K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2010, 22:43   #11
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære emilie

Citat:
jeg spurgte min sagbehandler direkte om hvor langt tid det ville tage og og hun svarede at min sag lå lige for, så det ville gå hurtigt....det er så 1½ år siden nu.
det første vi skulle lave var en RP som hun kunne sende til partshørring hos mig. og det er så næsten 1½ siden. jeg ringer fast en gang om måneden for at høre hvordan det går med sagen, og hver gang er det variationer af samme svar " min overordnede skal godkende den, men du får den snart"
Du har da været udsat for den groveste gang syltning, som de ærede medlemmer også har skrevet !

Jeg vil give de andre ret i, at en §17 må være vejen frem.

Du skal som det første bede om aktindsigt, så du kan se hvilke papirer, der er i din sag.

Måske vil det være en god idé at læse Arbejdsevnemetodebogen ?
http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...bog%281%29.pdf

Hvis det bliver nødvendigt at klage over den ovenud langsommelige sagsbehandling,

vil den være god at have læst, da du kan gøre notater undervejs på de områder,

hvor loven IKKE har været overholdt !

På side 87-88 står der :

Hvis det vurderes, at arbejdsevnen er tilstrækkelig til at varetage et arbejde på det ordinære arbejdsmarked, herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, så skal borgeren henvises til ordinær beskæftigelse.

Hvis det vurderes, at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et arbejde på det ordinære arbejdsmarked, men at arbejdsevnen kan forbedres, så skal kommunen give tilbud om aktiviteter, der kan forbedre arbejdsevnen.

Hvis det vurderes, at arbejdsevnen ikke kan forbedres, og den ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår, herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, men at arbejdsevnen er tilstrækkelig til et fleksjob, så skal kommunen træffe afgørelse om et fleksjob.

Hvis det vurderes, at borgeren ikke har en tilstrækkelig arbejdsevne til at kunne varetage et fleksjob, og det ikke er muligt at forbedre arbejdsevnen, så skal kommunen træffe afgørelse om førtidspension.

Der er altså kun disse 4 muligheder !

Og hvis din kommune ikke selv kan finde ud af at gøre noget,

kan du få noget til at ske ved at søge en §17 på det foreliggende grundlag.

Det er derfor vigtigt at du selv er i besiddelse af ALLE papirer i din sag.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 01:35   #12
emilie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 7
Styrke: 0
emilie er ny på vejen
opdatering på sagen

Jeg har haft ville skrive noget før, men har ikke haft noget at skrive, så finder jeg det bedre bare at lade være. Men nu er der så sket noget i sagen som har fået mig både ned i kulkælderen og helt op i det røde felt på samme tid.

Først skal det siges at det lykkedes at få fat i de rigtige personer og at min sag er kommet (lidt) videre. Det hjalp især da sagsbehandleren fra foreningen hev fat i dem, så skete der lige pludselig noget. fik i midten af januar et brev om at århus kommune havde haft store it vanskelighedder og at de nu var blevet løst. I brevet stod der også at min sagsbehandler skulle til møde med social lægen i denne uge og at jeg så ville få min sag til partshørring i næste uge. så langt så godt tænkte jeg, og regnede egentlig ikke med at høre noget som helst.


Men men men....her i dag kom der så følgende brev dumpende ind ad døren: har selvfølgelig fjernet navnene.

Hej XX
jeg har den d. 31 Januar. drøftet din sag med jobcentrets sociallæge på baggrund af modtaget hospitals journaler fra 2007 frem 2010.

Ud fra de lægelige papirer fra neurologiske afdeling vurderer sociallægen at din psykiske og kognitive problemer næppe kan forklares alene ud fra din sclerose sygdom.

Jobcentrets sociallæge anbefaler at du deltager i en psykiatrisk undersøgelse, hvor det skal beskrives de psykiske problemer og der skal undersøges om der er behov for behandling og hvis der er behov for behandling, hvilken behandling er der behov for.

Såfrem du ønsker at deltage i undersøgelsen, bedes du venligst udfylde vedlagte samtykke erklæring og sende den retur til mig, hvorefter jeg vil henvise dig til undersøgelsen.

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte mig. Jeg træffes bedst i min telefontid hverdag mellem 9-10 på telefon nr. XXXX xxxx.

Med venlig hilsen

x x

nu vil jeg så gerne høre om der er nogen her som har kenskab til hvilke(n) psykiatere(re) de kan finde på at sende mig til, og hvad jeg skal forberede mig på.

jeg har allerede skrevet til sagsbehandleren fra ms foreningen for at få hendes hjælp til at takle dem. Men jeg er helt rundt på gulvet over det.
emilie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 01:39   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
du skal ihvertfald protestere hvis de sender dig til Eva Blach...

og så har du vel lov selv at vælge imellem 3 forskellige.. ellers risikere du at det bliver en kommunens mand..

men hæng på, der kommer nok flere kloge svar til dig.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 10:53   #14
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Nu ved jeg ikke hvad dine psykiske og kognitive vanskeligheder består i,
men det er altså ifølge scleroseforeningen HELT normalt med store psykiske og kognitive vanskeligheder som følge af sygdommen.

Se link hér og snak med måske dem i scleroseforeningen.

http://www.scleroseforeningen.dk/Fak...-sclerose.aspx
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 11:39   #15
emilie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 7
Styrke: 0
emilie er ny på vejen
som jeg nænvner oven over så har jeg allerede kontaktet dem. synes bare det er så langt at skrive scleroseforeningen derfor forkorter jeg det næsten altid til ms foreningen.

men ja der er store kognitive problemer som følge af ms'en. Hele brevet kommer bare som et lyn fra en klar himmel.
emilie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
JEg bliver syltet igen igen søsser98 Alt det andet 28 09-01-2013 15:34
Jobcenter har syltet min pensionssag i 2 år. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 437 05-12-2011 22:45
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension