K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2013, 10:31   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jobcentret og min bare røv

Jeg ved godt, at dette er lidt udenfor emne, men håber alligevel at nogle har et par fif/ gode råd for jeg får simpelthen ondt i maven af det her jobcenter.

Jeg er pt ledig fleksjobber, og går i jobklub 1 dag hver anden uge, og det er også ok med mig.

Jeg har så en datter på 11 år, med diabetes 1 ( konstateret i feb 2013 ) så forholdsvis nyt..
Hun skal så ringe til mig når der skal udregnes kulhydrater / insulin, får for høje/lave blodsukre mm. Desuden skal skolen kunne få fat i mig her og nu hvis det er alvor.

Nå men jobcentret er så fuldstændig kolde, min tlf skal være lydløs, med det resultat at jeg IKKE kan høre når hun ringer, og det er jeg absolut ikke tryg ved.. ( Der er vist lidt A klassen over dem ).

Jeg kan jo allerede nu forestille mig hvilket ramaskrig der kommer det øjeblik jeg sidder og fortæller en arbejdsgiver at jeg skal have mulighed for at have min tlf på mig, for så vil jobkonsulenten da tænde af.

Jeg er virkelig rystet over at jobcentret ikke har mere forståelse for børns sygdom.

Jeg har virkelig ondt i maven over det her,føler lidt at jeg sætter min datters liv på spil. ved bare ikke hvordan det løses. Tror desværre ikke at der findes principafgørelser på at jobcentret skal være menneskelige...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 10:50   #2
bakken
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2012
Indlæg: 27
Styrke: 13
bakken er ny på vejen
Jeg kan sagtens forstå dig, forståelse og medmenneskelighed er væk i vores moderne arbejdsmarked, og ja måske samfund.

Dette er ikke en kanøfl til dig Supersus, læse venligst hele teksten.

Men hvordan gjorde man i "gamle dage" da man ikke havde mobil telefoner i begge ender. Jeg er ret sikker på at man på arbejdspladserne havde rummelighed til at børn med sygdomme osv. kunne ringe til virksomheden og komme i kontakt med deres forældre.

nej selvfølgelig skal du da have mulighed for at have en livslinje når det er teknisk muligt. Sikker på hvis det var chefens datter så var der ingen problemer.
bakken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 10:58   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Har du fået dét på skrift...? Hvis ikke så send en mail til enten din sagsbehandler, jobkonsulent eller centerchefen og redegør kort for din og din datters situation - og spørg så om det er korrekt forstået, at du ikke må have din mobil tændt, så du er til at få fat på, hvis uheldet skulle være ude. Og understreg, at du gerne vil have svaret på skrift. Jeg tør næsten vædde med, at svaret bliver et andet end det, du fik i jobklubben... Og er det ikke, har du noget på skrift, som du kan klage videre over, eventuelt i samarbejde med din eller din datters læge.

Hver gang, der opstår problemer med jobcentret eller kommunen generelt, så bed om at få tingene på skrift. Ofter får piben så en anden lyd. Og prøv at finde allierede i en læge eller en sygeplejeske. Det er forhåbentligt kun her, hvor din datters diagnose er så ny, at der er ekstra uro på for dig, og du skal ikke stå alene og kæmpe mod kommunen om lidt menneskelighed og forståelse.

Har din mobil ikke vibrator...? Jeg ville demonstrativt tage lyden fra, men sætte vibratoren til og så altid have telefonen liggende på bordet ved siden af mig... Den er jo på lydløs så... Og som bakken skriver, alternativet ville jo være, at din datter eller skolen ringer til jobcentret, som så skal finde dig og give dig besked. For ville de nægte at virderegive sådan en besked, når det drejer sig om et sygt barn...? Ville en virksomhed...? Næppe!

Håber det løser sig, og at din datters sygdom hurtigt kommer under kontrol
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 11:04   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kan du ikke få orlov, så længe din datter skal have hjælp, min venindes søn har også lige fået sukkersyge og skal også ringe til mor med sine tal, hun har fået orlov til, at hjælpe ham, 3 mdr af gangen uden problemer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 11:08   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En lydløs vibrerende telefon kan ingen da have noget imod. Hun kan jo også sende tallene i sms på bestemte tidspunkter. I skal selvfølgelig være dus med insulinen, men tror mig - har også opgaven - men den bliver en en lille del af det hele. Og I styrer insulinen og ikke den, der styrer jer. Håber din datter får insulinpumpe - det har hjulpet helt utroligt. Vigtigt skolen ved, de skal alarmere 112, hvis behov og selvfølgelig dig. God hjælp fra diabetes.dk
Håber din pension går igennem.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 12:06   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
I vores skole har en sygeplejeske været og lære nogle lærer, hvad de skal gøre i hvilken sitiaon, hvilket har været en stor hjælp.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 12:27   #7
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Hun skriver den skal være lydløs

Jeg skal også have min på lydløs hvis jeg har den med på arbejde. Med de muligheder mobil telefoner har i dag med lydløs og vibration så syntes jeg faktisk det er helt ok. Du forstyrrer jo alle hvis den ringer.

Så længe den er lydløs er jeg ganske sikker på en fremtidig arbejdsgiver er ok med du har den på dig.

Men rigtigt - hvad gjorde de før - håber du finder en løsning.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 12:41   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
I vores skole har en sygeplejeske været og lære nogle lærer, hvad de skal gøre i hvilken sitiaon, hvilket har været en stor hjælp.
Vi har så en skoleledelse der mener at de ingen ansvar har ud over at ringe efter en ambulance.. Desuden har lærer ingen ansvar for beregning af insulin det hører ikke ind under dem.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Har du fået dét på skrift...? Hvis ikke så send en mail til enten din sagsbehandler, jobkonsulent eller centerchefen og redegør kort for din og din datters situation - og spørg så om det er korrekt forstået, at du ikke må have din mobil tændt, så du er til at få fat på, hvis uheldet skulle være ude. Og understreg, at du gerne vil have svaret på skrift. Jeg tør næsten vædde med, at svaret bliver et andet end det, du fik i jobklubben... Og er det ikke, har du noget på skrift, som du kan klage videre over, eventuelt i samarbejde med din eller din datters læge.

Hver gang, der opstår problemer med jobcentret eller kommunen generelt, så bed om at få tingene på skrift. Ofter får piben så en anden lyd. Og prøv at finde allierede i en læge eller en sygeplejeske. Det er forhåbentligt kun her, hvor din datters diagnose er så ny, at der er ekstra uro på for dig, og du skal ikke stå alene og kæmpe mod kommunen om lidt menneskelighed og forståelse.

Har din mobil ikke vibrator...? Jeg ville demonstrativt tage lyden fra, men sætte vibratoren til og så altid have telefonen liggende på bordet ved siden af mig... Den er jo på lydløs så... Og som bakken skriver, alternativet ville jo være, at din datter eller skolen ringer til jobcentret, som så skal finde dig og give dig besked. For ville de nægte at virderegive sådan en besked, når det drejer sig om et sygt barn...? Ville en virksomhed...? Næppe!

Håber det løser sig, og at din datters sygdom hurtigt kommer under kontrol
Jeg har en Iphone 4s, syntes ikke at den vibrere meget må vist forbi en nabo og se om den kan gøres mere larmende.

Prøver lige om de vil give mig det på skrift at den skal være uden lyd, ellers må jeg se om de vil acceptere en øresnegl...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 14:07   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hvis man bliver mødt af et menneskesyn som beskrevet
- du må ikke have telefonen tændt selv og dit barn og andre skal kunne få fat i dig pga konstateret sygdom
har man lov at bruge sin sunde fornuft og bør se bort fra sådan en tåbelighed.

Selvfølgelig forstyrrer en ringende telefon. Lav en aftale om den sættes på laveste lyd og rysten så du fanger opkaldet.

Man kan ikke forlange af en 11 årig at skulle benytte et andet "AKUT" tlf. nr. end sine forældres som mange børn kan udenad.

Jeg har selv sukkersyge i familien og har set hvor "konfus" blodsukkertal kan gøre en person, hvad gør det så ikke ved børn!

Selvfølgelig SKAL telefonen være på lydløs, men skal kunne FRAVIGES ved konstateret behov
I mine 25 år som Leder i virksomheder og koncerner har det altid været praktiseret, så der findes i hvert fald arbejdsgivere med et andet syn på nævnte problematik.

Problemformuleringen pba AKUT tlf til forældre er ikke et problem men kun en opgave der kan og bør kunne løses.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 15:04   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er lidt uhyggeligt...så bange folk er blevet for myndighederne....

Skid da på det jobcenter og hav din telefon i nærheden....det er din datters sikkerhed det drejer sig om...

Hen af vejen kan du sikkert få aftalt med din datter at hun kan sende tal og det hun skal via SMS.....da det er meget lettere....

Man bør også kunne bruge vibratoren i telefonen....det kan godt være at den ikke er så høj i lyden...men hvis du lægger den på bordet....så larmer den alligevel en del....og ellers så læg den i en underkop...

Så der burde være flere muligheder for jer...men lad være med at lade et jobcenter bestemme noget ang din datter og hendes sygdom/sikkerhed...

Uanset hvad....så er din datter og hendes sikkerhed....dit ansvar og ikke jobcenterets...og så må man gøre hvad der skal til...uanset hvad en tåbelig jobkonsulent siger...

Du kan evt bede dine venner/familie osv at undlade at ringe i løbet af dagen....så telefonen ikke ringer hele tiden....men kun når det er nødvendigt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jobcentret Fru Luffe Spørgsmål ang fleksjob 4 06-03-2011 20:02
Overrumplet af jobcentret... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 43 25-04-2010 20:17
Syg og glemt af jobcentret bla-bla Politik og Samfund 3 15-06-2009 09:37
jobcentret baldur Dit og Dat 10 16-04-2008 12:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension