K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2008, 11:27   #1
københav1
Ved at vænne sig til K10
 
københav1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
københav1 er ny på vejen
Tourtor

Hej

Jeg er en mand på 28 år. jeg kom til Danmark for 10 år siden, jeg har en høj uddannelse fra mit hejmland, Men jeg kunne ikke bruge det her i Danmark. Før jeg kom til Danmark har jeg blevet udsættet for tortur i mit hjemmland. jeg har været hos psykolog i og de råder altid mig at at jeg prøver og leve med min smerter og prøver at glemme alt. og det har jeg arbejdet på.
Jeg lider af kronisk smerter i benene under fød, da jeg blev udsættet for slag under fodsålerne (falanga). jeg har Irritabilitet og opfarenhed, Problemer med hukommelse og koncentration,Vedvarende smerter i nakke, skuldre, ryg og led,Hovedpine,Problemer med at falde i søvn,Manglende selvværd, Depression, angst, Personlighedsændringer,sykoselignende tilstande.Da jeg kom til Danmark ville jeg glmme alle min problem og har brugt tid på at lære sprog, jeg har bedt kommen at sende mig til skole og til praktik til at finde et job. Jeg har været i forskillige kurser og det lykkes at finde et job, hvor jeg skulle arbjede som lagerassistant, men det gik dårligt med mig, og til sidst blev jeg ompladset på firmat, hvor jeg laver lidt kontor arbejder. det gik dårligere med mig, og for 3 år siden var jeg nødt til at tale med min læge, han har sendt mig til forskellige steder. jeg har været hos speciallæger never system uden hjælp selvom han har sendt mig til forskellige undersøgelse i RH. Hos Speciallæger i hjerter, da jeg har fået problem og ondt i brysten fik jeg at vide, at jeg har forhøj blodtryk og jeg får tablet til hverdag. Til sidst har min læger sendt mig til tværfagligt smertercenter og jeg har fået besked på, at jeg har det dårligt fysisk og pykisk.Det er kronisk varig smerter, jeg har og jeg skal forstå at jeg er en handicap. jeg får mange forskellige smerestillande medicin( morfin type, lyrica, penodil, og depration piller uden at hjælpe at jeg fungere normalt. Jeg har sukker syg, og kolistrol forhøj, hvor jeg få tabletter til. Jeg har altd træt, og fungere dårligt og har mange sociale problemer. Jeg går på arbejder selvom jeg har smerter, Nu vil lægene siger til mig at jeg skal søge et fleksjob. Derfor vil jeg have jeres råd, om hvad jeg skal gøre for, at jeg ikke kommer til en situation, hvor jeg taber mit job og kommer at komme på kontank hjælp, hvor jeg vil ikke finde mig i.jeg er rigtigt bekymre over min fremtid.
Problem er at lægene kan ikke hjælpe mig og det går dårligt og dårligt med mig med tiden.
københav1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 15:49   #2
susfri11
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: KBH.S
Indlæg: 24
Styrke: 17
susfri11 er ny på vejen
Velkommen

Hej Københav1

Først vil jeg ønske dig velkommen her til k10
Det er jo nogle ganske forfærdelige ting du beskriver,
og jeg håber inderligt du en dag kan finde en måde
at trække vejret på så du - på trods af alt kan få et godt liv
Det fortjener alle.

Angående dine spørgsmål har jeg været her for kort tid til jeg tør
at give nogle svar (jeg prøver at lære) men her er nogle fantastiske
dygtige mennesker som uden tvivl vil kunne give dig svar på alle
dine spørgsmål-Hav tålmodighed

De bedste hilsner
fra
Susfri11
susfri11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 21:42   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej og velkommen til.

Jeg synes, du skal inddrage din fagforening som det første.

Du kan også spørge, om din arbejdsgiver vil støtte dig undervejs, da dit nuværende arbejde kan betragtes som en arbejdsprøvning, som skal være med til at dokumentere din nedsatte arbejdsevne.

Du kan skrive en dagbog over, hvordan du fungere i din hverdag... både på jobbet og i fritiden. Der SKAL være tid til at du kan restituere dig i din fritid.

En god ting er også at få en god og lang snak med din egen læge og speciallæger. Evt. hvis der er en socialrådgiver tilknyttet det sted, hvor du har været i smertebehandling.

Der er også den mulighed, at du bliver deltidssygemeldt, men det synes jeg, du skal tale med din læge om.

Måske andre her også kan komme med gode ideer.

Held og lykke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 22:14   #4
københav1
Ved at vænne sig til K10
 
københav1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
københav1 er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar
Jeg har det rigtigt dåligt på arbejde på en grad, at jeg ikke er i stand til at tage sko eller stømpe på. Jeg møde hverdag med at tage træsko på. Hvis jeg tager strømpe og sko på, så får jeg smerter og brænde og hovedpine og smerter i hele kropen. Jeg har sagt til min læger på smertercenter også til psykolog, hvor jeg får behandling om eller det dårlige oplevelse jeg har på arbejder og hjem. jeg har ikke noget fritid fordi jeg har ikke kraft til noget andet end mit arbejde.Jeg har været en gang til cykeltest for jeg ikke kunne cykle mere end 2 min. og har fået smerter i bryst, lægen har sagt til mig at jeg er i en meget dårligt form, og det ved jeg godt.Jeg kan ikke gå mere end 100 meter fordi jeg får ondt i hele kroppen. Jeg har også sagt til min egen læge, men han siger altid til mig at han ikke kan gøre mere. Jeg tør ikke sige noget til min arbejdesgiver for jeg banke for at blive fyret. Derfor jeg syens at jeg er altid i kæmp mod smerer og dårlig oplevelse jeg har fået under tortur.
københav1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 22:34   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du er desværre udsat for det samme, som mange andre her på siden er.

Hvis din læge ikke kan rådgive og støtte dig, så du IKKE mister dit arbejde, så kontakt din fagforening.

Hvis du IKKE er medlem af en fagforening, så kan jeg anbefale dig at melde dig ind.

De har socialrådgivere ansat, som kan hjælpe dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 22:59   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Københav1 velkomme til siden her

Det er svært at råde til hvad du skal gøre for man kender jo ikke hele din historie og alle dine papir...

Jeg formoder at kommunen har nogen papir på dig fra smertecenteret, og jeg vil anbefale dig at få en tid hos din sagsbehandler hvor du lufter ideen om fleksjob og siger at det er blevet dig anbefalet fra psykolog og smertecenteret og hvordan du griber det an nu...

er du i fagforening ??

hvis du ikke er så ville jeg hvis jeg var dig skynde mig ned og melde mig ind i fagforening sådan at du kan få noget juridisk hjælp når du starter med at søge fleksjob , du skal have været i fagforening i min 3 månder før du er berettiget til juridisk hjælp fra dem, så derfor haster det med at blive meldt ind...

Hvis du er i a- kasse så skal du huske at du ikke bliver sat på kontanthjælp fordi du bliver fyret , men at du kommer på dagpenge...

Men jeg formoder at du hverken er i fagforening eller a-kasse når du har frygten for at bliver fyret...

det smertecenter du var på havde de ikke nogen socialrådgivere ansat som du kan henvende dig til og bede om hjælp om at få taget hul på en sag om fleksjob sådan at du kommer i gang med at få søgt ??

Det er en hård fortid du har og det er også en hård hverdag du har, så derfor er det vigtigt at du finder nogen du kan læne dig op af og som kan tage med dig på kommune osv ...

og ellers skal vi prøve at hjælpe dig så godt som vi kan herinde (selv om vi ikke er professionelle men bare mennesker der har prøvet at være igennem systemet, det er vigtigt at huske på )

men det er vigtigt at du passer på dig selv og din fysik og psyke også selv om det i sidste ende ender med at du må sygemelde dig , for dit helbred er og bliver det vigtigste ...
  Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 23:20   #7
københav1
Ved at vænne sig til K10
 
københav1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
københav1 er ny på vejen
Hej Hejdien og zuza for jeres svar.
Jeg er medlem af fagforening og a-kasse, men kan jeg få dagpenge fra a-kasse, hvis jeg er syg og ikke i stand tilrådhed på arbejdsmarked?
Jeg regner ikke med at kommunen har fået besked fra smertercenter, jeg går til. jeg ved ikke, hvem er min socialrådgivere på kommunen.På smertercenter har jeg kun snakket med læger og psykolog, og ikke socialrådgivere, men næste gang vil jeg bede om at få en socialrådgivere, hvor jeg kan få hjælp. Jeg har fået en til med min egen læge, hvor jeg vil fortælle ham, hvad smertercenter mene om min situation. Jeg er i stor krise, hvor jeg ikke ved rigtigt.hvordan jeg skal starte, jeg vil ikke miste mit job.
københav1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 23:34   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan få sygedagpenge i en periode, hvis du er i arbejde.

Sygedagpenge er cirka 15.000 kroner pr. måned, men din læge skal hjælpe dig med sygemelding.

Det bedste er at tale med en socialrådgiver på smertecentret eller i fagforeningen, så kan de hjælpe dig videre.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 01:37   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Københav1

Hvis du er i både a-kasse og fagforening så er du stillet noget bedre end som så, når du er i a-kasse og har været det et år så er du berettiget til dagpenge hvis du fyres fra dit job...

Kan du ikke klare dit job pga sygdom, så skal du sygemeldes (du skal sørge for at din læge ved at du er nød til at sygemelde dig så du kan få en sygemelding til kommunen) men når man søger et fleksjob så er det jo ikke lige sådan noget man bare søger, du skriver at du ikke vil miste dit job, men det lyder ikke som om du er særlig glad for det heller, og du kan jo ikke være sikker på at hvis og så frem du bliver visiteret til fleksjob at så vil det firma du arbejder i nu beholde dig ..


Når din læge har sendt dig til alle de steder og du har alle de undersøgelser bag dig og lægerne opfodre dig til at søge et fleksjob, så ligger der en del udredning bag og en del papir...

I det tilfælde du sygemelder dig så vil kommunen indhente status fra din læge og de vil også få besked enten af dig eller din læge om de andre papir der ligger i din sag, de papir er dem der skal udgøre om du er berettiget til fleksjob (med evt mere udredning )

Når man er sygemeldt er der bestemte procedure for hvordan en sag skal køre med opfølgning fra kommunens side, og det er under denne procedure at man finder ud af om dit helbred er så dårligt at du skal visiteres til fleks...

der er andre muligheder der skal prøves først , for fleks er kun noget man får når man er kronisk syg og uden mulighed for bedring , det vil sige at kommunen først skal se om de mener at du vil kunne klare dig i dit ordinære job med feks en §56 (sådan at arbejdsgiver får refunderet sygedagpenge fra første dag) er dette ikke nok så skal de se om de kan revalidere dig til andet ordinær job via arbejdspraktik eller uddanelse og først når disse muligheder er belyst vil man begynde at kigge på fleksjob...

Du skriver at du ikke har en sagsbehandler , du skal ringe til kommunen og sige at du skal bruge en tid ved din sagsbehandler og at du ikke ved hvad vedkommen hedder og så aflevere dit cpr nummer til dem så burde de kunne finde ud af hvem du har som sagsbehandler...

Når du er i fagforening så er der også den mulighed at ringe til dem og bede om at komme til at tale med en socialrådgiver som så kan hjælpe dig igennem systemt og hvordan du griber det hele an...

og endelig er der muligheden for at smertecenteret har en socialrådgiver som kan hjælpe dig, nogen smerte centeret har og andre har ikke så du må nok forhøre dig ...

Men i hvertfald så er du ikke henvist til kontanthjælp hvis du mister dit job når du er i a-kasse så er det dagpenge ...
  Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 07:54   #10
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej københav 1.

Jeg synes, at det er utroligt at du magter dit arbejde, når du har både fysiske og psykiske gener.
Man kan ikke 'bare glemme' så voldomme oplevelser, som fx. når man har været udsat for tortur. De psykiske gener, som du beskriver, hører alle ind under PTDS - Post Traumatisk Stress Disorder. Har du måske snakket med din psykolog om det?
Der er mange, der har fået førtidspension pga. den diagnose.

Jeg forstår det sådan, at du gerne vil blive ved med at arbejde og synes også, det er en rigtig god ide, at du henvender dig til en socialrådgiver/sagsbehandler.
For at få den hjælp og støtte man har brug for, er det (desværre) vigtigt, at man lukker op for 'hele godteposen' - altså fortæller 'alt', lige som du har skrevet det herinde...

Kærlig hilsen,
Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension