K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2013, 09:50   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Question Kontanthjælpsreform - ulovlig?

Hej med jer
Måske er det svaret på før her på siden, men jeg prøver lige at spørge.

Jeg hører nogle små pip i hjørnerne om, at man ifølge grundloven ikke kan indføre samleverforsørgelse sådan som man har ægtefælleforsørgelse i dag. Hvis det er grundlovsstridigt, så skal det til folkeafstemning. Men det er kun små pip i hjørnerne, og tænker, at hvis det havde hold på sig, så måtte der da være nogle der råbte op? Man kan da vel ikke bare indføre noget grundlovsstridigt som regering og så håbe på, at ingen råber op?

I forhold til den nye reform, så synes jeg det er lidt svært at overskue konsekvenserne. Men som jeg har forstået det, så skal man gange kontanthjælpen for to (hvis man er gift/samlevende), og hvis den arbejdende af personerne får en løn højere end det, så får den anden part ingen kontanthjælp. Altså for samlevende uden børn 10.300 x 2 = 20.600.
Men hvis nu den arbejdende samlevers løn er under beløbet, får man så fuld kontanthjælp eller hvordan fungerer det?

Håber I har nogle svar, er virkelig på skideren.

Forresten... det er jo sådan at hvis en ægtefælle ikke har indtægt, så kan det personlige skattefradrag overføres til den anden, men den mulighed findes, så vidt jeg ved, ikke for samlevende, ergo står man i en værre situation som samlevende end man ville gøre som ægtefæller, det holder jo ikke.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 11:11   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej jeg tror ikke på de er ulovligt, det er jo bare samme regler som de gifte.

Hvis i kommer ned under 2 gange kh vil i ikke få fuld kh men op til brutto.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 11:59   #3
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Her er et link, hvor der står det, som jeg har hørt ang. grundlovsstridighed

http://jyllands-posten.dk/politik/EC...aere-ulovligt/
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 14:17   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har også hørt flere sige at det er grundlovsstridigt

Embedsmændene i ministerierne holder dog fast i at det er det ikke...

Så eneste måde man finder ud af det...er ved en retssag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 17:15   #5
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Det bør tages yderst alvorligt når en professor i socialret stiller sig tvivlende i forhold til lovligheden af kontanthjælpsreformen. Man må formode hun har mere ekspertise på området , end kammeradvokaturet som regeringen henholder sig til. Dette er hendes speciale.

Det vil dog næppe ændre noget i praksis. Lovgiverne i dette land har gentagne gange brudt grundloven tidligere , uden det har fået følger. Domstolene er deres lydige lakajer.

Seneste eksempel var da højesteret for et par måneder siden godkendte Danmarks tiltrædelse af Lissabontraktaten , uden om folket.

Ved Lissabontraktatens tiltrædelse , gav Danmark afkald på vetoretten på indtil flere områder.
Altså klokkeklar suverænitetsafgivelse.

Folketinget havde ikke de nødvendige fem sjettedeles flertal bag sig , som det af grundloven påkræves for at undgå en folkeafstemning.

Jeg er ked af at sige det. Men vi lever i en bananrepublik ;-(
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 17:37   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sagen blev taget rigtig højt, da de straffede førtidspensionisterne med forsørgerpligt for kærester og samboende, men den gang fandt de et smuthul, som gjorde at slaget blev tabt.

Det er den samme sag nogle forsøger at påpege igen, efter kontanthjælpsreformen.

Nu er den så drejet over på, at selvfølgelig skal kontanthjælpsmodtagere også have forsørgerpligt, når førtidspensionister har det. Der må ikke gøres forskel.

Men fordi nogle allerede er ramt mere eller mindre ulovligt, bliver det jo ikke mere lovligt af at de fortsætter.

Gid nogen kunne tage sagen i retten, så vi kunne få en mere fair og gennemprøvet dom. Personligt tror jeg sagen kan vindes!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 19:26   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er desværre af samme mening som Halse....

Det er en bananrepublik vi lever i og jeg tror ikke at sådan en sag kunne vindes desværre...heller ikke om så grundloven bliver brudt...

Som Halse så rigtigt påpeger...så har diverse politikere brudt grundloven flere gange....dette uden at der er sket videre ved dette...

Dette selv om politikere underskriver at de vil overholde riges grundlov...

De er desværre pisse ligeglade...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny kontanthjælpsreform - vil den på virke os? Mk89 Politik og Samfund 2 29-08-2013 00:45
Kontanthjælpsreform, gensidig forsørgerpligt... Apollonia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 25-05-2013 10:37
Den nye kontanthjælpsreform Limana Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 12-05-2013 12:02
Ny kontanthjælpsreform i morgen Carina Spørgsmål ang fleksjob 31 07-03-2013 23:40
kontanthjælpsreform nensypigen Politik og Samfund 12 12-10-2012 17:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension