K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2012, 16:53   #1
britte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
britte er ny på vejen
Vedr. Ledighedsydelse

Hej

Er der nogen derr kan hjælpe mig med et svar? Jeg er på ledighedsydelse.
Jeg har ikke fået noget fleksjob endnu -- jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg finder et fleksjob og er der nogen regel om hvor mange job jeg skal søge om ugen.
Venlig hilsen
Britte
britte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 17:05   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Der er ingen fast regl om hvor mange job, du skal søge om ugen.
I HERNING skal vi i aktivering og der skal vi søge job minsdst 2 og ugen, så alle søger de samme job, ikke årest bedste ide.
Du kan søge de job du syntes du kan holde til, på et tidspunkt bliver du inkaldt til en samtale og der får du af vide, hva de venter sig af dig.
Men det er altid godt, at selv have forsøgt, at søge nogle job, hvis du er ledig efter 6 mdr. skal du henvises til anden aktør som, skal hjælpe dig med jobsøning.
I herning kommune bliver vi aktiveret fra dag 1.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 17:08   #3
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af britte Se meddelelser
Hej

Er der nogen derr kan hjælpe mig med et svar? Jeg er på ledighedsydelse.
Jeg har ikke fået noget fleksjob endnu -- jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg finder et fleksjob og er der nogen regel om hvor mange job jeg skal søge om ugen.
Venlig hilsen
Britte
Alt det skal din job konsulent fortælle dig, så det du egentlig skal, er at kontakte denne og bede om samtale.
De vil måske sige at det er de først forpligtet til efter 3 måneder, men nej, det er de forpligtiget til så tit du har behov for støtte for at komme i arbejde.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 17:15   #4
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Der er ingen fast regl om hvor mange job, du skal søge om ugen.
I HERNING skal vi i aktivering og der skal vi søge job minsdst 2 og ugen, så alle søger de samme job, ikke årest bedste ide.
Du kan søge de job du syntes du kan holde til, på et tidspunkt bliver du inkaldt til en samtale og der får du af vide, hva de venter sig af dig.
Men det er altid godt, at selv have forsøgt, at søge nogle job, hvis du er ledig efter 6 mdr. skal du henvises til anden aktør som, skal hjælpe dig med jobsøning.
I herning kommune bliver vi aktiveret fra dag 1.
Det er en sjov regel din kommune har fundet på der, for hvem siger i det hele taget at de opståede job kan tilbyde de individuelle skånebehov man har.
Meget kan man sige om dem, her i københavn, men de har da indset at os der søger fleksjob, ikke bare skal søge for at søge.

Iøvrigt er det praktisk talt ulovligt at påtage sig et job man ikke magter, måske ikke ulovligt, men man kan blive straffet hvis manpåtager sig et tilbudt arbejde, som man udmærket godt ved man ikke magter, det er en overenskomst ting.
Problemet frEm så hvem der står med aben hvis man af jobcenteret alligevel presses ud i et job man slet ikke passer ind i... det vil juridisk nok blive borgeren i den sidste ende !
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 15:50   #5
Jave
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2011
Lokation: Lyngby-Taarbæk kommune
Indlæg: 31
Styrke: 13
Jave er ny på vejen
Kan helt klart anbefale at du selv eller med din jobkonsulents hjælp finder praktik et sted, så du derigennem kan skabe muligheder i praktikvirksomheden. Det er så meget lettere når man har en fod inden for.
Jave er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr ledighedsydelse. Mostersussi Spørgsmål ang fleksjob 3 26-02-2013 13:27
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
vedr. modregning i ledighedsydelse. energizer Alt det andet 19 15-03-2012 12:30
Vedr.Arv mus0025 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 30-06-2010 20:14
Vedr. ADHD bamse70 Alt det andet 9 08-04-2010 01:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension