K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2007, 22:23   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Løn ved flex job mm

Citat:
Xeva skrev:
Ikke fordi jeg gerne vil snyde....men hvis nu min mor har givet mig nogle penge, som står i banken, og min sag trækker ud, og jeg ryger på kontanthjælp..Skal de så bruges først, for helt ærligt, så vil jeg sgu ligge dem i en boks. Jeg kan sagtens bruge dem til alle dting der ikke er råd til her på sygedagpenge og evt kontanthjælp, det være sig...flyverdragter, støvler, en bio tur, osv. Ting der burde være råd til, men som der bare ikke er. De penge vil jeg simpelthen ikke bruge på husleje!!!!
Eva
Xeva jeg vil ikke kalde det at snyde jeg vil kalde det at være forudseende, og da det er din arv kan du hæve den og placere den hvor du vil , også selv om den ikke kan ses ..
men du skal jo håbe på at du skriver under på tro og love om at du intet ejer
  Besvar med citat
Gammel 24-06-2007, 23:18   #22
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Løn ved flex job mm

Hej Xeva

Selv om du evt. skulle ryge på kontakthjælp mens din sag bliver behandlet har du lov til at have en "formue" på 10.000 kr. og hvis du er gift må i tilsammen have en "formue" på 20.000 kr.

Så alt efter Temperament kan du godt have lidt stående i banken....og resten - hvis der er mere, ja dem må du gemme under madressen

her et lille uddrag fra lov om aktik socialpolitik:
§ 14. Kommunen kan ikke yde hjælp, hvis ansøgeren og ægtefællen har formue, som kan dække det økonomiske behov. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr., for ægtefæller 20.000 kr.


Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2007, 11:39   #23
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: Nå ok...

Jamen så må man jo godt have lidt til sig selv, det var da rart.....
Man kan virkelig få svedeture over de historier på loftsramteeksperter.dk. Nøj hvor vil jeg så bare blive glad for at have en lille smule på kontoen, somjeg selv må bestemme over, selvom 1000 ikke rækker langt. Må bede min mor om, at give mig penge i rater og når jeg virkelig har brug for det, så jeg ikke ender med at skulle forsørge mig selv, for hendes arv. Det er klart ikke hendes mening, min søde mor, smiler
Tak for svar
Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2007, 16:57   #24
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Løn ved flex job mm

Hej Eva

Ved ikke om du har læst forkert eller om det er en lille slåfejl du har lavet......det er 10.000 kr.

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2007, 21:29   #25
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: griner

Jo slåfejl, tak fordi du lagde mærke til det, smiler, skulle lige se om du var vågen, smiler...janne
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2007, 09:37   #26
Admin Saturn
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Løn ved flex job mm

Citat:
Helle Honore skrev:
Hej alle. Jeg er her for første gang og har et par spørgsmål. Jeg blev bevilget flexjob 10 mdr. 2006 lydende på 16 timer ugentlig og har siden modtaget 91% af dagpengene. Torsdag i denne uge skal jeg så til samtale ang job på et netværksted. Slulle læres op af en sygeplejerske, som går på efterløn til oktober. Der blev givet udtryk for at det skulle være en uddannet indenfor pædagog eller sygeplejerske. Kommunen mener jeg skal have 16000 i månedewn i løn for jobbet, men jeg er uddannet pædagog, er det rimeligt? da jeg vil få kørselsudgifter på tog, 1100 kr. i mdr. er der nogen der ved noget om procedurer? håber på et par svar. tak Helle
Citat:
zuza skrev:
Hej Helle.

Jeg ville spørge fagforeningen om løn.

Der er afhængig af kilometerantal mulighed for at trække kørsel fra i skat.

B)
Citat:
Isch skrev:
Hej Helle og velkommen til.

Mht. til transport, kan du trække det fra som overstiger 24 km. i alt. Du har fået et skema sammen med din selvangivelse hvor man kan se hvor meget det er, og ellers kan du enten ringe til skat og høre, eller du kan gå ind på deres hjemmeside og beregne det.

vh
Isch
Citat:
Hejdien skrev:

Hej Helle.

Det du skal gøre er at du skal finde ud af hvad din stilling betegnelse er, så skal du lønnes efter mindstelønnen efter deres overenskomst , jeg kan kun råde dig til at sørge for at have fagforeningen som varetager de andre ansatte med ( det er et lov krav , man har krav på at få fagforeningen med når der snakkes løn) hvis du feks er uddannede pædagog og det er som pædagog du virker, så er det mindste lønnen for pædagoger du er berettiget til , men hvis du har fagforeningen med så vil de nok gå ind og kigge på anciennitets tillæg osv også , men kommunen skal kun refundere ud fra mindstelønnen ... håber du forstod forklaringen ellers må du lige skrive igen

Og velkommen til
Og Helles svar lagt på d. 26-06-2007 04:19 (i "forkert" emnetråd):

Citat:
Helle Honore skrev:
Hej med Jer. Jeg spurgte i sidste uge omkring løn og ansættelse, da jeg var bange for at kommunen solgte mig billigt. Dette er afkræftet. Jeg fik jobbet som netværkskoordinator, og ingen problemer med løn, jeg får løn efter overenskomst som pædagog, juubi, jeg har fået arbejde. Kunne ikke finde mit indlæg fra sidste uge, som førstegangsskriver, men dette står vel det rigtige sted. Hilsen Helle
Det gør det nu, Helle
  Besvar med citat
Gammel 26-06-2007, 12:41   #27
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Løn ved flex job mm

Hej Helle

Tillykke med jobbet, var vel nok dejligt - held og lykke med det

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2007, 18:24   #28
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Løn ved flex job mm

Hej Helle

Hvor er vi to heldige. Tillykke med jobbet. Lykke til

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 8 14-12-2012 19:33
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Flex-job lindairene Din historie 1 14-01-2010 12:29
flex job jens-p hansen Din historie 2 28-10-2008 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension