K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2007, 00:25   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: hvad gør jeg lige...

Som jeg forstår det, skal du have løn for FULD TID.
Altså INGEN regulering for helligdage.

Hvis du var ansat på normale vilkår - altså uden fleks - så ville du jo også få betaling for helligdage, hvis du var ansat på fuld tid.

Jeg ville tage for givet at få udbetalt en fast månedsløn.

Men... der sker så meget i øjeblikket. Så hvem ved?

Det burde være kommune, jobkonsulent og arbejdsgiver, der sloges om det, IKKE DIG.

Du har jo rigeligt at slås med i forvejen med et skrantende helbred på arbejdsmarkedet.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2007, 10:44   #12
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: hvad gør jeg lige...

Hej Winther

Uden at ville lægge hovedet på blokken er jeg ret sikker på at det er uden tillæg.

Det er lige meget hvor mange dage der er i måneden, det er et gennemsnit af dagene, hvor man så har beregnet at vi arbejder 160,33 timer om måneden.

Hvis jeg var dig ville jeg tage fat i enten fagforeningen eller din jobkonsulent for at få ordenlig besked.

Her et par eks. du tjener 20.000 kr. om måneden, det skal dividers med 160,33 = en timeløn på 124,74 kr. Eller omvendt, en person skal have min. 120 kr. pr. time det ganger man så bare med de 160,33....det vil sige at personen skal have en månedsløn på 19.239,60 kr.

Er godt nok i tvivl omkring tillæg og har ikke kunne finde noget om det.

Et gæt igen:| - så er jeg ikke sikker på at zuza har ret i det ovenstånede, min logik siger mig at selv om man er flekser så skal man have tillæg for søn og helligdage.
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2007, 11:32   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hvad gør jeg lige...

som flekser skal man følge overenskomsten, er der ikke overenskomst hvad ang lønninger.
overenskomsten skal være den der ligger tættest på det område man beskæftiger sig med...

Feks så er er jeg ikke ansat et sted med overenskomst, men da det er marketing så er det HK overenskomsten jeg følger, derfor får jeg en fast månedsløn og den er det samme hver måned også selv om der er helligedage.

Winther hvilke overenskomst er du lønnet efter ? så kan man nok finde ud af på den måde hvordan det ser ud med søn helligdage
  Besvar med citat
Gammel 15-06-2007, 12:29   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: hvad gør jeg lige...

Winther skrev:

Citat:
dvs, er der en helligdag, hvor jeg altid har fri, så bliver der intet skrevet på lønsedlen
Jeg skrev:

Citat:
Hvis du var ansat på normale vilkår - altså uden fleks - så ville du jo også få betaling for helligdage, hvis du var ansat på fuld tid.
Isch skrev:

Citat:
ikke sikker på at zuza har ret i det ovenstånede, min logik siger mig at selv om man er flekser så skal man have tillæg for søn og helligdage
Jeg ved heller ikke noget om tillæg, men som Hejdien skriver, bør det vel følge overenskomsten.

Men Winther holder jo fri på helligdage.

MEN da Winther skriver om "intet på lønsedlen", vil jeg mene, at Winther skal have løn for fuld tid, selvom Winther har holdt fri på helligdage.

Så jeg tror, Isch og jeg er enige alligevel.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2007, 14:10   #15
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: hvad gør jeg lige...

hey zuza

ja vi er så
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2007, 15:42   #16
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
RE: hvad gør jeg lige...

Som jeg forstår det, så er det en fuld månedsløn, uanset helligdage?
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2007, 17:50   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: hvad gør jeg lige...

Ja, fuld månedsløn baseret på 37 timer pr. uge. Eller fuld løn for 14 dage.

Hvis du vil vide mere, kan du læse om fleksjob-ordningen, hvor der står, at man som udgangspunkt ALTID bevilges FULDTIDSJOB.

B)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2007, 19:57   #18
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: hvad gør jeg lige...

Hej Winther.

Jeg er lidt forvirret om du arbejder helligedage eller ej

Hvis du er på arbejde i helligdage skal du selvfølgelig have søn- og helligdagstillæg. Det skal fungere helt som hvis du var ude i ordinært arbejde

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 08:51   #19
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
Undskyld det er så længe efter...

Nej jeg arbejder ikke helligdage, men der sker det, at er der en søgnehelligdag, så bliver der trukket for den dag på lønsedlen, det er det jeg ikke kan forstå er i orden, får jo heller ikke søgnehelligdagspenge, så er der flere søgnehelligdage i en måned, så er det jo en del jeg mister....
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 09:39   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Winther Se meddelelser
Fagforeningen, 3f vil egentlig godt hjælpe, har også haft møde med arbejdsgiver uden resultat. 3f snakkede så bål og brand, blokader osv, men jeg ønskede møde med kommunen og arbejdsgiver, da det andet vil medføre at jeg mister mit arbejde som jeg er ganske godt tilfreds med. Da jeg sagde jeg ikke ville miste mit arbejde var de ikke interesseret i at hjælpe mig.

Som sagt, så må der være nogle arbejdsmarkedsregler, ferielovgivning osv der skal følges uanset hvad, og rent lønteknisk kan de vel heller ikke regne min løn ud på timebasis, mener jeg skal være 14 dgslønnet så, og hvis kommunen synes det er ok, så mener jeg at de må betale hvad jeg mangler op til 37 timer.
Hvor mon man kan finde noget om hvordan man regner løn ud, når man kender timelønnen, tror hende der sidder med lønnen ikke ved bedre måske...
Winther jeg tager lige et ældre citat med også ...

For sådan som jeg ser det og også som jeg læser det fra det møde du har haft med arbejdsgiver og fagforening så ved 3F godt at den er gal og de har prøvet at handle derefter...


MEN der er nogle ting der undre mig ...
feks da du blev ansat var fagforeningen så ikke med til løn og ansættelse samtalen ?
har du gjort din kommune opmærskom på problemet ? og hvad siger de til det ?

bare fordi du er flekser er det ikke ensbetydende med at du skal finde dig i alt, heller ikke selv om du mener at have fundet drømmejobbet...

Jeg gjorde som dig netop fordi jeg mente at have fundet drømmejobbet, men efter et stykke tid kom der flere og flere problemr på , løn kom ikke til tiden fridage blev ikke overholdt , sygedage ville chefen gerne have arbejdet ind i stedet for at man var sygemeldt , presset blev større og større og skåenhensyn blev til sidesat ..

til sidst føler man sig altså ikke godt tilpas sådan et sted og jeg tror også at du på et tidspunkt vil komme derud, for uanset hvor godt dit job er, hvor værdsat er man så når arbejdsgiverne går op i småpenge og jeg fatter slet ikke hvor din kommune er henne i det her, der er regler på arbejdsmarkedet for hvordan det skal foregå og det er fuldstændig de samme for dig som for alle andre , din chef skal overholde de regler ,...


hvis jeg var dig så ville jeg gå til fagforeningen igen og bede dem om at tage med til et møde denne gang med både kommune og virksomhed , hvis din virksomhed nægter at følge reglerne og din fagforening har tilbudt at hjælpe dig, men at du ikke vil fordi du er bange for at miste dit arbejde.

ja så kan jeg godt forstå dig , men samtidig så har man jo så bastet og bundet fagforeningen , de vil gerne hjælpe med de kan ikke (sådan læser jeg det ) men måske et møde med fagforening og kommune og chef kunne hjælpe , du må da gå og frygte hver eneste måned med helligdage det er et voldsomt indhug i ens indtægt hvis der er sådan en tre fire helligedage i en månede ...

Du kan evt prøve at kigge på denne side der burde være noget om regler omkring søn helligdage

http://www.fleksjob2.dk/Lovgivning/A..._arbejdsgivere
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Øh.... hvad er det her lige ? 58hb Alt det andet 5 14-03-2013 11:16
Hvad skete der lige der tumnus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 30-07-2012 23:59
Hvad sker der lige........ Suncil Dit og Dat 3 27-11-2008 01:23
Hvad sker der dog lige .. speciallægeundersøgelse Whattodo Spørgsmål ang fleksjob 7 04-10-2008 02:56
Lægekonsulentens rolle - hvad er lige dette????? lena Lægekonsulenternes Rolle 17 29-08-2008 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension