K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2011, 09:19   #1
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
[Artikel slettet da det er ulovligt at kopiere hele artikler over på andre hjemmesider...specielt når man ikke engang gider at lægge et link til den oprindelige artikel]


taget fra drs hjemmseie

Jeg synes det er helt fint at de ser efter om der er nogle som ikke overholder reglerne Men jeg tænker at der er nogle som flytter til udlandet og på den måde undgår at oplyse hvordan de lever. Jeg håber håber at flertallet overholder reglerne så men jeg er også typen der håber på det bedste i alle mennesker jeg ved godt at der er nogle på k10 som bor i udlandet så. fx jeg flytter sammen med min kæreste en dag så går det jo ikke jeg ikke siger noget. og optage jo en dag. der skal bare være samme muligheder i Danmark på ftp som udlandet.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom

Sidst redigeret af Webmaster; 17-07-2011 kl. 03:06. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et....brug venligst REDIGER funktionen for tilføjelser til indlæg istedet for at bare lave et nyt indlæg...
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 11:05   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg skal ikke dømme nogen

Men synes alså det er lidt mystisk af man flytter til at andet land eller tager en stor udlandsrejse
to dage efter man har fået FP
så har man alså et eller andet sted, også en arbejdsevne
eller i hverfald kan tage et skånejob og yde en smule for samfundet
som netop betaler en FP
samt når man er i udlandet, ligger man jo heller pengene her i landet
Men det er så bare min holdning, som sikkert nogen er meget uenig i

men er helt enig vej86

En FP er kun for rigtig syge mennesker som dårligt kan klare sig selv
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 11:50   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

En FP er kun for rigtig syge mennesker som dårligt kan klare sig selv
Hmmm, jeg kan sagtens klare mig selv og mine 2 børn, såmænd også vores hund, men min arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige i ethvert erhverv, derfor er jeg berettiget til førtidspension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 11:56   #4
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
jeg skal ikke dømme nogen

Men synes alså det er lidt mystisk af man flytter til at andet land eller tager en stor udlandsrejse
to dage efter man har fået FP
så har man alså et eller andet sted, også en arbejdsevne
eller i hverfald kan tage et skånejob og yde en smule for samfundet
som netop betaler en FP
samt når man er i udlandet, ligger man jo heller pengene her i landet
Men det er så bare min holdning, som sikkert nogen er meget uenig i

men er helt enig vej86

En FP er kun for rigtig syge mennesker som dårligt kan klare sig selv
Men,hvad er forskellen om man er syg i Dk eller i et andet land??????
Og der er jo mange mennesker der får det meget bedre af at befinde sig et sted,hvor klimaet er varmere end her i Dk...jeg forstår ikke du siger at fordi man får ftp i et andet land så har man også en arbejdsevne???
Jeg under dem der får pension at kunne leve et bedre liv uanset,hvor i verden de befinder sig.
Men reglerne SKAL selvfølgelig overholdes.
Misundelse er en grim ting........
Mvh Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 11:57   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det kan godt være

men der skal alså også rigtig meget til før man er berettiget til førtidspension
kan udmærket godt forstå det tager lang tid og få den tilkendt

er selv ved at være ved vejs ende, men selv om kommunen har vurderet jeg ikke kan klare mig selv og været syg i 10 og 3 i systemet.
har da hverken set skyggen af pension eller flex

Jeg kan sku da ikke rejse til udlandet eller tage 3 måneder på ferie
med eller uden FP

det er alså min holdning, og den har jeg alså ret til have
syg eller ej

kan da også se her, fordi nogen ikke kan få tilkendt flex, så vil de have pension

en FP er alså den sidste vej
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 11:59   #6
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, jeg kan sagtens klare mig selv og mine 2 børn, såmænd også vores hund, men min arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige i ethvert erhverv, derfor er jeg berettiget til førtidspension.
Godt sagt!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 12:00   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
..
En FP er kun for rigtig syge mennesker som dårligt kan klare sig selv...
Lidt om arbejdsevne:
http://www.jobogkrop.dk/Ondt-i-muskl...-er-mange-ting

Det passer altså ikke, det som du skriver MTVRV1.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 12:05   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Lidt om arbejdsevne:
http://www.jobogkrop.dk/Ondt-i-muskl...-er-mange-ting

Det passer altså ikke, det som du skriver MTVRV1.
det skal gøres alt for at en person ikke kommer på pension
det er den absolute sidste udvej

ved udmærket godt min holdning er meget provokerende på k10

men sådan er det alså bare
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 12:17   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det skal gøres alt for at en person ikke kommer på pension
det er den absolute sidste udvej

ved udmærket godt min holdning er meget provokerende på k10

men sådan er det alså bare
Jeg kritiserer ikke dine holdninger, dem har vi jo alle sammen , men du må forholde dig til begrebet “arbejdsevne“. Men få ikke tilkendt FP på baggrund af hvor syg man er, men på baggrund af arbejdsevnen, som skal være ubetydelig.

Jeg synes at det er godt forklaret under den link om arbejdsevnen, bla.

"...Arbejdsevne afhænger af mange ting
Den enkeltes arbejdsevne afhænger af flere forhold:

- Kondition og muskelstyrke.
- Helbred og fysiske forandringer i kroppen som følge af smerter og sygdom.
- Funktionsniveau, fx at man kan løfte mindre, hvis man har ondt i ryggen.
- Den subjektive oplevelse af gener og smerter.

Alle forhold er vigtige, men hænger ikke nødvendigvis sammen. Nogle kan således passe deres arbejde, selv om de har ondt i muskler og led. Andre kan slet ikke lave noget, når de har ondt i ryggen..."
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 12:30   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg står netop på vippen til at flytte fra Danmark, jeg har været førtidspensionist siden 1995, først på alm forhøjet førtidspension, som i 1998 grundet forværring i helbredet blev forhøjet til mellemste førtidspension, og her i 2011, endnu engang forhøjet til højeste førtidspension.

Der kan være mange fornuftige grunde til at flytte til et andet land, og først og fremmest må man aldrig sammenligne det at bo i et andet land, med det at holde ferie, der er også en hverdag i udlandet, og at bo i et varmere klima, drejer sig ikke om at ligge på stranden og drikke pina colada gennem et sugerør.

Helbredsmæssigt kan der være flere gode grunde til at søge til et varmere klima, især sygdomme hvor nedslidning og gigt er involveret, men også andre sygdomme. Der er mange sygdomme hvor helbredet lider meget under den danske vinter og den liden sol vi får her. Og en førtids eller folkepensionist kan der få det lidt lettere ved at bo i et varmere klima.

Økonomisk er der også fordele, Danmark er et af verdens dyreste lande, og pengene rækker simpelthen længere i mange andre lande. Og det kan sommetider sætte en pensionist der har hjælp behov, i stand til at købe sig til den hjælp der her i Danmark gives afslag på.

Personligt må jeg ikke feje, støvsuge eller vaske gulve, jeg må heller ikke pudse vinduer eller skifte sengetøj, det skal jeg have hjælp til, men da jeg har en rask man, kan jeg ikke få hjemmehjælp, uanset at han arbejder 60+ timer om ugen.

Det er rent faktisk også en fordel for Danmark at sende pensionister til udlandet, både folkepensionister og førtidspensionister på gammel ordning, mister nemlig det pensionstillægget når de flytter til 3. land, ligesom de selv bliver ansvarlige for sygesikring, og derfor ikke ligger de danske sundhedsbudgetter til last, en dansk folkepensionist i Thailand kan nemlig kun få udbetalt grundbeløbet på godt 5.000 kroner om måneden.

Folke og førtidspensionister i et varmere klima, får også en langsommere forværring af deres helbred, og sidst men ikke mindst er de lykkeligere end de ville være hvis de var blevet tvunget til at bo i Danmark.

Men fra politisk side ønsker man nu at finde en ny gruppe at køre hetzt mod. Ikke for det jeg mener helt bestemt at det er i orden at kontrollere at de pensioner der udbetales stemmer overens med de faktiske forhold. Det har jeg ingen problemer med, og jeg har da også, når jeg har boet i udlandet, altid været helt åben og ærlig med de forandringer der skete undervejs, som da jeg flyttede sammen med min nuværende mand.

Man skal nok være meget forsigtig med ikke at sætte lighedstegn mellem bedrageri og det at modtage pension i udlandet.

Knus Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 15-07-2011 kl. 13:01.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
program om sociale bedragere Mileo Politik og Samfund 204 27-04-2013 19:37
Ankestyrelsen gør det vanskeligere at jagte enlige carolines Politik og Samfund 1 05-02-2013 12:55
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10
Sociale tillidsmænd skal nedsætte sygefraværet zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 29-01-2008 00:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension