K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2010, 18:02   #1
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Afslag på handicap bil

Hej

Har i dag fået afslag på handicapbil som er søgt på trivsel i det jeg er på ftp, fra juni i år, jeg har sclerose og arbejdsskade i ryggen som er anerkendt med 65% min skade i rygge sidder i h side med smerter og min sclerose sidder i v siden med nedsat kræft og mange spasemer, jeg har en gangdistace på under 100 m, nedsat kræft i venstre gøre at jeg kun kan køre med automgear dette har været sendt til embedslægen og skal nu ud og have det afprøvet og har fået beviligt en el skoda fra kómmune og har også en kørestol,

Afslaget lyder på at jeg kan bruge den bil jeg, ja det kan jeg men den kan ikke indholde mine hjælpemiddler da de ikke kan være i bilen, kørstolen skal skilles i atomer og det har jeg ikke kræfter til og pga min ryg kan jeg ikke selv løfte den ind i bilen når den er skilt af. el skoda er der slet ikke plads til jeg gøre meget ud af at træne mig selv går til varmvandsgymnastik ryggymnstik og fys, så er det at kommune mener at min mand kan køre mig og ellers kan jeg få movia til at køre mig,,, de køre jo så bare ikke til nogen former for træning eller læge eller tandlæge eller fys, så den kan jeg ikke bruge.Måske de bare mener at jeg skal ansætte min mand til at køre for mig, syntes at det er helt vildt forkert at man ikke kan få en handicapbil fordi at jeg ikke har et flexjob som jeg skal til , men jeg har da lige så meget brug for at komme ud som en der er på flex 20 timmer om uge, jeg er kun 44 år og vil ikke sidde her hjemme og blive grå og kedelig eller skal være afhænging af min mand kan køre mig..

Når men et langt indlæg ,det jg godt kunne tænke mig var at se nogen af jeres anke papir så jeg ved hvordan jeg skal skrive den, så hvis i vil sende mig dem så send mig en privat meddelse så får i min email adresse ... på forhånd tak den som snart er træt af at skulle anke alt man får fra kommune

Mai-Britt det skal mærkes at vi lever...
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 18:49   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lugter af et politisk afslag..

Kære Mai-Britt

Det vigtigste er at du klager inden fristens udløb, sandsynligvis 4 uger. VIGTIGT at overholde.

Men de punkter du nævner med krav/ønske om at din mand kan kører, har du det på skrift?

Jeg tør godt vove den påstand at afslaget er politisk bestemt. Med det mener jeg at embedsmandsledelsen har en finger med i spillet.

Der nævnes ikke særskilt at en trivselsbil skal eller må være vanskeligere at bevilge.
Men hurtigst muligt afsend en klage med de argumeneter som du har beskrevet, så SKAL kommunen inden 4 uger svare dig eller sende den til Ankestyrelsen.

Er det PTU der har vurderet dig til invalidebil?
Du kender vel godt denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=4678 og denne på www.dukh.dk http://www.dukh.dk/radgivning/netrad...om-trivselsbil

Mange hilsner Peter

ps fandt lige dette på Scleroseforeningens hjemmeside: http://www.scleroseforeningen.dk/da/...2005%2029.aspx

Sidst redigeret af phhmw; 11-02-2010 kl. 20:08.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 19:51   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan sikkert også finde nogle tips på www.ryk.dk

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 20:20   #4
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Mai-Britt

Det vigtigste er at du klager inden fristens udløb, sandsynligvis 4 uger. VIGTIGT at overholde.

Men de punkter du nævner med krav/ønske om at din mand kan kører, har du det på skrift?

Jeg tør godt vove den påstand at afslaget er politisk bestemt. Med det mener jeg at embedsmandsledelsen har en finger med i spillet.

Der nævnes ikke særskilt at en trivselsbil skal eller må være vanskeligere at bevilge.
Men hurtigst muligt afsend en klage med de argumeneter som du har beskrevet, så SKAL kommunen inden 4 uger svare dig eller sende den til Ankestyrelsen.

Er det PTU der har vurderet dig til invalidebil?
Du kender vel godt denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=4678 og denne på www.dukh.dk http://www.dukh.dk/radgivning/netrad...om-trivselsbil

Mange hilsner Peter

ps fandt lige dette på Scleroseforeningens hjemmeside: http://www.scleroseforeningen.dk/da/...2005%2029.aspx
Hej Peter Ja jeg har det på skrift i mit afslag at min mand kan køre mig, jeg er ikke vuderet på ptu, men skal til en vurdering ifølge embedslægen, køretest kalder de det , det er kun kommune der har lavet en vurdering, Jeg har også tænkt mig at ringe til scleroseforeningen i morgen så måske de kan hjælpe mig
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 10:13   #5
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Det gør mig ondt, du har alt hvad der skal til også et afslag, man skulle tro at de ikke har læst dine papier.

Det vigtigste er at du klager inden fristens udløb.For du har en god sag, det er også en god ide at ringe til scleroseforeningen
for de er en god støtte, og deres rådgivning line er rigtig gode og ikke mindst søde at snarkke med.

Sidst redigeret af beha; 12-02-2010 kl. 10:17.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 14:19   #6
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg tror, de giver afslag pr. automatik. Jeg fik også afslag på min ansøgning her for et par måneder siden, på trods af at min sagsbehandler sagde, den var åbenlys. I afslaget ignorerede de størstedelen af de oplysninger, de selv havde indhentet - så nej, jeg tror heller ikke, de læser det. De siger bare nej, og håber, man ikke orker at klage.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 14:45   #7
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Jeg tror, de giver afslag pr. automatik. Jeg fik også afslag på min ansøgning her for et par måneder siden, på trods af at min sagsbehandler sagde, den var åbenlys. I afslaget ignorerede de størstedelen af de oplysninger, de selv havde indhentet - så nej, jeg tror heller ikke, de læser det. De siger bare nej, og håber, man ikke orker at klage.
Præsis det samme sagde de i scleroseforeninge, går den så går den tror de, bare meget trætende for borgerne at skulle anke alt fra kommune
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 21:01   #8
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Præsis det samme sagde de i scleroseforeninge, går den så går den tror de, bare meget trætende for borgerne at skulle anke alt fra kommune
Det er også belastende for hele systemet, at de lægger den reelle førstebehandling af sagen over på ankestyrelsen. Det gør det ikke kun til en længere proces for borgeren, men det giver jo også en langt større arbejdsbyrde til div. sagsbehandlere, så hele sagen bliver meget mere bekostelig.

Det kan godt være, at kommunen sparer penge ved at smide udgifterne over på staten, men når alt kommer til alt, er det jo de samme skatteborgere, pengene hentes fra, og de kan kun hentes een gang. Så var det da lidt federe, hvis pengene blev brugt effektivt til at starte med, og at det kun var et fåtal af sager, der røg videre i systemet, sådan, som det var tænkt.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 16:22   #9
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Wink Har nu fået bevilliget en handicapbil



Hej Alle

lige lidt opfølgning, blev i onsdags ringet op fra kommune at man havde ændret deres afgørelse så jeg nu var bevilligt en handicapbil, er utrolig glad, jeg havde ellers fået min ank tilbage fra ankestryrelsen da den var tilbagesendet til kommune fordi de ikke havde ventet på min redgørelse og redgørelsen fra scleroseforeningen, det havde jeg jo skrevet til dem at jeg ikke kunne forstå at kommune ikke ville vente på vores redgørelse JUBI jeg fik ret de skulle vente på os:-).

Når men hun var nu sød, hende der ringet mig op for hun syntes at jeg skulle have besked inden storbededag, så jeg ikke skulle vente til i næste uge.

Jeg har jo fået den på trivelse så det kan altså lade sig gøre at få en handicapbil selv om man ikke kan arbejde er altså så Glad så nu kan jeg få en bil som kan indholde min el crossser og min kørestol er det ikke bare dejligt-)

Så en dejlig weekend til jer alle

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 18:53   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det var da en dejlig weekend-nyhed midt i alle de triste historier.

Tak, fordi du meldte tilbage med afgørelsen, som kan være et håb og lys i horisonten for nogle.

Kæmp og hold ud holder stik for dig.

Og god weekend til dig også.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Handicap og beskæftigelse. phhmw Politik og Samfund 0 04-03-2013 15:02
Handicap-parkeringskort. ikh Alt det andet 1 22-08-2012 18:50
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Handicap og kommune jeanette41 Dit og Dat 4 18-01-2009 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension