K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2010, 10:14   #1
Celina10
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2008
Lokation: København
Indlæg: 6
Styrke: 0
Celina10 er ny på vejen
Unhappy Psykiater???

Jeg står i en lidt dum situation . Er sygemeldt med stress samt angst og har været det i snart et år. Har tidligere haft depressioner og været i behandling for dette hos psykolog. Men nu vil Kbh´s kommune have mig vurderet via en psykiater mhp. erhvervsevne. Jeg skulle selv skaffe en henvisning fra egen læge, og den har han så lagt på nettet. Nu skal jeg så "bare" finde en psykiater. Mit problem er, at jeg ikke aner hvem jeg skal søge efter. Har I nogen gode erfaringer med psykiatere i København og evt. hvem?

Celina10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2010, 10:24   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg står inde for
Speciallæge Mikkel Hermann
Amagerbrogade 156, 2300 København S
3255 6886

trods en del ikke kan indordne sig under hans måde at gøre tingene på.

100% professionel på alle områder.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-07-2010, 20:58   #3
missP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 2
Styrke: 0
missP er ny på vejen
Ang. vurdering af arbejdsevne.

Hej.
Faldt lige over dit spørgsmål, er selv helt "ny" i dette forum,MEN læste dit indlæg, OG der er noget jeg ikke helt forstår.
Hvis du skal have en professionel vurdering af en psykiater, som kommunen og du selv skal bruge til videre forløb, skal du slet ikke selv stå for at finde en psykiater selv. Det er meget uprofessionelt at bede dig om det.
En vurdering varer et par timers samtale, og efterfølgende papirarbejde, til brug som dokumentation. Dette koster ialt ca 15-20000 kr.Som kommunen selv betaler, OG bestiller.
Men hvis det er til samtaler, der indgår i behandlingen, og afklaring, dvs en del samtaler, så er det da fint for dig du selv har indflydelse. Din læge må klart vide, hvem der er god til dit "problemområde", god til samtaler om dine "ømme" punkter.
Jeg har selv været det samme igennem som dig, har samme diagnoser, og haft det MEGET dårligt i mange år. Kender udmærket frustrationen i en presset sygdomssituation. Håber du får masser af god energi m dig, kh missP
missP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2010, 00:31   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg syntes altså, at jeg for nyligt læste en tråd herinde om en som havde anket at være blevet sendt til vurdering hos en psykiater kommunen havde valgt - og at det viste sig, at man selv har ret til at vælge.
Hæng mig ikke op på det - men jeg håber nogle andre kan kommentere det.

Jeg kan anbefale Alice Madsen, Frederiksberggade et-eller-andet (det er på Strøget).
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2010, 08:14   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Celina10 Se meddelelser
Jeg står i en lidt dum situation . Er sygemeldt med stress samt angst og har været det i snart et år. Har tidligere haft depressioner og været i behandling for dette hos psykolog. Men nu vil Kbh´s kommune have mig vurderet via en psykiater mhp. erhvervsevne. Jeg skulle selv skaffe en henvisning fra egen læge, og den har han så lagt på nettet. Nu skal jeg så "bare" finde en psykiater. Mit problem er, at jeg ikke aner hvem jeg skal søge efter. Har I nogen gode erfaringer med psykiatere i København og evt. hvem?

Hej Celina,

Det forstår jeg ikke, at du selv skal hitte ud af ? Da jeg var ved, at falde for varighedsbegrænsningen i 2007, vurdede kommunen at der skulle laves en psykiatrisk speciallægeerklæring på mig. Som de andre rigtigt nok skriver fandt kommunen selv en psykiater jeg skulle ind til.

Kommunen har et system hvor de sender sådanne erklæringer i udbud og først til mølle sikkert til bedste pris får den. Du må lige have fat i din sagsbehandler igen om at det er sådan du har hørt at det hænger sammen.

Hvordan står det til med din sdp. sag i øvrigt, hvis jeg må spørge ? Jeg røg selv ud i 2007, da en psykiater vurderede at jeg ikke måtte jobprøves. Sdp. loven er meget snæver så det er med at få forlængelses muligheden på plads.

Ser frem til at høre fra dig igen, husk lidt mere linie afstand i dine indlæg så vi alle kan følge med og overskue det

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2010, 08:59   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg synes jo det må være en fordel, selv at have indflydelse på hvilken speciallæge det skal være.

Men det kan selvfølgelig være svært at vælge, hvis man intet aner om de forskellige psykiatere.

Jeg har aldrig været hos en psykiater, så jeg kan desværre ikke komme med nogle forslag, men jeg håber, at der er andre der kan komme med nogle gode bud, så du kan komme til en fornuftig psykiater.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2010, 17:45   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Altså nu har jeg været til et par psykiatere, men det ligefrem at anbefale dem det er svært. Det er nemmere hvis det gælder en psykolog, dem har man længere varende samtaler med. Jeg er da ok glad for min psykiater, men om jeg ligefrem ville anbefale ham til en special læge erklæring, det er svært at sige !!!

Hvis det skal være, kunne din læge så anbefale en psykiater ? Ofte oplever man dog at ens læger ikke kender til "feltet" så det er lidt svært.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiater Lonnie Alt det andet 1 21-10-2012 23:08
Er det alm for en psykiater? Snøften Alt det andet 35 12-07-2011 19:48
Psykiater m.m. Pixeline Alt det andet 2 03-07-2011 22:31
Syg psykiater Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-11-2010 23:04
Psykiater? Carmen Spørgsmål ang fleksjob 6 15-11-2010 10:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension