K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2011, 14:48   #1
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
En, to eller flere arbejdsprøvninger?

Hej alle

Er der nogen der ved - og meget gerne kan henvise til en paragraf - hvor mange arbejdsprøvninger der kan kræves?

Jeg mener selv at have læst at det er nok med en, men har hørt andre sige at det mest normale er to. Og så er der nogen der bliver sendt ud mere end to gange.

Jeg er sygemeldt og på kontanthjælp og er i afklaring til førtidspension. Jeg har gennemført en arbejdsprøvning af 13 ugers varighed.

På forhånd tak
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 15:01   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Så vit jeg er orienteret findes en sådan § ikke, der har været en masse udtalelser om det også fra politisk hånd, men det er jo ikke lov.

Derfor man man sagtens risikere at komme i mange arbejdsprøvninger, samtidig med kan man nemt risikere at de bliver forældede, så i teorien kan man sagtens trilles rundt i systemet i 20 år med en arbejdsprøvning for hvert 1½ år.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 15:23   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
DU kan arbejdsprøves til du bliver folkepensionist
der er ingen lov omkring det

når det så er sagt, så skal man ikke gå med til ydeligere arbejdsprøvning
før ens lægepapir siger ingen behandlingsmuligheder
ellers kan de netop blive ved
alså 1 arbejdsprøvning og så vente på at blive helt udredt
der efter kan man så måske komme i en til

har selv været i en for 2 år siden og den gælder ikke i dag
at jeg har det værre end den gang er så en anden sag
men regner ikke med en ny eller min sagsbehandler synes det er formåløst
men går og venter svar fra den gruesome lægekonsulent
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 16:30   #4
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Fandt det her:

Der henvises til Pensionslovens § 18, står der....Så der kan man måske finde noget...

"Undtaget herfra (læs arbejdsprøvning) er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen”.
Kommunerne bør ikke foretage mange forsøg med hensyn til arbejdsprøvning, før det anbefales, at der rejses en pensionssag. Der henvises til Pensionslovens § 18 ”Sagen overgår til behandling når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes erhvervsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings, - og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger”.
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 10:08   #5
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
Jeg har fået det tip : du skal sige til din sagsbehandler at du skal i afklaring et proff. sted..

Det er forskelligt fra kommune til kommune hvad disse steder hedder.

__________________
Kommunen tror at mine kroniske sygdomme er fritidsbeskæftigelse jeg har anskaffet mig

Man skal have et godt helbred for at være syg
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 23:05   #6
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Jeg har selv lige været ude i en arbejdsprøvning, afklaring af min arbejdsevne.

Ved mødet med min sagsbehandler aftalte vi at afklaringen skulle være bred, således jeg ikke skulle igennem flere arbejdsprøvninger, da jeg ikke kunne overskue mange prøvninger.

Der blev lyttet og jeg kom ud i en afklaring og er nu igemmen dette "syge" system.

Alle muligheder skal være udtømte og det er ene og alene jobcentret som vurdere det. Kommunen har ansvaret for, at sager, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse. Jv. retssikkerhedslovens § 10. http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=55dc6ea281

Hvis du selv kunne finde et sted, har du selv indflydelse på afklaringstedet og ville kunne komme hurtigere igang. Det benyttet jeg mig selv af og det er jeg rigtig glad for idag.
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
2 eller flere fleksjob under ny ordning.. mik16 Spørgsmål ang fleksjob 7 30-11-2013 17:49
Flere søger om handicapbil, men samtidig får flere afslag Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-07-2011 12:00
Et råd eller flere vil blive værdsat MEH Alt det andet 16 13-10-2010 15:47
Flere millionærer eller færre fattige? buster Politik og Samfund 1 10-01-2010 22:42
DF: Flere arbejdsprøvninger til psykisk syge zuza Politik og Samfund 11 22-02-2008 01:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension