K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2009, 19:10   #1
Sommerfugl
Føler sig hjemme på K10
 
Sommerfugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Indlæg: 29
Styrke: 16
Sommerfugl er ny på vejen
Liv efter arbejdstid

Hej alle sammen

Hele tiden skal man da også støder ind i nye problemmer. Som om sygdommene ikke er nok. Nu håber jeg at der jeg nogle der kan hjælpe.

Min sagsbehandler siger at jeg ikke har ret til at have overskud til min familien mv. efter arbejde. Hun siger at jeg jo bare kan overlade alt til min mand ( som oven i alt dette sygdom overvejer at blive til eks.mand ). Hun siger at efter de nuværende regler har man ikke ret til et liv efter arbejde. Men kan det da være rigtigt ? Hvordan pokker skal man kunne få lidt overskud til at få det bare en lille smule bedre ? Man må sgu da have ret til at være lidt for sine børn. Det bedre da ikke ens tilstand at må sige nej til alt efter kl 16.00 fordi der bare ikke er mere at give af. Speciallæge, psykolog mv siger" du skal igang med motion" men det er da helt umuligt. De sige begge fleksjob. Men stadig siger sagsbehandler at jeg skal arbejde noget mere. For det er der min energi skal bruges

Lige når man tror det lysner, så skal man bare sparkes tilbage igen.

Det eneste der opnåes ved det er at min tilstand bliver dårligere og dårligere. Jeg mistænker efterhånden kommunen for at det er deres plan.

Bare lidt sure opstød men jeg orker snart ikke kampen mere.
Sommerfugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 19:19   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg er ikke helt inde i de regler, men kan da dårligt forstille mig at hun har ret. For mig lyder det til at du har med en røv af rank at gøre, som har ondt i røven over at du har fleks og "stjæler" hendes penge.
Dem er der desværre nogle stykker af inden for området.

Jeg vil bede hende om henvise til de regler og love der siger at du ikke har krav på alm. livskvalitet.
Og det skal selvfølgelig gøres skriftligt, så tror jeg sagen dør der.

Ellers kan du bare ikke klare det samme mere, og må ned i tid.!

Men sikker på at Zuza eller Hejden er mere inde i reglerne, de er lidt nogle guruer på området.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011

Sidst redigeret af jsn; 03-06-2009 kl. 19:41. Årsag: rettelse
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 19:28   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sikke noget forbandet vrøvl! Hvor er det tarveligt overfor dig....

Med mig er det så lige omvendt, for der har sagsbehandleren vurderet, at jeg skal lægge min energi i hjemmet og passe på mine børn og sørge for at jeg ikke streses til sygdom.
Dette var bla også nogle af grundende til at førtidspensionen gik gennem pensionsteamet, og i selve konklusionen står der tydeligt, at jeg til nød kan klare min hverdag som den er i dag.....

Men det er korrekt at sagsbehandlerne FORSØGER at indprinte at man hveken må have et liv efter arbejde, ikke må brokke sig over transporttid osv. Men tro mig - rigtig mange hopper på limpinden og accepterer kommunens urimelige krav! Men der er altså også nogen, inkl mig selv, der har sat en stopper for det, og er man rigtig syg, jamen så er det simpelthen helt umuligt at leve op til...og så er den pludselig ikke længere. Hvis man ikke kan, jamen så kan man ikke - uanset hvad de siger!!!

Jeg har dem mistænkt for, at skille ulvene fra fårene på dén måde!!!


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 20:43   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Din sagsbehandler er fuld af løgn.

Du skal forlange at få det på skrift (og det får du ikke).

Man SKAL have tid til at restituere sig og til at leve et nogenlunde normalt liv.

Så glem det ævl, der blev påstået.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 21:09   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Sommerfugl.
Det er sidste gang du er alene med den sagsbehandler, tag altid en bisidder med, naboen, pølsemanden, præsten eller andre. Det skal du ikke finde dig i.

Følg de råd du modtager her på k10. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 22:22   #6
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Din sagsbehandler er fuld af løgn.


På pænt dansk.

Sommerfugl hvis du ikke kan finde en, kan din fagforening hjælpe dig, ellers er der muligheden for at der måske en herinde er villig til at tage med.
Der ud over har sind.dk også bisiddere som kan tage med, der er også andre men kan ikke lige huske dem.
Der er sikkeret en som poster et link og info.

Hvis du ikke har lyst til det, så optag jeres møde.! Det er lovligt og for gud skyld lad være med at oplyse om du optager.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 22:31   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Som de andre også skriver, eller antyder, den sagsbehandler er fuld af løgn.
Jeg har i denne omgang fået at vide, af både min sagsbehandler og min jobkonsulent, at der skal vare krudt til det derhjemme også, der skal være en sammenhæng.
Og så vidt jeg husker står det også et eller andet sted i loven, hvis ejg finder det så linker jeg til det, men måske kommer en anden mig i forkøbet.

Som de andre også råder dig til, bed om at få det på skrift, og det kan du godt gøre hver gang du møder en påstand der lyder underlig, for den er sikkert underlig.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 06:10   #8
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej Sommerfugl

Desværre er du ikke den eneste, som sidder med en sådan socialrådgiver vi har en lige nu. Min mand kan ikke klare mere en 2-3 dages arbejde, hendes kommentar: Det kan jeg ikke bruge til noget, det er ikke en arbejdsprøvning. Heldigvis har jeg en veninde, som er uddannet socialrådgiver, og hun har gjort det klart, at der ikke SKAL foreligge en arbejdsprøvning for at vurdere arbejdsevnen. Terminal patienter sendes jo heller ikke igennem en arbejdsprøvning først.
Vi fik, den samme besked som dig mht. overskud i familien. Tænk sig vi hoppede på pinden med det resultat, at min mand ikke kan sove mere pga eksem og jeg er ved at blive skør i bolden. Hvor er det tarveligt, men tak for dit indlæg det hjælper I al fald mig. Hvergang hun nævner noget vi synes er underligt, så forlanger jeg § und alles på skrift.

Hilsen

Vivian
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 11:16   #9
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Sommerfugl, er du i arbejdsprøvning nu? Du nævner at speciallæge
og psykolog siger fleksjob, så jeg læser det som om du ikke er i fleksjob,
et fleksjob er baseret på, at man arbejder færre timer, så man har mulighed
for at hvile nogle timer om dagen, det hvar hvad min sagsbehandler
sagde i sin tid, enkelte kan dog klare at arbejde på fuld tid, men med
skånehensyn.
Du skal lytte til din krop, det du kan, det kan du, det du ikke kan,det kan
du ikke, hvis du er i arbejdsprøvning nu, eller evt. praktik før et fleksjob,
så vær opmærksom på, at du bliver bedømt efter det du har præsteret,
derfor er det vigtigt, at du giver et realistisk billede af dig selv, dengang
jeg var i praktik før et fleksjob, ville min sagsbehandler have jeg skulle
prøve, at komme op på 30 timer om ugen, langt højere end tidligere
arbejdsprøvninger, jeg kunne mærke, at 4 timer var det jeg kunne klare,
så jeg talte med arbejdsgiveren, da jeg var bange for at hvis jeg satte
arbejdstiden op, så havde jeg brug for nogle sygedage, hun sagde,
at om så jeg bare kunne klare 3 timer om dagen, så var de stadig interes-
seret, så jeg blev ansat med 20 timer om ugen, men med pausen,
arbejdede jeg nok 25- 28 timer, men så skulle jeg også kæmpe mig
igennem dagen, og natten som sædvanlig på grund af kramper og søvn-
problemer, så hvis du er i praktik nu, med henblik på fleksjob, så kan
du kontakte arbejdsgiveren og fortælle, hvad du mener du kan klare,
og så høre, hvad forventninger de har til dig.
Held og lykke på din vej.

Jeg har fortrudt, at jeg ikke fastholdt, min arbejdstid, men jeg er fra
flinkeskolen, og jeg har svært ved at sige fra, men man lærer af sine
fejl, og jeg håber du ikke begår de samme, idag er jeg dog førtidspensionist.

Sidst redigeret af Webmaster; 06-06-2009 kl. 04:08. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 12:25   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sommerfugl nu er skaden sket og en måde at komme ud af den på er at sætte dig ned og skrive et brev til din sagsbehandler hvor du nævner de ting sådan at du kan få det med i din sag, for som de andre skriver så passer det IKKE hvad hun lukker ud men der er mange i det kommunale der bruger den for at presse borgerne lidt længere ...

Du kan skrive noget i stil med
Citat:

Til (sagsbehandleres navn )

Til vores samtale (skriv dato) oplyste du mig om at jeg efter din mening ikke har lov til at have noget energi og nogen ressourcer tilbage når jeg kom hjem, efter din mening skulle energi og ressourcer lægges på jobbet og så måtte min mand overtage på hjemmefronten ..

Den besked har jeg tygget længe på og snakket med andre om, da den slog mig fuldstændigt ud , især da mit ægteskab allerede halter pga sygdom og alle de ydre ting som kommer til det at være blevet syg , derfor frygtede jeg naturligvis at min mand skulle tage dette som den sidste dråbe og forlade mig.

Nu har jeg som skrevet snakket med en del mennesker der kender til det være syg og til loven , og ifølge dem skal der være et sammenhæng mellem arbejdsliv og hjemmeliv , det vil sige at jeg skal have mulighed for at kunne komme hjem og stadig være noget for min familie og kunne deltage lidt aktivt i hjemmelivet...

Det kan jeg så forstå at du er uenig i og har derfor overvejet at gå videre med dette da jeg syntes at det er helt urimelige ting der kom fra dig af , så derfor vil jeg gerne have at du på skrift oplyser mig om de samme ting som fremgik af mødet så jeg er sikker på at der ikke er noget jeg har misforstået jeg vil gerne have at du skriver til mig hvor i loven der står at mennesker med sygdom ikke har ret til et liv uden for arbejdspladsen og hvor i loven der står at en ægtefælle til en syg skal tage hele ansvaret for hjemmefronten ...

Samtidig vil jeg gerne bede dig om at du sender mig aktindsigt fra det møde hvor disse ting fremkom og pr efterdags skal jeg anmode om at få løbende aktindsigt .

anmodning om løbene aktindsigt er vedlagt denne skrivelse og jeg ser frem til svar fra dig hurtigst muligt

Samtidig bedes denne skrivelse lægges ind i min sagsakter
Og sommerfugl så er det pr efterdags bisidder eller optager med

Gerne begge dele .... og når du har skrevet til din sagsbehandler kan du regne med en gnaven sagsbehandler men hvad , om hun er gnaven eller en r** det kan du jo sådan set være ligeglad med ....

Jeg er selv i gang med en afklaring og en af de ting både min sagsbehandler og bomi lægger vægt på er at jeg skal klare mig igennem mine dage med så lidt smerter som muligt så lidt stress som muligt og kunne være noget for min datter , jeg har hele tiden sagt til dem at de kunne rende mig et vist sted når de begyndte på noget med min datter ...
Det er så ikke sagsbehandler der er noget med der men jobkonsulent (er flekser) og en af de ting jeg hele tiden har holdt på er at min datter ikke skal være en lille voksen med en voksens ansvar fordi hendes mor er blevet syg det er ikke hende der skal lide for det ....

Den vinder slet ikke gehør på jobcenteret men de vil så heller ikke skrive til mig at jeg skal sende hende ned og handle og sørge for madlavning og hvorfor så ikke det .. jo for det ved de godt at det er ikke det der er meningen med loven ....

Meningen er netop i feks fleksjob at du skal kunne arbejde OG få hjemmelivet til at fungere lige som hvis du var rask ...

MVH

Hejdien

Ps grunden til at du skal have aktindsigt fra det møde er for at du ved selvsyn kan se at hun ikke har skrevet at hun har oplyst dig om at du ikke har ret til et liv efter arbejdet ,men at der garanteret står noget som , at hun har prøvet at forklare dig at du skal prøve at kæmpe dig op i tid for at se hvordan det går eller noget andet bavl....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdstid i julen?? vuffi Spørgsmål ang fleksjob 9 22-12-2011 23:39
2/3 tilskud = 2/3 arbejdstid ? Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 13 15-11-2011 02:46
Ny arbejdstid virkelyst Spørgsmål ang fleksjob 3 14-01-2011 16:27
arbejdstid i fleksjob UllaJ Spørgsmål ang fleksjob 6 26-07-2010 10:33
Arbejdstid som fleks'er... Multe Spørgsmål ang fleksjob 2 26-11-2009 23:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension