K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2013, 19:58   #41
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Jeg insinuerer ikke at Helenekr finder det i orden at snyde - jeg stiller et spørgsmål. Så jeg vil da opfordre dig til at læse hvad jeg skriver, ligesom jeg absolut læser hvad folk skriver - forskellen er blot at jeg spørger når og hvis jeg er i tvivl, du kunne måske opfordres til at gøre det samme?

Webmaster, hvorfor er det at du altid bliver personlig så snart jeg skriver noget som måske tilkendegiver en anderledes holdning end din? Er K10 kun for mennesker som har absolut samme holdning som dig, eller er her trods alt plads til en som mig - som er både syg og førtidspensionist men dog med anderledes holdninger end gennemsnittet?

Og det med at ingen mener det er okay at snyde, det er jo en rapand - der er mennesker som finder det ganske i orden at snyde, og ellers vil jeg da gerne se noget dokumentation på det modsatte?
Nu bør vi lade denne ligge....også henvendt til andre...

Jeg har taget den i PB med @carolines
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 20:33   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Helenekr, jeg beklager mine dårlige formuleringsevner - jeg forsøger lige igen:

Det jeg mente var om det er mere okay at snyde hvis man er lille, end hvis man er stor - er der forskel, eller er det ikke-okay for alle?

Hvis svaret er Ikke-okay for alle (hvilket jeg formoder, og håber hvori består så forskellen på hvem de går efter?

Det kunne jo være de blot skal "starte et sted" - sådan at det altså ikke KUN er de små de går efter, men alle?
Alt forladt, carolines.

Og nej, der må ikke snydes!! Længere er den ikke.

Men jeg er bare irriteret over, at ALLE på overførselsindkomst er under mistanke - dette føler man særlig, når man en gang om året skal underskrive en tro og love erklæring på, at man fortsat er reelt enlig.
Også selv om man er et ærligt menneske der NATURLIGVIS selv ville meddele dem, såfremt man ikke længere var enlig.
Men de vil så hellere spørge 17 gange for meget, end én gang for lidt. ''For man er jo noget uberegnelig'' når man sådan er nødsaget til at nasse på samfundet.
Og som ekstra bonus, så kan man risikere at der ligger en sagsbehandler ude i ligusterhækken med snuden trykket mod ruden, for at tjekke om man nu alligevel ligger og knalder om Lørdagen....

Og samtidig, på den anden side af broerne, så flytter de store pengemænd deres milliarder ud af landet i skattely fordi de ikke vil bidrage til den slunkne fælleskasse via skat.

Jeg kender én der arbejder i SKAT inddrivelse, og han fortæller, at 80% af deres arbejde, består i at rende fra kiosk til kiosk og finde Cola og slik fra Tyskland der ulovligt bliver langet over disken. Og er det ikke kioskerne, så er det ulovlig arbejdskraft. Men han siger også, at det slet ikke er dér pengene skal findes, men at de rige og kloge næsten er urørlige - og derfor går de efter de svage, bare for at have NOGET at lave.
De inddriver millioner, der burde have været milliarder.
og når de endelig fanger én, så rydder det en forside, så sjældent er det.

Og det er præcis de manglende milliarder der gør, at det for mange svage ikke kan hænge ordenlig sammen. Pengene mangler i fælleskassen. Men nu kan vi så slås om det her på bunden, og så længe de lavt lønnede og dem på overførselsindkomst kan slås om hvem der har mindst, så kan de kloge arbejde på højtryk med at få skaffet de store penge ud af landet.....for den kloge snyder som bekendt den mindre kloge.
Det er nærmest en naturlov.

Tænk hvad alle de dejlige penge kunne gøre for landet, hvis de bare blev i landet - i stedet er debatten trukket ned til at omhandle friplads og boligsikring

Hvis man vil se hvad der VIRKELIG foregår, så skal man aldrig kigge ned, men KUN kigge op.......og lige nu kigger alle ned.

Sidst redigeret af Ninja; 10-01-2013 kl. 20:36.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 22:22   #43
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu bør vi lade denne ligge....også henvendt til andre...

Jeg har taget den i PB med @carolines

Tak :-)


Citat:
Alt forladt, carolines.
Tak


helenekr, jeg er helt enig med dig i det med mistænkeliggørelsen - men det kommer man vel kun til livs hvis snyderriet stoppes og undersøges, tænker jeg...
Og ja, det både hos den enkelte borger og hos virksomheder mm.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 00:40   #44
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
hvis snyderriet stoppes
Det vil aldrig stoppe, så mistænkeliggørelsen er bare en endeløs spiral.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 09:49   #45
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Divide and conquer...

Hvis regeringen kan få lønmodtagerne til at se sig sure på kontanthjælpsmodtagerne osv får de frit spil til at sætte ydelserne ned...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 11:51   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Tak :-)




Tak


helenekr, jeg er helt enig med dig i det med mistænkeliggørelsen - men det kommer man vel kun til livs hvis snyderriet stoppes og undersøges, tænker jeg...
Og ja, det både hos den enkelte borger og hos virksomheder mm.
Jeg kommer aldrig til at synes det er i orden, at JEG skal være under mistanke, fordi andre snyder.
Det generer mig voldsomt, at min ærlighed som menneske skal beklikkes konstant - jeg kunne aldrig selv drømme om at begå socialt bedrageri, men har omvendt heller aldrig været i en situation hvor jeg måske kunne overveje det. Så måske er det derfor jeg lettere kan have en mening om det og ligefrem føle mig skråsikker. Jeg ved ikke hvordan jeg ville reagerer hvis jeg var tvunget i knæ....

Men socialt bedrageri er jo RIGTIG MANGE ting, og udgør rigtig mange forhold.

Men der ligger en masse milliarder i at få stoppet det, som kunne være rare at få ned i den rigtige kasse, så de kan gå til de værdig trængende.
Så måske skulle de kigge lidt på lovene? Måske skal de fjerne grunden til hvorfor folk begår socialt bedrageri - og her kunne de måske passende starte med at kigge på den oldnordiske lov om forsørgerpligt, som er en rigtig stor faktor, hvad angår socialt bedrageri.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 13:30   #47
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg kommer aldrig til at synes det er i orden, at JEG skal være under mistanke, fordi andre snyder.
Det generer mig voldsomt, at min ærlighed som menneske skal beklikkes konstant - .....
Jeg er helt enig her...

Når indkaldelser til forhør hos kommunen bliver rutine, som noget man bare gør pr. automatik, så er der altså noget galt...



Grundstenene i vores retssamfund bygger på en tredeling af magten... den lovgivende, udøvende, og dømmende magt...

Det har man nu ændret til et kommunalt stasi politi... der både laver reglerne, opklarer sagerne, og så dømmer folk...

Hvis de mener jeg laver noget som er en overtrædelse af reglerne, eller laver bedrageri... så vil jeg altså meldes til politiet, afhøres af politiet med en sigtets rettigheder, og jeg vil dømmes i retten af en dommer...

Det må være rimeligt at kræve det i et retssamfund... ellers er det bare en bananrepublik...

Som det virker nu er det bananrepublik big time...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 13:56   #48
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det værste er at man ikke engang kan melde sig selv til politiet....hvis nu man får stoppet penge osv af kommunestasi

Dette er forsøgt af en dame fra Holbæk...som forsøgte at gå til politiet for at melde sig selv....så hendes sag kunne blive undersøgt ordentligt...af politiet....og ikke kun af kommunestasi....

Hun fik den besked at man kan ikke melde sig selv til politiet og hvis kommunen mente at hun var skyldig så er det dem der skal anmelde hende...

Problemet er at det gør kommunen ikke....de dømmer hende skyldig.....og stopper hendes penge.....og fortager sig ikke mere...

Denne sag hørte jeg om da jeg så en høring som forgik inde på christiansborg...

Det er jo helt ude i hampen...og retssikkerhed er da en by i rusland...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 14:34   #49
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det værste er at man ikke engang kan melde sig selv til politiet....hvis nu man får stoppet penge osv af kommunestasi

Dette er forsøgt af en dame fra Holbæk...som forsøgte at gå til politiet for at melde sig selv....så hendes sag kunne blive undersøgt ordentligt...af politiet....og ikke kun af kommunestasi....

Hun fik den besked at man kan ikke melde sig selv til politiet og hvis kommunen mente at hun var skyldig så er det dem der skal anmelde hende...

Problemet er at det gør kommunen ikke....de dømmer hende skyldig.....og stopper hendes penge.....og fortager sig ikke mere...

Denne sag hørte jeg om da jeg så en høring som forgik inde på christiansborg...

Det er jo helt ude i hampen...og retssikkerhed er da en by i rusland...

Kan hun så ikke bare få en god ven til at melde hende jeg ved det er lidt absurt men det er åbenbart den måde man skal gøre sådan noget.

Siden hvornår kan man ikke melde sig selv det virker squ sært.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 14:44   #50
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det virker meget mærkeligt....for hvis der er begået en forbrydelse...så bør de vel gribe ind uanset hvem der anmelder det...

Jeg havde faktisk ikke lige tænkt på at måske kunne få en anden til at indgive en politianmeldelse....det tror jeg faktisk heller ikke at dem som havde sagen(en forening) havde tænkt over..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De Uperfekte - Program om kærlighed og handicaps Webmaster Politik og Samfund 5 29-01-2013 12:15
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
Skal jagte sociale bedragere i udlandet Vej86 Politik og Samfund 30 19-07-2011 12:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension