K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2013, 00:10   #141
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror nok deres mistanke om et samlivsforhold holdt stik - de sagde i hvert fald i TV avisen efterfølgende, at kvinden havde indrømmet at der var tale om et samliv, og at hun var tilsagt møde på kommunen allerede i morgen.....

- håber bare også, at vi får nogle sager at se, hvor der IKKE bliver snydt og hvor det offentlige tager fejl, for dem er der heldigvis også mange af.

Synes ellers dem der knaldede de to mænd på sygedagpenge, var rigtig søde og forstående. Dejligt at se, at nogen også kan formidle et budskab på en ordenlig og sober måde.....så de kommer frem til fælles forståelse. Uden at udvise den der magtdemonstration, som mange af dem ellers kører.....
Det var en helt anden sag... Den de nævnte i TV der opholdt manden sig jo hele tiden på adressen, den fra programmet, ja han havde haft flere damer boende, og gad ikke engang sine børn, og hun fik ingen ekstra hjælp af manden, han deltog ikke engang i forældremøder.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 00:19   #142
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Jeg tror altså det var en anden sag, der blev talt om i tv-avisen, nemlig en med en 'enlig' kvinde med 4 børn, der boede på en af byens (ved ikke hvilken by) dyreste adresser. Hun fik 17000 om måneden i diverse enlig-bidrag og havde siden hun blev skilt fået flere børn med sin eksmand. Det var hende, der erkendte, at hun boede sammen med manden (sagde dog det først lige var sket)
Korrekt det var en helt anden sag ...det var der hvor mandens bil holdt på adressen sent om aften da de var ude og kontrollere
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 02:13   #143
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nåå okay, jeg fik det til at hænge sammen med programmet der kom før, hehe....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 08:06   #144
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Ekspert: Stikkersamfund dræber tilliden
Citat:
- Det er et udtryk for, at det fællesskab, der er omkring et nabolag eller i en kommune blandt dem, man kender eller bor i nærheden af, er fraværende. Så de mange anonyme anmeldelser er et udtryk for, at vores fællesskab er opløst, fordi vi lader vores indignation over at nogen snyder vinde over loyaliteten, siger han.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/01/21/214036.htm

Sørgelig udvikling. Man kunne også gå andre veje, fx oplysningskampagner eller forsøge at påvirke folks holdning til selv at lade være. Men man vælger den usympatiske, der kan få uheldige konsekvenser for samfundet som hele på lang sigt...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 13:31   #145
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg sad og tænkte på hende der boede samme sted..

vi har lavet bolig i enden af vores stald...vi bor 5 og boligen er 5a-..med seperat varme,vand,el ,internet og egen indgang og godkendt...
vil det sige hvis vi bliver skilt en dag,at jeg fuld lovlig kan leje det - selvom min eksmand bor i 5..altså¨samme matrikel og dog ikke..

ærligt det troede jeg ikke var lovligt..den troede jeg ikke gik..
og jeg siger det kun af overraskelse,da vores ejendom ligner og ikke for at dømme
det første manden sagde..ja det er nemt hvis vi bliver skilt en dag - så ku jeg bare flytte i den og min søn er jo ikke hans..så den kan de ikke komme med..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 13:55   #146
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men jeg kunne nu ikke lade være med at blive harm - først er sagsbehandleren, ham manden, rigtig frisk og frejdig - og efterhånden som det kommer frem, at kvinden ikke mener hun gør noget forkert, så bliver han mere og mere frustreret, man kan lige frem SE hvordan han sidder og bliver irriteret, og da hun skal gå, er han fuldstændig stiv i betrækket og er ALT andet en frisk og frejdig.

Det er præcis dén slags der er mig imod, bare det at de ikke kan skjule hvor meget de ønsker at folk bedrager, og at være vidne til deres irritation og ærgelse over at folk taler sandt, kan i den grad få mit *** i kog.

Jeg fornemmer SLET IKKE at de glæder sig over, at der vitterligt ér folk der ikke snyder, og at de kan være med til, at folk også bliver renset for falsk anmeldelse/mistanke.

Og jeg ved fra flere, at de oplever sagsbehandlerne blive modbydelige, korte for hoved, pludselig ikke vil tale osv, når de erfare at der slet ikke er noget at komme efter - de får heller ingen undskyldning fra dem....

Hvis jeg var sagsbehandler, ville jeg da blive LYKKELIG, hvis jeg fandt ud af, at folk rent faktisk havde rent mel i posen.

Men der har vi det igen, de er så mistænksomme, og så er det uanset om man er syg, er enlig, søger fleks, førtidspension, får boligsikring osv - lige så snart man har en sag ved kommunen, så er man straks under mistanke for ikke at være ærlig. Næsten som om man har et mærkat midt i panden der siger ''mulig svindler med offentlige midler''...........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 14:11   #147
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Sagsbehandleren fra Odense - hende der tog ud til de to selvstændige, der var sygemeldte, synes jeg faktisk var ok. Hun behandlede dem ordentligt og respektfuldt, og fortalte dem endda, at de ikke behøvede at melde sig helt raske, men fortsat kunne være deltidssygemeldt.
Men enig i, at den mandlige sagsbehandler, der havde sagen med fraskilte kvinde var en ubehagelig fyr. Han var arrogant og nedladende, og havde vist glemt, at man er uskyldig til andet er bevist...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 14:20   #148
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, det skrev jeg også i #137 - de var rigtig søde og forstående, super dejligt at se!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 14:34   #149
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Helt ufatteligt at man kan blive slæbt igennem "maskineriet" på kommunen uden at blive tilbudt en eller anden form for juridisk bisidder/bistand.....
Det er TYDELIGT at dem der er i det kontrolteam har yderst svært ved at være professionelle og forholde sig neutralt til sagen. Man kan se at de er tydeligt irriterede.
Jeg har selv været fængselsfunktionær gennem 15 år og det nyttede da ikke en meter hvis jeg skulle sidde med "tudefjæs" hvis en fange skulle afhøres om en disciplinær forseelse. Jeg var i princippet fløjtende ligeglad med hvad fangen havde foretaget sig ...det var jo bare at forvalte reglerne og ikke tage noget personligt.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 16:08   #150
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men jeg kunne nu ikke lade være med at blive harm - først er sagsbehandleren, ham manden, rigtig frisk og frejdig - og efterhånden som det kommer frem, at kvinden ikke mener hun gør noget forkert, så bliver han mere og mere frustreret, man kan lige frem SE hvordan han sidder og bliver irriteret, og da hun skal gå, er han fuldstændig stiv i betrækket og er ALT andet en frisk og frejdig.

Det er præcis dén slags der er mig imod, bare det at de ikke kan skjule hvor meget de ønsker at folk bedrager, og at være vidne til deres irritation og ærgelse over at folk taler sandt, kan i den grad få mit *** i kog.

Jeg fornemmer SLET IKKE at de glæder sig over, at der vitterligt ér folk der ikke snyder, og at de kan være med til, at folk også bliver renset for falsk anmeldelse/mistanke.

Og jeg ved fra flere, at de oplever sagsbehandlerne blive modbydelige, korte for hoved, pludselig ikke vil tale osv, når de erfare at der slet ikke er noget at komme efter - de får heller ingen undskyldning fra dem....

Hvis jeg var sagsbehandler, ville jeg da blive LYKKELIG, hvis jeg fandt ud af, at folk rent faktisk havde rent mel i posen.
Enheden ligger formodentlig under for det pres, at den skal generere et nettooverskud, hvilket igen afledt heraf tænkeligt kan sende "objektiviteten" ud af en måske knap så heldig tangent samt stimmulere viljen til at bøje etik og borgerens retssikkerhed til enhedens fordel.

For yderlig at stimmulere "sulten" på resultater til myndighedens fordel, så kan man gætte på, at der kan være en form for resultat-løn eller enheds-bonus oven i grundlønnen ...


Den her nævnte vinkel kan være en mulig forklaring på det, som vi oplevede i det seneste "TV underholdnings show" om emnet og dels det der åbenbart også forlyder fra ande side ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De Uperfekte - Program om kærlighed og handicaps Webmaster Politik og Samfund 5 29-01-2013 12:15
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
Skal jagte sociale bedragere i udlandet Vej86 Politik og Samfund 30 19-07-2011 12:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension