K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2008, 13:13   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Min fejl

I sommeren 2007 købte jeg et par MBT sko, som jeg hurtigt kunne mærke havde en gavnlig effekt på min ryg. Blandt andet kunne inden for kort tid halvere mit forbrug af smertestillende medicin som Diclofenac rapid copyfarm, Panodil & Kodimagnyl. Skoene er derfor blevet brugt dagligt lige siden, også under hele arbejdsprøvningen på domhuset i slutning af 2007 i sammenarbejde med Reva-huset. Mine MBT sko er den primære årsag til, at jeg kunne opnå et timeantal på 17 timer om ugen, og skal jeg kunne fortsætte med det i et flex-job, er jeg absolut afhængig af disse.

Afslutningsrapporten fra REVA-huset ville se helt anderledes ud, hvis jeg havde brugt almindelig sko i arbejdsprøvningen på domhuset, derfor er det min opfattelse, at jeg er fejl bedømt på reva-huset.

Nu er jeg godkendt til flexjob..................men er jeg ikke fejl bedømt på reva-huset ? ? og hvad kan jeg gøre ?
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 13:34   #2
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Forstår vist ikke helt

Jeg tror altså ikke helt jeg forstår Andi - hvis du har kunnet holde til 17 timer på reva - og godkendt til det - hvad er så problemet.

Beklager hvis jeg går lidt tæt på, men meningen er jo netop at man i flex kan få et job man kan holde til. Det må da være dejligt, hvis man via et par gode sko kan arbejde 17 timer.

Personligt ville jeg meget gerne kunne klare 17 timer, ved hjælp af et par sko.

Hvad er det du alternativt vil godkendes til?
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 13:43   #3
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
MBT

I de samtaler, jeg har haft med min læge, Jesper Hornegaard, og ledende overlæge på Ringe Rygcenter, Claus Manniche, er jeg fra begge sider blevet anbefalet førtidspension.

Hvis jeg ikke havde bruge mine MBT sko, havde jeg måske fået min førtidspension ! !
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 15:22   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
andi1975

hvis nu det går godt på de 17 timer og du kan få dig et flexjob

og det er ved hjælp af de sko, men har de ikke skrevet i at det var med de sko at du kunne komme op på de 17 timer ?

virker de stadig godt på dig ? ellers skal du have det med i din resuseprofil / og sagsbehandler skal også have besked hvis det går dårligere

er det bestemt at foretrække at kunne få sig et flexjob frem for ftp. både øknomisk og det at have et job
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 17:39   #5
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Selvom du fra lægelig side er blevet anbefalet en førtidspension, synes jeg du må glæde dig over at selv læger kan tage fejl.

Du har til stor glæde - ikke mindst for dig selv - bevist, at du kan klare et fleksjob 17 timer/ugen med det skånehensyn der har været godt for dig, nemlig MBT sko.

Du har jo selv valgt at tage skoene på, og det har du vel gjort fordi de har så stor gavn for dig. Hvis det var det modsatte du ønskede at bevise ved arbejdsprøvningen, kunne du have ladet skoene stå derhjemme.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 19:46   #6
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Fortæller vel kun endnu en gang at læger skal afholde sig fra at vurdere sociale spørgsmål og holde sig til det lægefaglige.

Forstår ikke helt hvorfor du mener det ville være bedre med en pension du åbenbart ikke var berettiget til fremfor et flexjob.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
95% fejl i sagerne tm1978 Politik og Samfund 3 20-05-2013 21:50
Fejl i link Her nyt @PerChr Et godt link! 0 13-06-2009 05:38
fejl i 9 ud af 10, odsherred Huldra Alt det andet 1 02-12-2008 17:41
kommune fejl baldur Dit og Dat 1 30-11-2008 02:57
§§§ er det en fejl Huldra Alt det andet 3 10-07-2008 16:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension