K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2014, 11:24   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som sagt, mener jeg IKKE, at der skal ske modregning, når der er tale om løbende erstatning for tab af arbejdsevne, herunder selvsagt invaliditet!

"§ 33. Der foretages ikke fradrag i hjælpen for:
1) Invaliditetsydelse, invaliditetsbeløb samt bistands- og plejetillæg efter lov om social pension.
9) Stk. 2. De erstatninger for tab af erhvervsevne, der omtales i § 14, stk. 3 og 4, godtgørelse for varigt men og godtgørelse for ikke-økonomisk skade samt indtægter, der hidrører herfra, trækkes ikke fra i hjælpen.." citat

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 02-10-2014 kl. 11:26.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 11:36   #12
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
BEH, hvis du er usikker på, hvad der vil ske, hvis du siger nej til flere ressourceforløb, må du alliere dig med lægen, så du får det skriftligt HVER gang noget går ud over dit helbred!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 21:42   #13
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Som sagt, mener jeg IKKE, at der skal ske modregning, når der er tale om løbende erstatning for tab af arbejdsevne, herunder selvsagt invaliditet!

"§ 33. Der foretages ikke fradrag i hjælpen for:
1) Invaliditetsydelse, invaliditetsbeløb samt bistands- og plejetillæg efter lov om social pension.
9) Stk. 2. De erstatninger for tab af erhvervsevne, der omtales i § 14, stk. 3 og 4, godtgørelse for varigt men og godtgørelse for ikke-økonomisk skade samt indtægter, der hidrører herfra, trækkes ikke fra i hjælpen.." citat

VH POpiae
Du blander tingene sammen!

Her er der tale om en løbende udbetaling fra privat pensionsordning.

Du henviser til par. 33 hvor der er tale om ydelser i henhold til lov om social pension, ikke aktuel her

Stk 2, læs hvad der står i par. 14 stk. 3:

Stk. 3 Der skal tillige ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade efter 1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser, 2) lov om erstatningsansvar, 3) lov om arbejdsskadesikring eller 4) lov om erstatning og godtgørelse til tidligere udsendte soldater og andre statsansatte med sent diagnosticeret posttraumatisk belastningsreaktion.

Altså Ikke aktuelt her.

Punkt 4 omhandler engangsudbetalinger for erhvervsevnetab, ikke løbende udbetaling

Flere pensionskasser er stoppet med at udbetale ydelse under ressourceforløb, hvis ydelsen er mindre end ressourceløbsydelsen, netop fordi der er modregning. Pensionskasserne kan ikke se meningen med at de kommer til at betale for en offentlig ydelse.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 23:00   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du mener her, den løbende ydelse, som man også kan få sammen med sine sygedagpenge.

Jeg taler om, at man bliver tilkendt førtidspension af sin pensionskasse, og dermed får dels ofte(engangsudbetaling) og dels den løbende ydelse, pga varigt erhvervsevnetab, over 2/3 for de fleste.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 00:16   #15
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du mener her, den løbende ydelse, som man også kan få sammen med sine sygedagpenge.

Jeg taler om, at man bliver tilkendt førtidspension af sin pensionskasse, og dermed får dels ofte(engangsudbetaling) og dels den løbende ydelse, pga varigt erhvervsevnetab, over 2/3 for de fleste.

VH Popiae
Jeg forstår ikke din konklusion.

Udbetalingen er fra privat pensionsordning. Spørgsmålet er om denne udbetaling modregnes i ressourceforløbsydelsen, det er det jeg har svaret på.

Når man er på ressourceforløb modregnes udbetaling af løbende ydelse i ressourceforløbsydelsen fuldt ud. Dvs. Hvis udbetalinger af privat pension er mindre end ressourceforløbsydelsen så udbetaler kommunen differencen op til ressourceforløbsydelsen.

Hvis udbetalinger fra privat pension er større end ressourceforløbsydelsen modregnes der så man intet får fra kommunen.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 07:56   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg svare BEH, som har en invalidepension, og disse modregnes IKKE, hvis loven skal følges!

Der er nemlig forskel på alm. pension, og invalide, og eller erhvervsevnetab.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 10:33   #17
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hej igen

I forhold til modregning i den private invalidepension jeg sidste sommer 2013 fik tilkendt af mit pensionsselskab, er det undersøgt til bunds i dec. 2013. Her var min private socialrådgiver og jurist hos fagforening på banen og kæmpede det de kunne. Er afklaret med det og får pga. størrelse i den løbende udbetaling en mindre ydelse i forløbet og fint med det.

Det som optager mig rigtig meget lige nu og her i de seneste uger belaster mit helbred i voldsom grad, er de tiltag som Rehabiliteringsteamet har indstillet mig til. 1 år med ro og opfølgningssamtaler hver anden måned er maks af hvad mit helbred kan tåle. Så det at de ønsker mig i forskellige aktiviteter er fuldstændig urealistisk. Læge og psykiater har skrevet at arbejdsprøvning ikke er muligt og at det med kursusaktiviteter i begrænset omfang, må forventes at afbrydes pga. yderligere dekompensering. Tænker at der menes forværring i helbredet.

Til dato den største belastning jeg har oplevet, er at være syg og i forløb hos kommunen. Og desværre alt for mange andre syge borgere der også oplever. ØV ØV...

Har derfor på baggrund af hvad Webmester skrev, i dag sendt mail til min sagsbehandler med spørgsmål om:

Indstillingen/indsatsen kan tilpasses mit helbred
Mulighed for nyt møde med teamet mht. at afslutte forløbet, når jeg nu efter 1 år med ro ingen bedring har i helbredet.
Om det er ok at sige fra med samtale hos mentor eller om det skal ske igennem sagsbehandler. Dette da jeg fik input fra Webmester, men ikke selv at afbryde, men sikre at det er ok og have det på skrift.

Har i dag fået ny tid hos min læge, da jeg de seneste uger har fået en forværring i helbredet. Bl.a. ligger mit blodtryk voldsomt højt og det selvom jeg netop er øget til dobbelt dosis grundet det pres jeg oplever lige nu.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2014, 08:44   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. modregning i ressourceforløbydelsen, at tilkendt invalidepension i eget pensionsselskab, bliver dette desværre modregnet korrekt. Har undersøgt dette hos sociale retshjælp.
Mener fortsat at det er bunduretfærdigt, og kun med til at stresse syge yderligere, at deres økonomi skal være så dårlig samtidig med sygdom.

Men vedr. at be om nyt møde i teamet, ville jeg afvendte dels afgørelse hos Ankestyrelse, dels at du starter, og forværringen ses, af din læge som så kan sygemelde dig.
Herefter vil der være god grund til at man revurdere.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2014, 09:30   #19
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hej Popiae

Tak. Enig i at det er bunduretfærdigt med modregning i ressourceforløbsydelsen. Lige nu har jeg samme rådighedsbeløb som mine børn på udeboende SU. Da jeg sidste sommer blev tilkendt privat invalidepension, så jeg frem til at kunne forkæle mig selv lidt efter mange år på arbejdsmarkedet og 20 år med helbredsproblemer. Men det må vente lidt.

Rart med input til at bede om nyt møde med teamet. Har dog allerede forespurgt min sagsbehandler om dette for en måned siden, idet der jo går måneder inden teamet kan. Lyder som en god ide med at afvente afgørelse hos Ankestyrelsen. Tænker at hvis jeg får afslag som så mange andre, indgår det første år af ressourceforløbet ikke pga. den lange sagsbehandlingstid og så må jeg se hvad jeg så kan gøre.

Er det rigtigt forstået at hvis kommunen fastholder forskellige aktiviteter fra 1. januar, at jeg kan sygemeldes via min læge pga. forværring? Dette uden at det får konsekvenser for mig med at jeg ikke er samarbejdsvillig. Vil jo gerne men kan ikke.

VH
Bente
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2014, 10:23   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er netop derfor din læge skal gøre dette arbejde.

Uanset hvad teamet måtte mene, må du IKKE udsættes for forværringer i dit helbred, derfor kan det stoppes på dette grundlag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension