K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2011, 16:24   #11
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tudsegaard Se meddelelser
hej hvis du ikke lige mangler pengene så betal dem ind på en ratepension eller livrente som et engangsbeløb - med en kvittering i hånden på det går du på skattekontoret og ændrer dit forskud og så på pensionskontoret med det nye skat. det berører ikke din pension.
kærligst lisbeth
Det forstår jeg slet ikke??
__________________
Tilkendt førtidspension pr 1/3 2011
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 16:25   #12
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Jeg sendte en anmodning til Skat om at få pensionsudbetalingerne skatteberegnet i de skatteår, de skulle have været udbetalt. Pensionsselskabet havde lavet en fin oversigt over pensionstallene pr. år.

Herefter modtog jeg 3 nye årsopgørelser fra Skat (fik 3 års tilbagevirkende) - sammen med en restskat pr. år. Har tjekket min årsopgørelse for 2010, og den er rigtig, så alt er på plads hos mig.

Håber, du blev klogere.

Jørgine
Jeg må prøve at bede dem om at få indregnet de tal i de rigtige år.
__________________
Tilkendt førtidspension pr 1/3 2011
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 19:37   #13
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Som jeg har forstået det indtil nu så har alt hvad du betale skat af indflydelse på din pension, engangsudbetalinger hvoraf du ikke skal betale skat har ingen indflydelse. Jeg er selv ved at undersøge min egen private pension som jo gerne hvert år skulle give et overskud til når jeg bliver 65, hvilken indflydelse den vil få da det jo ikke er penge jeg direkte får udbetalt nu men først om 15 år. Efterhånden kan jeg se at dem med private pensioner/sundhedsforsikringer at de stilles "dårligere" end dem uden. Ikke at jeg personligt klager, min månedlige indtægt er næsten den samme som før dog minus 3000 brutto hver måned
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 22:56   #14
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Er der nogen der kender regler om den slags? Der er jo trukket skat i kr af beløbet, men at regne det med som samlet indtægt i 2010 så jeg skal af med små 25000 i topskat, når det i virkeligheden er mindre beløb fra 2008+2009+2010.

Jeg skal selvfølgelig ha fat i dem fra skat.dk, men jeg har uhyggeligt svært ved at gennemskue den slags, og så er det jo nemt for dem at snakke hen over hovedet på mig. Så hvis nogen kender reglerne, eller henvisning til et sted jeg kan finde ud af det, så ville det være fantastisk.
Min 'sag' er netop afsluttet, og har krævet lidt renden rundt hist og her, men summa summarum er:

-Pensionen med 3 års tilbagevirkende kraft er blevet udregnet på de enkelte skatteår. Jeg er derfor ikke kommet til at betale topskat, og det har alt i alt betydet at jeg er sluppet 'billigere' end hvis hele beløbet var blevet beskattet i det samme år

- Da jeg får boligsikring, forhørte vi os, og fik á tre omgange at vide, at man ikke vil efterregulere 3 år tilbage, ergo er engangsbeløbet blevet 'gratis' ift boligsikring
Dog skal det lige siges at boligsikring så alligevel endte med at sende mig regning for bagudregulering - 38.000 kr til betaling ved kasse 1. Heldigvis havde min mor noteret navne samt datoer, og klagede over efterreguleringen. I fredags frafaldt de så kravet
De efterregulerede heller ikke friplads til dagsinstitution de 3 år bagud

Modtager du andre offentlige ydelser er det derfor en god ide lige at undersøge om det har en effekt, ellers kan du ende med nogle ubehagelige regninger
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 23:23   #15
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Min 'sag' er netop afsluttet, og har krævet lidt renden rundt hist og her, men summa summarum er:

-Pensionen med 3 års tilbagevirkende kraft er blevet udregnet på de enkelte skatteår. Jeg er derfor ikke kommet til at betale topskat, og det har alt i alt betydet at jeg er sluppet 'billigere' end hvis hele beløbet var blevet beskattet i det samme år

- Da jeg får boligsikring, forhørte vi os, og fik á tre omgange at vide, at man ikke vil efterregulere 3 år tilbage, ergo er engangsbeløbet blevet 'gratis' ift boligsikring
Dog skal det lige siges at boligsikring så alligevel endte med at sende mig regning for bagudregulering - 38.000 kr til betaling ved kasse 1. Heldigvis havde min mor noteret navne samt datoer, og klagede over efterreguleringen. I fredags frafaldt de så kravet
De efterregulerede heller ikke friplads til dagsinstitution de 3 år bagud

Modtager du andre offentlige ydelser er det derfor en god ide lige at undersøge om det har en effekt, ellers kan du ende med nogle ubehagelige regninger
Tusind tak for svar - jeg skal vist ha fat i Skat.dk i morgen..og forberede mig på telefonkø der! Men jeg får ikke andre ydelser, jo friplads i inst. Men ikke 3 år tilbage. Så jeg satser på det 'kun' er det.
__________________
Tilkendt førtidspension pr 1/3 2011
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 11:54   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Min 'sag' er netop afsluttet, og har krævet lidt renden rundt hist og her, men summa summarum er:

-Pensionen med 3 års tilbagevirkende kraft er blevet udregnet på de enkelte skatteår. Jeg er derfor ikke kommet til at betale topskat, og det har alt i alt betydet at jeg er sluppet 'billigere' end hvis hele beløbet var blevet beskattet i det samme år

- Da jeg får boligsikring, forhørte vi os, og fik á tre omgange at vide, at man ikke vil efterregulere 3 år tilbage, ergo er engangsbeløbet blevet 'gratis' ift boligsikring
Dog skal det lige siges at boligsikring så alligevel endte med at sende mig regning for bagudregulering - 38.000 kr til betaling ved kasse 1. Heldigvis havde min mor noteret navne samt datoer, og klagede over efterreguleringen. I fredags frafaldt de så kravet
De efterregulerede heller ikke friplads til dagsinstitution de 3 år bagud

Modtager du andre offentlige ydelser er det derfor en god ide lige at undersøge om det har en effekt, ellers kan du ende med nogle ubehagelige regninger
Hej Tassi,

Nå men så kan jeg jo se at du får en form for TAE, som jeg skrev til i en anden tråd Super for dig og for MBM.

Mht. regulering af boligsikring, da var jeg så "venlig" at afmelde boligsikring i 2008 tror jeg det var, da jeg kom til penge der fra et bolig salg efter skilsmisse. Det viser sig så at der skal en del til for ikke at få boligsikring, når man har formue og et år eller 2 efter skrev jeg så til kommunen herom at jeg havde afmeldt ved en fejltagelse. Jeg gik "glip" af kr. 36.000 (som jeg jo nok skal få brug for), men kontoret for boligsikring, skrev tilbage at de ikke går tilbage i sagerne og efterregulere. Så tænkte jeg; sikkert slet ikke når det gælder "den anden vej rundt", men ret skal være ret og godt at I fik jeres i al fald.

Held og lykke med Skat MBM, deres system er nede og man kan vidst ikke ringe, så en mail ville nok være en god idé i stedet
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FT med tilbagevirkende kraft? kbh Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 3 13-09-2012 09:21
Pension med tilbagevirkende kraft? lina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-11-2010 12:19
pension med tilbagevirkende kraft ? sunype Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 19-12-2009 18:39
med tilbagevirkende kraft fortvivletpige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-09-2008 13:43
FØP med tilbagevirkende kraft ????? Silke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 29-04-2008 09:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension