K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2012, 13:44   #1
qv78
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
qv78 er ny på vejen
Flexjob for evigt?

Hej
Det bliver nok lidt langt, men jeg håber du vil læse med.
Jeg er i den situation at jeg for 2 år siden stødte frontalt sammen med en anden bil - dog med lav hastighed. Men alligevel har jeg pådraget mig et piskesmæld. Hvilket jeg er godt træt af. Da jeg et år inden ulykken var gået ned flaget pga meget dårlig psykisk arbejdsmiljø - startede jeg i arbejdsprøvning 14 dage efter ulykken. Jeg har så været 2 forskellige steder siden. Og det har været mega hårdt.
Nu er min sidste arbejdsprøvning færdig ved udgangen af denne måned og min sagbehandler er ved at udfærdige ansøgningen om flexjob.
Jeg sidder tilbage med en følelse af - på den ene side at ENDELIG kommer der et punktum på denne lange proces, men på den anden side tænker jeg - er der ikke et eller andet der kan gøres for at jeg får det bedre. Jeg vil SÅ gerne være rask og kunne arbejde på almindelige vikår. Men ved også godt at lige nu er det på ingen måde realistisk.
Jeg vil høre om der er nogen, der har hørt om nogen eller kender noget statestik på mennesker, der er kommet ud at flexjob ordningen? Jeg er kun 34 år og tanken om at skulle være på offentlig forsørgelse resten af mit liv er et (endnu et) forfærdeligt nedlag for mig.
Håber at der er nogen det har nogle solstrålehistorier eller kan komme med nogle gode råd.
de bedste hilsner fra optimisten!?
qv78 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 14:11   #2
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af qv78 Se meddelelser
Hej
Det bliver nok lidt langt, men jeg håber du vil læse med.
Jeg er i den situation at jeg for 2 år siden stødte frontalt sammen med en anden bil - dog med lav hastighed. Men alligevel har jeg pådraget mig et piskesmæld. Hvilket jeg er godt træt af.

Da jeg et år inden ulykken var gået ned flaget pga meget dårlig psykisk arbejdsmiljø - startede jeg i arbejdsprøvning 14 dage efter ulykken. Jeg har så været 2 forskellige steder siden. Og det har været mega hårdt.

Nu er min sidste arbejdsprøvning færdig ved udgangen af denne måned og min sagbehandler er ved at udfærdige ansøgningen om flexjob.

Jeg sidder tilbage med en følelse af - på den ene side at ENDELIG kommer der et punktum på denne lange proces, men på den anden side tænker jeg - er der ikke et eller andet der kan gøres for at jeg får det bedre.

Jeg vil SÅ gerne være rask og kunne arbejde på almindelige vikår. Men ved også godt at lige nu er det på ingen måde realistisk.
Jeg vil høre om der er nogen, der har hørt om nogen eller kender noget statestik på mennesker, der er kommet ud at flexjob ordningen? Jeg er kun 34 år og tanken om at skulle være på offentlig forsørgelse resten af mit liv er et (endnu et) forfærdeligt nedlag for mig.

Håber at der er nogen det har nogle solstrålehistorier eller kan komme med nogle gode råd.
de bedste hilsner fra optimisten!?
Kan godt følge dig i frustrationen over at skulle se frem til livslang off. forsørgelse, men hvis du på et tidspunkt skulle få et bedret helbred er der jo intet der forhindrer dig i at overgå til arbejde på ordinære vilkår.

Jeg læser mere, mellem linierne, i dit indlæg at du burde arbejde med erkendelse af at du har pådraget dig nogen skader ved den ulykke og en accept af dette kunne give dig et andet syn på de muligheder som en fleksjob ordning ville give dig.

Du vil jo stadig bidrage til fællesskabet i fleksjob, blot kun det du magter.

Tænk at vi trods alt, stadig, lever i et samfund som har så fin en ordning som fleksjob er. Jeg har selv fået afslag, efter min sagsbehandler, indstillede mig.

Man kan absolut godt få et godt liv på fleksjob.

Tro på dig selv og tro på fleksjobbet som en mulighed for at bidrage med det du magter.

/Samp
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 17:03   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hverken pension eller fleks er varigt, hvis man selv ønsker og komme i almindelig beskæftigelse
Det kun i folketinget de tro det

Den nye reform ligger netop op til man skal have mulighed for at prøve kræfter med det ordinær arbejdsmarkedet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 21:17   #4
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Der er folk som kommer ud af fleksjob igen

Jeg arbejder i et jobcenter i afdelingen for dem på særlige vilkår som administartiv medarbejder.

Vi har haft nogle fleksjobbere som har været godkendt som fleksjobber som er blevet bedre helbredsmæssigt og er hoppet fra vores afdeling og over til den på ordinære vilkår.

Væn du dig til at du trods alt kan bidrage med noget igen, jeg er selv fleksjobber og elsker mit job. Jeg syntes det er fantastisk at jeg kan bruges og at mit arbejde virkelig gør en forskel.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 11:07   #5
qv78
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
qv78 er ny på vejen
Hej
Mange tak for jeres svar - det er rigtigt at jeg skal arbejde på at acceptere at jeg er syg. Men samtidig så har jeg ikke givet op for iforhold til at der kan gøres noget for at jeg får det bedre.
Jeg håber selv at jeg finder et flexjob - og synes også at jeg har nogle kvlifikationer der gør at det burde kunne lade sig gøre. Men jeg synes dog ikke at der i virksomheder bliver set særlig positiv på os - selvom jeg mener at vi er en kæmpe resurce - hvis man bare tænker lidt anderledes. Men det kommer der nok masser af debat om i den kommende tid.
Endnu en gang for jeres svar.
qv78 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 12:22   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis reformerne bliver vedtaget, så bliver det så ugunstigt at være flekser, at de stærkeste simpelthen - for at få en god løn - vil flygte til ordinært arbejde. Desværre er det så nok de færreste der kan, og dermed må finde sig i den dårlige behandling og de ugunstige vilkår.

Så jeg er næsten helt sikker på, at du selv vil tage flugten hvis du får det bedre, og hvis reformerne bliver vedtaget, så vil du blive hjulpet ud af fleksordningen fra dag til anden.

Den nye ordning lægger også op til at at fleks for evigt, ikke kan lade sig gøre. Der er 5 årige moduler og en årlig revurdering, samt at første job er midlertig fleks, og efterfølgende kan udløse permanent. Indtil man skifter job igen.

Det bliver slut med at gå og lave ingen ting i perioder, så selvom man er syg og måske har det skidt. Så er der måndenlige samtaler, og aktivering efter 13 uger og igen efter 6 mdr, og så den årlige revurdering. Alle skal bidrage.

Jeg tror bare folk vil blive mere syge af det.

Sidst redigeret af Ninja; 10-03-2012 kl. 12:28.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 19:38   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hov kære venner....

Helst ingen reform snak her...eller politisk indhold...

Hvis man vil høre om den nye reform eller andet politisk så kan man gøre det under den politiske afd på K10 her http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=12
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension