K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2009, 11:02   #1
kat2
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 24
Styrke: 15
kat2 er ny på vejen
Sagsbehandling

Hej Alle
Jeg har et spørgsmål, håbe det er noget, der kan give mig svar.
Når kommunen har fået alle papir fra lægerne og sygehuse, og de er enige om, at arbejdsevne er ubetydeligt, og man ikke kan arbejder eller vende tilbage på arbejdsmarkedet, heller ikke på deltid eller med skånehensyn, og behandlingsmuligheder er udtømt( efter 10 år behandling), og sagsbehandleren er enig om at pension er rigtigt løsning. Hvad sker så nu? kommunen har modtaget sidste papir fra speciallægeren for en måned siden, og sidste ting jeg har hørt fra hende at hun laver min RP færdigt. Hvordan er sagsbehandling, Hvem jeg skal regne med at få besked fra. Er der noget papir skal jeg hente? Hvem træffer afgørelsen og sagsbehandlings forløb, hvad er sagsbehandlerens opgave nu?
pft

Sidst redigeret af kat2; 10-10-2009 kl. 11:15.
kat2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 11:58   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
læs denne
http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=1165

forstår heller ikke din sagsbehandler ikke allerede har sendt din sag videre til pension.
alle er enig, men jo længere tid der går jo mere spare de.
kunne forestille mig du er på kontanthjælp.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 12:06   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Når det er sådan så skal du selv sørge for at tage handling for ellers er der en stor sandsynlighed for at din sagsbehandler bare vil trække tiden og vente på at vi kommer over i et nyt budget år og til den tid hvis de sylter den for længe så er nogen af dine papir blevet for gamle og hov så skal de lige igang igen ....

Der er ingen der siger at det er sådan i din sag, men det kan meget vel tænkes


Hvis jeg var dig så ville jeg skrive en opsummering til sagsbehandler og så spørge hende hvor længe du kan regne med der går inden at din ressourceprofil er færdig til parts høring og hvor længe du kan regne med at der går inden du bliver indstillet til pension ..

I hvert fald så nytter det ikke noget at sidde stille og vente for dem der gør det er dem der er nemmeste at smide om bag i bunken .. så bed om en tidshorisont (på skrift naturligvis )
  Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 12:47   #4
kat2
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 24
Styrke: 15
kat2 er ny på vejen
Hej igen
jeg modtager sygedagpenge nu, Min jeg vil gerne spørge om, hvad mener I om parts høring?
skal de sende noget papir til mig eller det sker uden at de giver mig besked?
kat2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 15:48   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når ressourceprofilen er færdig får du den til partshøring. Du bliver også tilbudt at komme med til partshøringen angående din førtidspensionssag, det er uden betydning for sagen om du vil med eller ej (jeg ville ikke med!).

Når din sag er overgået til socialforvaltningen får du brev fra dem hvor de skriver, at de har 3 mdr til at behandle sagen. De plejer at være rimelig hurtige, men skulle de mod forventning ikke kunne nå det, så skal du have besked hurtigst muligt.

Det er ofte nok at sige til sin sagsbehandler om man vil med til partshøringen eller ej.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 16:11   #6
kat2
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 24
Styrke: 15
kat2 er ny på vejen
Tak for dit svar helenekr
hvornår skal jeg give min kommenter til RP, er det efter partshøring eller før? Hvem består partshøring for?
kat2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandling le cuere Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 27 19-04-2013 15:35
God sagsbehandling hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-10-2010 11:50
Sagsbehandling Tullee Alt det andet 5 05-02-2010 21:57
Sagsbehandling zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:08
Sagsbehandling labratz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 16-04-2007 18:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension