K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2010, 17:53   #1
Angelsbaby
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: kalundborg
Alder: 43
Indlæg: 24
Styrke: 15
Angelsbaby er ny på vejen
velkommen ind i 2010

Hej alle K10´ere

Og velkommen ind i 2010 jeg håber i alle er kommet godt igennem jul og nytår

Herhjemme er vi og vi har det bedre end længe.
Jeg har dog lige et spørgsmål jeg ikke tør stille min socialrådgiver endnu

Hvilke koncekvenser har det for min flexstatus ansøgning at jeg er blevet gravid?
Er der nogen af jer kloge hoveder der ved det...?

Jeg er pt 5 uger henne og har fået lov til at få dette barn af min læge og fys. dog er det med forbehold. Jeg er nødt til at blive steriliseret efter for min ryg og mit bækken kan ikke klare flere graviditeter... Dette er min sidste

Mvh. Lise
Angelsbaby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 18:26   #2
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Hejsa -

Først TILLYKKE DA - det er en stor og glædelig begivenhed, men det lyder også som om du står foran en hård graviditet - men det er du jo klar over.

Når du skriver "fleksstatus ansøgning" - mener du så - at du er igang med at søge om at blive visiteret til fleksjob?? For det får højst sandsynlig så den konsekvens at du bliver sygemeldt (hvis ikke du er det i forvejen) og så venter de til efter barsel med at vurdere om du er berettiget til fleksjob. Jeg går nemlig ud fra at du vil få væsentlig flere begrænsninger og behov for aflastning som gravid end som ikke gravid :-) så derfor tror jeg det hele vil blive sat i bero og så skal du nok desværre også forvente nye (hvis du har været igang) arbejdsprøvninger - for måske der sker ændringer i din situation.

Hmmmm ikke særlig TYDELIGE svar og en masse måske... men der er sikkert andet herinde der har prøvet det på egen krop - jeg har det "bare" som erfaring fra en god veninde.

GOD GRAVIDITET OG BARSEL til dig.
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 21:39   #3
Angelsbaby
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: kalundborg
Alder: 43
Indlæg: 24
Styrke: 15
Angelsbaby er ny på vejen
Tusind Tak Ruby
men jo det var lidt det jeg var bange for...
Min sidste graviditet for 3 år siden havde jeg "kun" fibromyalgien og en lille bækkenløsning at kæmpe med og der blev jeg sygemeldt i 12. uge

I mellemtiden har jeg mast mit bækken,fået en blivende bækkenløsning og smadret min ryg ved et fald.... Jo det bliver ikke helt nemt men folk der kender mig ved at selvom jeg har ondt og piver en smule så rejser jeg hovedet og fortsætter... Det skylder jeg min mand og mine børn:-)

Jeg har desværre afsluttet min arbejdsprøvning og det eneste vi mangler er en statusrapport fra min læge som vil være min socialrådgiver i hånde inden for en uge... og helt ærligt tør jeg ikke fortælle hende om min graviditet endnu da jeg før har haft ufrivillig abort inden 12. uge.

Kan hun underkende min flex status hvis jeg nu får den om 2-3 uger og stadig ikke har oplyst hende om min graviditet...? Eller trække den tilbage om man vil...

Det er nogle af de spørgsmål jeg tumler lidt med...
Jeg skal nok holde jer opdateret herinde da jeg ved at min situation vil kunne oplyse og hjælpe andre... Jeg kan ikke være den eneste der gerne vil ha flere børn men sidder lidt i en klemmelus...

Knuzz Lise
Angelsbaby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 22:17   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tænker her de fårt papirne fra lægen ,for så kan du jo bare vente ,tror nok der er en regel om hvornår man skal oplyse den slags 4 eller 6 månder hende ?Hvis de har de papir der skal bruges nu behøver du vel ikk sige det lige nu,det har nok ikk haft indvirkning på din arbejds prøvning ,og med det du fejler må du være en flexer,jeg ville helt bestemt vente med at sige noget,og tillykke med omstændighederne..jeg kan ikk forstille mig at det ville være grund nok til at træke en evt.flex tilbage.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 09-01-2010 kl. 22:25.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 23:44   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
uden at kommentere så meget, så ville jeg også mene at du bare skal vente med at sige noget om din graviditet.
undskyld mit udtryk men det skulle da f... stå i det hvis de stopper din ansøgning, og det så går galt igen.. det håber jeg ikke at det gør for dig.
som rask og med alm arbejde, har man jo ikke pligt til at sige noget i lang tid. de fleste gør det, for at få lidt skånehensyn og sådan..
Du kan jo spille lidt når det bliver tid til at fortælle det, og lade som om du ikke har testet endnu.. det er jo godt nok snyd. men de kan jo ikke bevise hvornår du fandt ud af at du er gravid. m.m. du selvfølgelig har været i kontakt med lægen.

Jeg ønsker dig al held fremover.. med det hele.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 23:52   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
VENT med at fortælle om graviditeten!!
Mange mennesker vil gerne holde det for dem selv de første måneder alligevel, og som du selv er inde på, så er man først på nogen lunde smult vande efter uge 12!

Endvidere har en graviditet ikke noget med økonomi at gøre så længe du er gravid, så du begår intet ulovligt ved at holde det for dig selv....

Og tillykke!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 00:01   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der står ingen steder at du har pligt til at oplyse det så jeg ville da vente men hvis det er at din læge har skrevet om det så er det heller ikke noget problem det er jo ikke sådan at dine helbredsproblemer forsvinder med en graviditet og man har lov til at blive gravid selv om man er syg ...

Så hvis din sag kan bære en fleks nu så kan den selvfølgelig også selv om du er gravid ...

Men hvis du er det mindste i tvivl så vent dog og er der nogen der siger noget til dig senere eller hvis din læge har skrevet det så siger du bare ja jeg har jo været uheldig før og jeg har derfor besluttet ikke at fortælle nogen om det før faren er drevet over....

Også tillykke med den lille håber det går godt for dig med din graviditet
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 16:38   #8
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hjertelig tillykke Angelsbaby

Læger anbefaler ekstra indtag af folinsyre under graviditeten, men snak lige med din egen læge om det.

Læs mere her:
http://www.netdoktor.dk/vitaminer/folinsyre.htm

Held & Lykke
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 10-01-2010 kl. 16:38. Årsag: .
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Velkommen til K10 og Virkeligheden Tassi Dit og Dat 10 15-02-2011 21:38
velkommen til fleksjobportalen buster Et godt link! 1 20-04-2010 18:53
Velkommen til nyt Ligebehandlingsnævn Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 18-07-2008 13:00
Velkommen Til K10´s nye Forside Webmaster K10 Nyheder 0 05-08-2007 22:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension