K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2012, 16:49   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Hvad mon der venter NU?

Jeg har nu blot 14 arbejdsdage tilbage i arbejdsprøvningen. Har fået lavet speciallægeerklæringen, er kommet op i tid, har skåret min fridag væk, og skal skrue mere tid på den sidste tid. Alt er klart. Der skal blot laves konkret beskrivelse af mine arbejdsopgaver (som jeg har sendt til job-k.) og opfølgning og vurdering af min indsats osv. Der bliver et møde på stedet lige inden min sidste dag.

Jeg VED at der ikke kommer en fleksvisitering ud af det lige nu, for min RP er ikke rigtig lavet og ved sidste møde (Det var FØR speciallægeerklæringen) der fik jeg af vide at behandlingsmuligheder ikke var udtømte.

Psykiater har anbefalet 10-12 ture til kognitiv terapi og mindfullness forløb efterfølgende, uden hun på noget måde følte sig overbevist om at kommunen ville bevillige det.

Men det korte af det lange er, at jeg er SÅÅ træt af og fortvivlet over at jeg så ikke ved hvad jeg skal!!!

De har intet sagt om hvad der sker 1 marts. Skal jeg møde op et eller andet nyt sted eller skal jeg bare gå hjemme?? Jeg er heeelt blank!

Og det er da bare "helt okay" (næsten) at der ikke er klar til at søge fleks lige nu, men hvad skal der SÅ ske?? Det er så fortvivlende. Nu har jeg hver dag siden jeg kom på kontanthjælp, mødt op på "arbejde" samme sted og nu er det SLUT.

Tackler det nok ikke så godt det med uvidenhed, og det med at kommunen ikke svarer en på hvad der skal ske

Nogen der har oplevet de her ting?
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 17:28   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Tror du skal have fokus på behandlingsmulighederne
Alså bruge din kræfter på det, fremfor fleks
For du får ikke fleks før alle behandlingsmulighederne er udtømte
Har selv brugt 3.5 år på netop behandlingsmulighederne
Først nu skal min erhvervsevne vurderes
Så man paase lidt på arbejsprøvning, hvis der stadig er mulig for ens tilstand kan blive bedre
Da man kan kommer ud for og komme i en ny, fordi man så først kan vurdere ens arbejdsevne, når alt lægeligt er afprøvet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 23:05   #3
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
jeg pressede selv på med at komme igang, fordi jeg bare nægter at ville bruge min tid på et center med nyttesløse kurser og jobsøgning sammen med 100 andre meget sure folk på dagpenge og kontanthjælp.

Så måske det er min egen skyld. Men jeg kan ikke helt fortryde det da jeg har fået det så godt der hvor jeg er!

Men det er frustrerende med uvidenhed! Og den manglende information fra kommunen side! Ikke et ord er der faldet om hvad der skal ske når jeg har haft min sidste dag. Det synes jeg er lidt for ringe altså. Jeg mener, hvis "planen" er at jeg skal blive hjemme og afvente en ny handlingsplan, så er det jo bare at sige det. Tavshed er ikke altid guld!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 10:27   #4
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Den bedste måde at finde ud af hvad der skal ske er og bliver altid at skrive til sagsbehandler...


Både fordi hun ikke kan komme med en bla bla forklaring, og fordi du forholder hende at du følger med i din sag og fordi du senere hen vil have god dokumentation, så skriv det er alfa og omega, i din sag ville jeg da skrive noget i stil med ...


Da min arbejdsprøvning stopper den (skriv dato) og jeg endnu ikke ved hvad der så skal ske eller hvor jeg står henne i alt det her, skal jeg gøre opmærksom på at jeg ønsker (på skrift) oplysninger om hvor henne jeg er i min sag nu, hvad er handleplanen for mig , hvad skal der ske næst, hvad med ressourceprofil skal den ikke opdateres?

I det hele taget kunne jeg godt tænke mig noget mere information, da jeg klart mærker at alt uvisheden er med til at forværre mit helbred, hvad jo ikke kan være meningen, jeg skal samtidig gøre opmærksom på retssikkerhedsloven

Citat:
§4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed

Noget i den stil, og husk at skrive at henvendelsen skal vedlægges din sag samt hvis du ikke allerede har det så ønsker du aktindsigt...

Du kan også med fordel bruge den her § hvis ikke første gang hjælper noget

§ 1. Formålet med denne lov er at

1) sikre borgernes rettigheder og indflydelse, når de sociale myndigheder behandler sager,

2) fremhæve kommunalbestyrelsens ansvar for kommunens opgavevaretagelse på det sociale område,

3) fremhæve, at de sociale myndigheder har pligt til at tilrettelægge en tidlig helhedsorienteret hjælp,

4) forebygge, at personer, der har eller kan få vanskeligheder ved at fastholde et arbejde, får behov for hjælp til forsørgelse, og

5) fastlægge struktur og grundlæggende principper for administration af sociale sager.
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 14:09   #5
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Tak Hejdien, for din meget konkrete hjælp

Har idag fået brev fra SB at jeg skal til samtale vedr. min sag i næste uge. Så må vi se hvad hun siger.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
venter flexjob pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 4 09-04-2012 17:48
Hvad hvis man falder for varighed mens man venter... Siv Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 01-11-2011 18:35
Venter og venter og . . . . . . hobby4me Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 06-04-2011 20:29
Venter bare ... Hejdien Dit og Dat 11 31-07-2008 15:44
En lille "forsmag" på, hvad der venter zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 10-06-2007 21:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension