K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2018, 14:18   #1
Balou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Balou er ny på vejen
Den private socialrådgiver - hvorfor?

Kære medlemmer på K10

Jeg står i den situation, at jeg skal skrive eksamensopgave i retssociologi på min uddannelse jura på deltid. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål, som jeg håber i vil besvare?

Opgaven omhandler den private socialrådgivers eksistensberettigelse i det moderne samfund.

Jeg håber i vil hjælpe mig med at få belyst denne problemstilling, ved at besvare følgende spørgsmål:
- Hvilken udfordring oplever i er den største i kontakten med jobcenteret?
- Hvordan oplever i kommunikationen med jobcenteret?
- Har i overvejet/eller anvendt privat socialrådgiver i forbindelse med forløbet i jobcenteret?
- Hvilke grunde er der til at anvende en privat socialrådgiver?

Håber meget i vil hjælpe med at besvare mine spørgsmål, således jeg kan få belyst min problemstilling.

På forhånd mange tak for jeres hjælp.

Venlig hilsen

Balou
Balou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2018, 15:50   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg har ikke haft brug for en privat socialrådgiver, men har tilgengæld selv nørdet loven.
Jeg har heldigvis selv haft et godt forløb, men ser desværre en del eksempler, på folk der ikke har.
Prøv evt at kigge forbi forskellige grupper på fb. Der er en masse "skrækeksempler". (Du kan nok heller ikke have undgået at se dem i medierne).
Når lovene ikke bliver fulgt som de burde, og man som syg/udsat ikke har overskuddet/energien/evnen til selv at forstå det lovstof, har man brug for en der forstår der.
Hvis borgerne bare lige kunne forstå og sætte sig ind i loven nemt, så ville vi jo ikke have behov for at uddanne folk i at læse/forstå lovene
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2018, 15:57   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ad 1) langsomlighed og smøl, ingen fejl, ulovligheder eller chikane men utrolig smøl

Ad 2) god (men var også heldig at have en uddannet socialrådgiver på jobcenteret som sagsbehandler)

Ad3) først en skændsel for socialrådgiverfaget som privat socialrådgiver partsrepræsentant, men han ødelagde næsten min sag, så fik en jurist med speciale i social lovgivning som partsrepræsentant til at rette op på tingene og hjælpe med at få sat lidt fart på jobcenteret

Ad 4) for mig at få gang i tingene og komme videre. Det er ikke mit ansvar og problem at sagsbehandlere på jobcenteret har mange sager og er overbebyrdet i deres arbejdsmængde. Der var en utrolig ventetid på mindst 3 mdr mellem hvert tiltag, samtale, aftale, kontakt og på den måde går tiden bare og intet sker
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2018, 15:37   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvilken udfordring oplever i er den største i kontakten med jobcenteret?
At min tidligere kommune ikke behandlede min sag individuelt og ud fra de informationer om mit helbred der stod sagen, men i stedet behandlede den efter hvad var billigst for kommunen. Når kommunen "vurderede" mit helbred var de ligeglade med hvordan jeg egentlig havde det og om jeg kunne passe et arbejde, det "vurderede" de bare at jeg kunne og standsede sygedagpengene.

Hvordan oplever i kommunikationen med jobcenteret?
Ellers en ok kommunikation både med min tidligere og nuværende kommune undtagen at det kan være svært at komme i kontakt med sagsbehandleren da telefontiden er grinagtig kort og der ikke nødvendigvis bliver svaret på skriftlig kommunikation.

Har i overvejet/eller anvendt privat socialrådgiver i forbindelse med forløbet i jobcenteret?
Bestemt, blev bare ikke til noget da det er svært at beslutte hvilken privat socialrådgiver man kan stole på da der er utroligt mange brodne kar i de kredse. Det er utrolig mange penge at komme af med og hvis man så bliver snydt og intet får ud af pengene.

Hvilke grunde er der til at anvende en privat socialrådgiver?
Jeg ville gerne have haft hjælp i forbindelse med klageprocessen da min tidligere kommune standsede sygedagpengene.
Når man er syg er det svært at holde overblikket over sagen og samtidig kende lovgivningen og finde de rigtige paragraffer og principafgørelser som skal bruges i klagen for at sikre medhold i Ankestyrelsen, det er ens fremtidige eksistensgrundlag som er på spil i en enkelt klage. Jeg er overbevist om at det er en kæmpe opgave selv for raske mennesker pludselig at skulle sætte sig ind i så mange ting.
Jeg har ikke udelukket muligheden for at jeg hyrer en privat socialrådgiver hvis det senere i min sag bliver aktuelt.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension