K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2013, 12:19   #1
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
Hvor tæt på svarfrist må kommunen udsætte afgørelsen????

Jeg har søgt §17 den 28/12-2012- sagen behandles efter de gamle regler.
Derfor er den 28/3-2013 deres svarfrist 3mdr.

Hvor tæt på denne dato må de udsætte afgørelsen mon???

Min sagsbehandler har i dag fortalt mig at den seneste attest bliver lagt til lægekonsulenten på onsdag den 20/3-2013.
Der har været partshøring i RP og den er underskrevet og indsent.


Er bare så spændt på afgørelsen og vil jo nødig de udsætter sagen pga manglende tid.
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 12:46   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja den 28.3 er jo i påske.n Men krydser for, at din sag ikke bliver udsat, så du kan få en afklaring.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 15:03   #3
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
der er ingen frist for hvornår de må give dig besked med udsættelsen


jeg har selv søgt d 4 dec og stadig ikke modtaget brev om udsættelse af sagen selv om vi idag har d 15 marts og fristen forlængst er overskredet
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 16:44   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Søsser98...det bør du klage over...for de SKAL give besked hvis de ikke kan træffe den afgørelse....og de SKAL fortælle hvornår de så forventer at afgørelsen så bliver truffet...

@minismandag....de har samtlige 3 måneder og de skal bare nå at skrive til dig lige inden....og gør de ikke det....så se ovenstående svar til @Søsser98
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 17:25   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg søgte på en §17 og min sagsbehandler fik også lægekonsulenten til at skrive en kommentar efter at have forelagt de sidste papirer der.

Men lægekonsulentens udtalelse blev fjernet igen, da der ikke måtte skrives noget som helst nyt efter ansøgningsdatoen, da det var på det foreliggende.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 17:37   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.784
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til orientering

VEJ nr 137 af 21/06/2000
som stadig er gældende http://147.29.88.28/Social.dk/lovgiv..._21062000.html

hvor der ifb med sagsbehandlingsfrister nævnes:

"8.4 Sagsbehandlingsfrister

Der findes to typer sagsbehandlingsfrister:

· De lovbundne.

· De lokalt fastsatte.

8.4.1 Lovbundne frister

Der er tre lovbundne frister, der er relevante i førtidspensionssager:

· 10-dagesfristen for at efterkomme en anmodning om aktindsigt, FVL § 16, stk. 2.

· 8-ugersfristen for stillingtagen til »forsørgelses-anmodning«, RTL § 7. SE NEDESTÅENDE #

· 3-månedersfristen for afgørelse af en pensionssag, PL § 20 a, stk. 3.

Alle disse frister er kalenderfrister, også 10-dages fristen. Det vil sige, at fristerne løber fra den dag, hvor anmodningen er modtaget i kommunen, også selvom den først når frem til sagsbehandleren én eller nogle dage senere. 3-månedersfristen løber dog fra den dag, hvor der er truffet afgørelse om at påbegynde en sag om førtidspension.

8-ugersfristen er ufravigelig. I de to øvrige tilfælde kan fristen overskrides, men det skal i så fald meddeles skriftligt til borgeren, og der skal gives en begrundelse for, hvorfor fristen ikke kan overholdes. Ordet »kan« betyder, at kun forhold, som sagsbehandleren og forvaltningen ikke er herre over, er acceptable begrundelser for, at fristen ikke overholdes. Følgende type af begrundelser vil derfor være i orden, hvis der er tale om en reel begrundelse:

»Vi kan ikke overholde fristen for afgørelse af sagen, fordi der er en ventetid på speciallægeerklæring på x måneder hos NN«Derimod er det på kanten eller måske endda direkte ulovligt at begrunde en overskridelse af fristen med f.eks. interne fejlekspeditioner, pensionsnævnets mødefrekvens eller travlhed, ferie og sygdom. Der bør ikke forekomme begrundelser, som vedrører forhold, som forvaltningen kunne tage højde for ved planlægning, styring og eventuel omlægning af arbejdsgange, overarbejde eller lignende.

Vær opmærksom på, at i visse sager kan 8-ugersfristen og 3-månedersfristen løbe umiddelbart i forlængelse af hinanden. Det gælder i de tilfælde, hvor der på grund af helbredsmæssige forhold åbenlyst kan eller skal tilkendes pension, og dette kan ses ved borgerens første henvendelse.

8.4.2 Lokalt fastsatte frister

De sagsbehandlingsfrister, kommunen selv skal fastsætte efter RTL § 3, stk. 2, håndteres på samme måde som de lovbundne."

#http://www.dukh.dk/viden/beskeftigel...s-standses.pdf

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 17:43   #7
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg søgte på en §17 og min sagsbehandler fik også lægekonsulenten til at skrive en kommentar efter at have forelagt de sidste papirer der.

Men lægekonsulentens udtalelse blev fjernet igen, da der ikke måtte skrives noget som helst nyt efter ansøgningsdatoen, da det var på det foreliggende.

Vil godt lige have dette helt 100 % belyst

Må lægekonsulent ikke oversætte lægepapirer fremkommet indtil pensionsansøgning ?

jeg fik nemlig nye lægepapirer d 2 dec og afl dem den 4 dec sammen med ansøgning til førtidspension kommunen havde dog selv modtaget dem d 2 dec også og det er nu lægekonsulentens redegørelse der ventes på efter disse nye papirer er indkommet . MÅ HAN IKKE REDEGØRE FOR DET DER STÅR I DISSE PAPIRER ????
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 17:50   #8
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
@Søsser98: uden at være 100 procent sikker, så vil jeg mene, at da kommunen har modtaget dine lægepapirer samme dag, du ansøgte § 17 på det foreliggende, så skal de medtages og så skal lægekonsulent jo indover.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 18:03   #9
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Lægekonsulenten kan på et hvilket som helst tidspunkt i en ansøgningsproces blive bedt om at vurdere alle relevante lægepapirer. Så du behøver ikke være bekymret Søsser.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2013, 11:38   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det var pensionsnævnet der afviste lægekonsulentens udtalelse, da den var skrevet efter ansøgningsdatoen.

Men lægeerklæring osv blev stadig vedlagt og taget med, selvom lægekonsulentens udtalelse blev fjernet.

Om det var korrekt af pensionsnævnet at gøre dette har jeg ingen anelse om...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid må/kan de trække afgørelsen??? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 9 02-07-2012 16:32
hjælp ang. svarfrist fra kommunen stinni Alt det andet 1 14-03-2011 13:31
Hvor lang tid tog det kommunen... Road66 Jeg er kommet i praktik. 11 05-03-2011 17:39
"forkert" indplacering, hvor finder jeg afgørelsen? buster Alt det andet 6 19-03-2010 07:36
hvor lang tid har kommunen duedal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 09-03-2009 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension