K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2011, 11:24   #1
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Betaling af tandlæge- Kommunen eller mig?

http://www.k10.dk/showthread.php?t=17318

Jeg starter en ny tråd, da jeg gerne vil spørge om noget nyt Men i forbindelse med den gamle tråd.

Fik foretaget en tandudtrækning, som kommunen ikke ville dække. Ankede sagen og mens jeg ventede fik jeg pludselig et "trussels-brev" fra tandlægen om at der skulle falde en betaling ellers blev jeg sendt til inkasso.
Vælger så at delbetale regningen over 3 gange, og den første betaling faldt d. 1/6-2011.

Idag har jeg så modtaget brev fra Det Sociale Nævn, der giver mig medhold. Nu er spørgsmålet så bare, kan jeg få kommunen til at dække resten?

Min faster snakkede om at jeg skulle kontakte kommunen og fortælle dem at jeg havde været nødtvunget til at smide en delbetaling, for ikke at ryge til inkasso, og så skulle jeg gerne have de penge tilbage jeg havde betalt. Men passer det ?
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 11:27   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ja når du har fået medhold, burde der vel være sådan, at kommunen skal betale hele din regning på tandlægeregningen.... Så hvis du ikke snart hører fra din kommune, så kontakt dem og hør, om hvornår de udbetaler pengene på din konto....

Det var ellers en hurtig behandling i nævnet, må jeg da nok sige.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 11:31   #3
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Iflg brevet gav kommunen mig afslag d. 25. marts 2011.. Men kan nu godt lide deres "svar" under Økonomisk vurdering: "Kommunen har afvist at tage hensyn til dine oplysninger om huslejebetaling" Iflg. deres beregninger har jeg 2150 kr til at dække mad, tøj og andre fornødenheder. Og regningen til tandlægen er på 1250,17kr. Jeg er bare glad for at jeg har fået medhold og det skete så hurtigt.

Jeg troede ikke de skulle udbetale til min konto, men at jeg skulle levere regningen til dem og så betalte de den ?
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 11:44   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Jeg troede ikke de skulle udbetale til min konto, men at jeg skulle levere regningen til dem og så betalte de den ?
Det kan godt være, at fremgangsmåden er anderledes i de forskellige kommuner, om de betaler direkte til tandlægen eller indbetaler til kontoen... Det sker nok ikke noget ved, hvis du ringer til kommunen og hører dem ad... Bare sig, at du jo fik medhold, så de bør betale regningen... Så må vi se, hvad de siger... Men kommunen har dog selv 4 uger til at vurdere, om de vil anke afgørelsen fra nævnet videre til Ankestyrelsen...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 12:02   #5
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Ja det fandt jeg så ud af. Har lige snakket med min rådgiver, og hun kunne ikke lige give mig et svar på om jeg får refunderet pengene.
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 12:03   #6
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Generelt, hvis man allerede selv har betalt regningen, eller noget af den, så anviser de beløbet til ens konto.

Har man ikke betalt noget endnu, så afregner de mange gange pengene direkte til behandleren.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 12:13   #7
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Jeg har så allerede betalt 460kr af regningen. Men jeg skulle ringe igen på mandag, og så ville hun have fundet ud af om jeg selv skal betale resten eller de gør...
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 23:00   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det mest almindelige er jo, at kommunen betaler direkte til tandlægen.

Nu ved jeg ikke om det er en tandlæge du plejer at komme hos, men jeg har selv en gang været i en lignende situation og da udbetalt tandlægen da bare det for meget betalte til mig.

Snak med tandlægen om hvad han gør, hvis kommunen betaler det fulde beløb til ham.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 11:05   #9
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Så fik jeg endelig fat i min "skønne" SB! Fortalte hende at jeg igår opsøgte min tandlæge, som tog et kopi af brevet fra Det Sociale Nævn. Har fået medhold så tandlægen ville føre de penge tilbage til mig, som jeg allerede har betalt. MEN min SB har ikke modtaget brevet endnu, så hun betvivler at jeg har fået medhold! Derfor har hun så kontaktet min tandlæge og prøvet at stoppe tilbage-betalingen.. Tandlægen forklare så at jeg har fremvist bevis på at kommunen skal betale behandlingen. "Er i sikker på det er ægte?" Så nu er der skrevet en klage til hendes chef !!!!
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 10:54   #10
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Nu er det 2½ måned siden jeg fik medhold fra Det Sociale Nævn. Og min SB har INTET foretaget sig siden. Jeg er ved at blive rigtig hys nu. For tandlægen kontakter mig min. 1 gang om ugen for at høre om der er nyt i sagen. Og jeg vil da også gerne have mine småpenge tilbage.

Indtil videre har jeg intet held haft med at få kontakt med SB. Hun er enten på ferie (hvilket er okay) eller så er hun optaget. Har skrevet mails til hende, som ikke bliver besvaret. Brevet til hendes chef, er heller ikke blevet besvaret ! HMF !!!

Hvad gør jeg nu ?
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gældende eller nye FP-regler_BAN har hjemvist FPsag til genvurdering hos Kommunen knuden Politik og Samfund 2 11-03-2012 21:16
Kan jeg sætte min pension i bero? Må kommunen frakende den eller nægte mig det? logikeren Alt det andet 6 12-05-2011 06:55
AOF, FOF ang. betaling Wodpoulsen Alt det andet 9 19-01-2011 11:08
betaling af tandlæge regning Marolle Alt det andet 29 28-11-2009 21:07
gode råd søges i dag eller i morgen da kommunen kommer tirsdag og laver skema med mig pjuske Alt det andet 13 07-01-2009 14:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension