K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2010, 13:32   #11
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Man er desværre nødt til jævnligt at ringe rundt og sikre sig, at oplysninger bliver videresendt. Jeg stolede blindt på min sagsbehandler, indtil det viste sig, at hun havde smidt min sag væk, og der intet var sket i mere end 1 år, og selvfølgelig løb mine sygedagpenge ud. Senest har jeg søgt om trivselsbil, og der ringede jeg - belært af dyrekøbt erfaring - efter 3 uger, og sørme om ikke også de havde glemt min sag.

Ring, ryk, skriv, hold dem i ørene. Du skal ikke føle dig grov for at gøre det, for det er dit liv, der kommer i klemme, hvis tingene ikke er i orden. Og så håber jeg, at din sagsbehandler har en meget god forklaring, og i øvrigt kommer ud af hullerne.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 14:30   #12
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Jeg havde stress, og er aldrig kommet over det. Men har så også en "belastet" familie, nogle gener, der åbenbart sætter ind ved stress.

Jeg har gået og hutlet mig gennem livet, har aldrig haft et fuldtidsjob. Har gået på gym, sprang fra, HF, og til sidst VUC. Sprang fra pæd.udd.

Men ingen har taget mig seriøst før nu, hvor hele min verden er "gået under." Selv de psykologer som har fulgt mig gennem årene, har ment, jeg havde ressourcer til at klare mig, jeg bliver tit ikke taget seriøst, fordi jeg virker mere normal, end jeg er. Hehe.

"You won't belive, what I belive, when I´m alone" - DAD.

Du skal være ærlig, og selv sige, hvordan du har det. Tit har jeg troet, de ville spørge om "alt", men det er vigtigt, du fortæller, hvis du har det ad pommern til.

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 14:42   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Morgause

meget mener tydeligt kan det ikke siges.

Zania
desværre er en kommune hammer ligeglade med hvad du fejler eller hvor du har ondt.
En sagsbehandler er ikke læge
med mindre det står klart og tydeligt i nogle lægepapir.
En arbejdsprøvning viser hvordan man har det.
Har aldrig snakket om sygdom med min sagsbehandler, det kunne ses udfra arbejdsprøvning på skrift fra anden aktør.

Sidst redigeret af MTVRV1; 06-04-2010 kl. 14:44.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 21:29   #14
rosemus
Ved at vænne sig til K10
 
rosemuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2008
Indlæg: 19
Styrke: 0
rosemus er ny på vejen
Ja det der med at virke mere normal eller ressourcestærk end man er, kender jeg alt for godt.

Jeg er nok meget naiv, men i min verden gør man de ting man siger man gør. så nu har jeg tænkt mig at følge opfordringen "Ring, ryk, skriv, hold dem i ørene".

Heldigvis er der jo ikke sket noget endnu, men noget af en forskrækkelse når man tror at sagen er i bevægelse.
rosemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 23:29   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Morgause

meget mener tydeligt kan det ikke siges.

Zania
desværre er en kommune hammer ligeglade med hvad du fejler eller hvor du har ondt.
En sagsbehandler er ikke læge
med mindre det står klart og tydeligt i nogle lægepapir.
En arbejdsprøvning viser hvordan man har det.
Har aldrig snakket om sygdom med min sagsbehandler, det kunne ses udfra arbejdsprøvning på skrift fra anden aktør.
Det hjælper jo ikke meget at en arbejdsprøvning viser hvordan man har det, når ens sagsbehandler ikke gider læse papirene og smertedagbogen..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 13:58   #16
rosemus
Ved at vænne sig til K10
 
rosemuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2008
Indlæg: 19
Styrke: 0
rosemus er ny på vejen
Nu er jeg så started på reva og det går indtil videre fint. Det skal siges, at jeg kun er der to timer om dagen og det har jeg det godt med. Så må vi se hvad der sker hvis/når de begynder at kræve noget mere af mig

Jeg har nu søgt om aktindsigt hos kommunen 3 gange, senesr d.15.5 og ikke set skyggen af et papir endnu. Har så hørt fra anden side, at min sagsbehandler er syg..! Vil i ikke mene at der må findes en anden person på kommunen der kan kopiere de papire til mig, selv om hun er syg?

Hvis det skal tage så lang tid, bare at få papirene at se, frygter jeg for selve sagsbehandlingen! Jeg har varighed 30.6 det er jo snart, kan så håbe de forlænger mig, mens jeg er i afklaring.

Det var bare et lille pip herfra.
rosemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 14:56   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Her i kommunen plejer det, at være en af pigerne i receptionen, der står for at lave aktindsigter, og sende dem.
Klag til jobcenterchefen over, at du, efter 3 aktindsigtsbegæringer, endnu intet har modtaget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 01:46   #18
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 46
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Husk at få et stempel for modtagelse af aktindsigt samt en dato for afleveringen.
Kommunen har herefter 10 arbejdsdage til at give dig sagsakterne,
Det står i loven så vidt jeg husker
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 14:32   #19
rosemus
Ved at vænne sig til K10
 
rosemuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2008
Indlæg: 19
Styrke: 0
rosemus er ny på vejen
Tak for svar..

Ja jeg må vist der ned igen. Det er nok en fejl fra min side, at jeg har mailet til kommunen. Selvom jeg har bedt om kvitering for modtagelse.
rosemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 18:25   #20
lwj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
lwj er ny på vejen
Jeg har selv prøvet, at maile til min sagsbehandler flere gange uden svar. En gang skrev jeg så til jobcenterchefen og så kom der gang i sagen. Efterfølgende har jeg så skrevet til sagsbehandlerens teamleder, når jeg ikke har fået svar og så er der også kommet gang i sagen.

Lad være med bare at vente og vente på svar. Find ud af hvem der er leder for din sagsbehandler og mail til vedkommende. Jeg har altid bedt om at få en mail tilbage som kvittering for at de har modtaget min henvendelse, og det får jeg. Hvis ikke skriver jeg igen til en chef og så får jeg det, jeg ber om.
lwj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt eller skidt??? funklen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 21-09-2013 20:44
stationær lidelse - Godt eller skidt ?? mortilm Alt det andet 5 25-05-2012 08:27
Er det godt eller skidt at have et flexjob? Christina♥ Spørgsmål ang fleksjob 13 01-10-2011 22:09
Hvad synes I, godt eller skidt.... Susanne2412 Alt det andet 5 04-11-2010 14:30
Karen J.ved ikke, om ulighed er godt eller skidt Stella Politik og Samfund 3 24-12-2007 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension