K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2009, 10:00   #1
sunype
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2009
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
sunype er ny på vejen
pension med tilbagevirkende kraft ?

nå, nu tror jeg endelig at jeg har forstået dette K10 system.
Jeg er ny her, og fremtidig førtidspensionist.
Er tilkendt førtidspension fra den 1. juni 2009. Har hørt flere steder fra, at man får det med tilbagevirkende kraft til ansøgningsdtidspunktet, men i mit tilfælde er det åbenbart det modsatte.
Kan jeg gøre noget?
Varme hilsner fra Sunype
sunype er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 12:28   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man får pension 3 måneder EFTER at kommunen har skrevet, at sagen om førtidspension er påbegyndt.

Nogle kommuner er længere tid om det, og så bliver det med tilbagevirkende kraft ... men kun til 3 måneder efter påbegyndelse af sagen.

Der ligger som regel et brev i sagen om, hvornår kommunen har besluttet, at sagen er påbegyndt.

PS... vær sød ikke at stille samme spørgsmål flere steder på siden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 18:20   #3
Mizzunderstood
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Lokation: København
Alder: 41
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Mizzunderstood er ny på vejen
hej
Jeg er ny herinde
Jeg har søgt FØP og tjekkede lige under hvilken paragraf - men der står både §17 og §18 i samme linie i mit seneste brev far kommunen. Er der nogen der ved hvad det så betyder?
Mizzunderstood er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 18:36   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.



§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.


Så det burde kort og godt betyde at din kommune har indstillet dig til pension og at de har indhentet alle papir osv .

§ 17 er faktisk den måde alle indstilles til pension både dem der selv søger og dem der bliver indstillet , den store forskel er at man kan søge efter en § 17 på forliggende grundlag ...

Så skal pensions nævnet tage stilling uden yderlige indhentelse af papir for at få den til at blive behandlet på den måde skal man huske at skrive på forliggende grundlag
  Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 18:39   #5
Mizzunderstood
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Lokation: København
Alder: 41
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Mizzunderstood er ny på vejen
ok mange tak for dit hurtige svar!
Så jeg bør ikke komme ud for de mangler oplysninger i hvert fald
Mizzunderstood er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FT med tilbagevirkende kraft? kbh Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 3 13-09-2012 09:21
Privat pension med tilbagevirkende kraft Jørgine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 07-03-2011 11:54
Pension med tilbagevirkende kraft? lina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-11-2010 12:19
med tilbagevirkende kraft fortvivletpige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-09-2008 13:43
FØP med tilbagevirkende kraft ????? Silke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 29-04-2008 09:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension