K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2012, 17:42   #1
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Fortvivlelse

Hej med jer alle

Jeg håber virkelig der er nogen der kan "sparke" lidt optimisme ind i mig, for føler det hele virker træls lige nu (og ja, man skal selvfølgelig ikke male "fanden på væggen" og der er mange som har det dårligere end mig), men lige nu føler jeg det hele er super træls.

Jeg var til afsluttende samtale i mandags på min arbejdsprøvning og den samtale føler jeg gik rigtig dårligt - det gjorde den i mit hoved fordi der pludselig "kun" blev fokuseret på mangler med mere og fokuseret på ting, som ikke engang stod beskrevet i "formålet for min arbejdsprøvning" og det har givet mig en rigtig træls følelse og jeg føler det kværner i mit hoved KONSTANT og det som jeg for bare 1 uge siden så som "sikkert flexjob", er nu pludselig mere usikkert end noget føler jeg...........

Hende jeg havde med fra fagforeningen, hun sagde til mig, hun følte de pludselig var "meget firkantede" og at hende fra jobcenteret nærmest sagde jeg gjorde det med vilje - altså ikke kunne "holde til at arbejde mere end jeg gør" og det synes jeg ikke var en særlig fed fornemmelse at sidde med, når man ved, at man giver ALT hvad man har hver eneste dag....... (kan ikke komme op over 2 ½ time om dagen)

Samtlige undersøgelser både hos speciallæge, egen læge med mere viser at min ryg er "ødelagt" og at det er en stationær lidelse og både speciallæge, overlæge og egen læge har skrevet at jeg ALDRIG kan komme til at arbejde fuld tid igen og de anser flexjob som den eneste reelle mulighed for mig fremover, hvis jeg skal have en tilknytning til arbejdsmarkedet - men kan jobcenteret på trods af jeg ikke kan arbejde mere end et par timer om dagen og utallige lægelige papirer bare vælge at "pisse på det" - undskyld sproget! Jeg ønsker sådan der snart kommer en afgørelse og jeg håber sådan der snart kommer en afgørelse som jeg er "enig i".

Hende fra fagforeningen mener ikke at kommunen på nogen måde kan sige, at jeg kan arbejde fuld tid udfra de lægepapirer jeg har og udfra de undersøgelser jeg har gennemgået.

Samtidig så håber jeg, der er nogen der kan fortælle mig hvad en kommunal afgørelse kan blive - har fået at vide der er 3 muligheder - men er det rigtigt (altså findes der flere afgørelsesmuligheder)
1. Førtidspension
2. Flexjob
3. Fuldstændig raskmelding (altså man kan klare et fuldtidsjob).
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 18:02   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Kan godt føle med dig,

ja, jeg kender en som hedder, for god til pension og for dårlig til fleksjob,

de prøver virkelig at stoppe folk i et sort hul, hvis de kan,

har det som dig, det køre bare i ens hovede dag og nat,

men går over efter nogen tid.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 18:08   #3
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Jeg troede efter det jeg havde hørt om Helsingør dommen, det ikke var noget der hed sådan - men tager jeg fejl?????
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 21:15   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Jeg troede efter det jeg havde hørt om Helsingør dommen, det ikke var noget der hed sådan - men tager jeg fejl?????
Nej, du tager overhovedet ikke fejl.

Men kommunerne bruger jo alle kneb for at spare på pengene.

Så hvis man får den udmelding, at man er for syg til fleks, men for rask til fp, så bør man klage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 21:25   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan se udskriften af domsbogen om Helsingør dommen her www.k10.dk/media/Udskrift-af-dombogen.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 22:16   #6
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Tak for henvisningen til Helsingør dommen.

Hvordan foregår det hvis man klager? Altså får jeg så penge mens klagesagen kører eller kan kommunen tilbageholde penge imens?

Er det sammen med fagforeningen jeg indgiver en evt. klage og ved i hvor lang behandlingstid der er på den?

Sidst men ikke mindst har det nogen som helst betydning at de speciallæger kommunen har sendt mig til, de alle skriver - jeg IKKE kan arbejde på fuld tid og DE foreslår flexjob. Samt at det er stationær lidelse hvor der "kun" er mulighed for en forringelse..... Eller kan jobcenteret/kommunen "bare" være "ligeglad" med det?
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 22:33   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jamen, så tag flexjob. Det kan være en station på vejen til førtidspension.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 22:43   #8
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Der er INTET jeg hellere vil - altså blive tildelt et flexjob, men til mødet der virkede det både på mig og hende jeg havde med fra Fagforening sådan at jobkonsulenten mente jeg pludselig ikke var "syg nok til fleksjob" og nu frygter jeg de pludselig "bare" raskmelder mig, det er det, der er mit problem........
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 22:49   #9
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
jobkonsulentens mening om dit helbred er helt hen i vejret.
Din læge/psykiater kan syge- og raskmelde dig. Ikke andre.
Måske skulle du søge FP, og så håbe på et fleksjob istedet.
Når de nu er så besværlige.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 22:55   #10
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Først og fremmest tak for du skriver, kommunen ikke bare kan "overrule" en læges vurdering af mig - fordi jeg blev noget chokeret...

Du siger måske noget......... Fordi man bliver virkelig ked af, når man får smidt i hovedet "hvorfor har du ikke gjort mere og jeg regnede med du kom i bedre form, når du kom igang".

Samt jobkonsulenten kun snakkede om hvor svært det hele ville være for mig, når jeg "kun" kan arbejde omkring 10-15 timer om ugen....... Samtidig så undre det mig, at det først er til den afsluttende rundbordssamtale der er bliver fortalt om problemer (altså ting som manglede i min arbejdsprøvning), fordi hvorfor er det ikke blevet kommenteret tidligere - hvis det var noget relevant!
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fortvivlelse Tøjvask Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 25-06-2010 00:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension