlovens §2

http://home1.stofanet.dk/erikjappe/i...rsoerg-pli.htm
Det har de jo så alligevel, hvis de frie pladser og andet frafalder når enlig status mistes.

Jeg beklager, men om folk "snyder" pga. en i sidste ende grundlovsstridig regel, med meget vage regler, kan virkeligt ikke få mit *** i kog.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 11:09   #85
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ABRAXUS


enig med dig
jo en sammenlevende gift får da automatisk forsørgerpligt - over andres børn..
jeg har en søn,min mand ikke er far til..og tilskud til børnehave var der intet af,min ftp blev nedsat med 6ooo kr brutto mdr havde det været idag - var ikke ftp da jeg mødte ham..
udover de ca 1228 kr fra faderen og de 26oo kvartal ca får man jo ikke noget - så direkte eller indirekte bliver de jo forsørgere..
det er jo ikke noget man tænker over i hverdagen...men der er da et ordentlig spring i at gå fra enlig til at flytte sammen med en og alle tillæg forsvinder
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 11:16   #86
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det har de jo så alligevel, hvis de frie pladser og andet frafalder når enlig status mistes.
Det har stadig ikke noget med forsørgerPLIGT at gøre. Forældren til barnet har forsørgerPLIGT - det har kæresten ikke.
At kæresten så indirekte er medvirkende til at de forskellige bidrag sænkes eller ophøre, er en hel anden diskussion. Det handler om husstandsindkomst!!

Hvis moren dør, har kæresten ingen PLIGT til at forsørge barnet. Så må barnet bo hos den biologiske Far eller et sted via de sociale myndigheder.
For at kæresten får forsørger PLIGT overfor barnet, kræver det en adoption.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ABRAXUS


enig med dig
jo en sammenlevende gift får da automatisk forsørgerpligt - over andres børn..
jeg har en søn,min mand ikke er far til..og tilskud til børnehave var der intet af,min ftp blev nedsat med 6ooo kr brutto mdr havde det været idag - var ikke ftp da jeg mødte ham..
udover de ca 1228 kr fra faderen og de 26oo kvartal ca får man jo ikke noget - så direkte eller indirekte bliver de jo forsørgere..
det er jo ikke noget man tænker over i hverdagen...men der er da et ordentlig spring i at gå fra enlig til at flytte sammen med en og alle tillæg forsvinder
Stribe - selvom jeg gifter mig i morgen, så får min kommende mand da ikke forsørgerpligt over for mine børn. De har da deres egen Far som har forsørgerpligt og som betaler børnebidrag mm
- hvis jeg bliver skilt fra den nye mand, skal han da heller ikke betale børnebidrag for mine børn.

I roder den almindelige husstandsindkomst sammen med noget andet.
Alle de beløb man får som enlig handler om indkomst - men bliver man gift, eller får en samlever, så regnes hans indkomst med i budgettet da man ikke længere er enlig. Hvis indkomsten så er høj, så ryger de forskellige tilskud naturligvis. For nu er der to i husstanden.
Men derfor har manden stadig ikke forsørgerpligt.

Man kan heller ikke sagsøge manden, for ikke at vil købe tøj, mad eller andet til børnene. De er moderens ansvar, da hun har forsørgerpligten.
Men man kan sagsøge børnenes bioloigske Far, hvis denne nægter at betale til børnenes underhold - det er direkte ulovligt pga forsørgerpligten.

Ved ikke om ikke ikke kan forstå min måde at skrive på eller hvad.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 12:46   #87
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helene

vi har bare snakket forbi hinanden...fair nok ..alt glemt...

er godt klar over der er forskel på jura og økonomi..vi har bare tænkt på hver vores ting..'
og ja dør jeg imorgen,har min søn en far der har halv forældremyndighed og så ville han jo skulle flytte hen til ham - med mindre de indgår andre aftaler...
hvis hans far så ikke var der,ku jeg oprette et børnetestamente hvem jeg så ønskede der skulle ha ham...
jo så vi er skam enige,,jeg tænkte bare økonomi...og han forsørger jo en andens mands barn min mand i økonomisk forstand,da jeg ikke får noget udover ftp..de normale børnepenge på ca 26oo kr kvartal...havde jeg boet alene var det en anden situation økonomisk

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 12:56   #88
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige præcis, der er nogle beløb man kan få når man er enlig, og som bortfalder når man ikke er enlig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 13:46   #89
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Lige præcis, der er nogle beløb man kan få når man er enlig, og som bortfalder når man ikke er enlig.
Netop den måde de undgår grundloven, som lige præcist ellers forbyder den slags ting.

Men man kalder det jo også for gensidig forsørger pligt, på trods af det da heller ikke er en pligt. Om du mister penge som pensionist/kontanthjælpsmodtager forpligter ikke partneren til at forsørge personen.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 14:04   #90
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det ER gensidig forsørgerpligt, hvis man fx gifter sig. Man er forpligtet til at forsørge hinanden. Ægteskab er grundstenen for gensidig forsørgerPLIGT. Ægteskab er juridisk bindende hvad angår pligt til at forsøge hinanden.

Er man ikke gift, har man heller ikke forsørgerpligt overfor hinanden. Men er IGEN ramt af den forhøjede husstansindkomst som betyder at forhøjede tillæg man kan modtage som enlig ikke-forsørger, bortfalder, når man pludselig ikke længere er enlig.

Hvis jeg modtager kontanthjælp og har en kæreste der tjener 50.000 kr om måneden, beholder jeg retten til kontanthjælp.

Gifter vi os, bortfalder min kontanthjælp, og forsørgerpligten indtræder - han skal da forsørge mig.

Det er en ren jungle at finde ud af reglerne, da der også er sær regler som fx gælder for samlevende førtidspensionister.

Enten bliver man ramt af forsørgerpligt (gifte) ellers bliver man ramt af et loft over, hvad man kan få af overførselsindkomt, hvis man bor med andre. Det behøver ikke være en kæreste, det kan også være en veninde, sin søn eller en helt fjerde.
Da handler det om husstandsindkomst.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De Uperfekte - Program om kærlighed og handicaps Webmaster Politik og Samfund 5 29-01-2013 12:15
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
Skal jagte sociale bedragere i udlandet Vej86 Politik og Samfund 30 19-07-2011 12:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension