K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2009, 15:12   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mine børn er blevet såret af at se mig fuld. Hvad gør jeg ?!!

Hej med jer,

Jeg må ganske enkelt stoppe med at drikke rødvin generelt og ikke mindst når jeg har mine børn. I går aften var de hos mig og skulle pludselig også sove her, da deres far skulle ud. Fint nok tænkte jeg og tog et par glas til maden og et par glas, medens jeg skrev på K10, måske er det derfor jeg fik svinet min familie til.

Inden jeg ser mig om ligger jeg i sofaen hvor de ser tv, det sløre for mig og jeg falder vidst i søvn. Jeg hører at min søn på 12 år siger at han kører over til sin far. Det gør han så og jeg sover vidst videre, men vågner da min datter siger "mor, mor, hvad er der galt med dig??!". Min mobil ringer og det er min eksmand der spørger hvad fanden jeg har gang i og han kan høre at jeg snøvler i tlf. Han siger at han henter min datter omgående. Det gør han så og hun er skræmt fra vid og sans.

Jeg går op i min seng for jeg er rimelig sløret. Næste morgen kl. 7 ringer jeg til min eksmand som jeg troede var på arb. men han har taget fri for at være hos børnene, de har været rigtigt bange. Senere kommer han over og er bare så skuffet, mener ikke at han kan stole på mig osv. osv. Jeg aftaler med ham at jeg kommer over senere så jeg kan snakke med børnene og vi kan kører en tur alle sammen. De er glade for at se mig, men jeg kan mærke på min datter på 10 år at hun stadig er meget ramt, jeg forklarer at jeg har været fuld og jeg kan ikke tåle ret meget når jeg også tager medicin. Jeg siger også at det kommer aldrig til at ske igen. Da vi skal kører en tur vil min datter lige sikre sig at hendes far skal med.

Nu har han så børnene igen og jeg kan få dem over til at hjælpe med at komme til sport, men de skal sove (mest min datter, da min søn sover hos ham generelt) hos ham. Det er svært at spørge hvad min datter vil og ikke vil, så jeg må nok bare trække mig tilbage og tage en dag ad gangen. Men for h..... hvor jeg ked af det.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 17:36   #2
Lillevang
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Indlæg: 12
Styrke: 16
Lillevang er ny på vejen
Enteneller....jeg vil råde dig til at søge hjælp, det er bestemt ikke optimalt at du byder dine små børn at drikke. Dette siger jeg uden fordømmelse af dig...i forvejen kender du k10 og der findes et lignende forum for pårørende og folk som har et alkoholproblem, dette forum hedder www. hope.dk. Dèr kan du dels komme i kontakt med andre i samme situation og dels få oplysninger hvor der er hjælp at hente.

Måske er det første gang du har drukket mens dine børn var tilstede, men jeg opfordrer dig alligevel til at prøve et alkoholforum, Hope er for alle der har et problem, enten som drikkende selv eller som pårørende.

Undskylder på forhånd, for dette er vist ikke i k10 regi....men jeg syntes også det er vigtigt at der reageres på et nødråb.

Vh L.
Lillevang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 17:45   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lillevang,

Tak for dit svar og for tippet, det vil jeg undersøge. Jeg vil dog ganske enkelt søge at undgå alkohol. Mine børn er 10 og 12 år og har en stjerne far, det holder bare ikke at de har en mor der udover at være syg og forhåbentlig snart på ftp ikke kan opføre sig ordentligt.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 17:55   #4
Lillevang
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Indlæg: 12
Styrke: 16
Lillevang er ny på vejen
Hej igen.

Jeg bed bare mærke i at du skrev, at du generelt ville stoppe med rødvinen.

Da jeg selv har haft de problemer inde på livet, i form af at have en mor der drak, så ved jeg hvor skadeligt det kan være for børn....jeg ved også at det ikke er så let endda at være den der lige snupper et par glas, og når der så også er et medicinforbrug også, så er det endnu sværere.....foruden din samvittighed, livet er for kort til sort samvittighed og anger, og når nu hjælpen er der.

Håber du kan bruge det.

Vh L.
Lillevang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 17:59   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lillevang,

Min mor drak, hun små pimpede det meste af dagen vil jeg sige. Desværre døde hun af strubekræft for 10 år siden, bla. nok derfor. Jeg dyrker meget motion i træningscenter, løber og lign. Jeg burde være så vilje stærk at jeg vil kunne klare ikke at drikke selv. Der har bare været så meget på det sidste og så flød bægeret bare over, det var desværre nok også det der skulle til.


EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 18:07   #6
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Hej EE

Jeg ved ikke så meget om alkoholproblemer, ud over hvad jeg læser i aviser og bøger. Jeg har ikke nogen erfaring med det.

Men jeg vil spørge dig om det evt. kunne være en hjælp for både dig og børnene hvis du og din eksmand satte jer ned og snakkede med dem om problemet, måske samtidig viste dem en udskrift af tråden her?

Jeg ved nemlig at børn der bliver bange meget ofte slapper helt af igen hvis de kan se at der bliver gjort noget for at komme ud af problemerne, hvilket tråden her jo er et temmelig håndfast bevis på.

Bare et muligt forslag

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 18:12   #7
Lillevang
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Indlæg: 12
Styrke: 16
Lillevang er ny på vejen
Hej.

Viljestærk og styrke handler det bestemt ikke om....enten taler vi en smutter eller to, eller vi taler alkoholisme, og så er der tale om en reel sygdom.

Du må ikke gå rundt og dunke dig selv sådan i hovedet, søg hjælp relavante steder.

Vh L.
Lillevang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 18:25   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Viper,

Du har fuldstændig ret i at det handler om at tale om det og det har vi faktisk allerede gjort i morges. Jeg kom over til min eksmand og ungerne og jeg vil sige at jeg har en meget forstående og elskværdig eksmand i deres far, for det er ikke første gang han giver mig en liv line. I marts blev jeg indlagt med tvangstanker om at jeg var bange for at tage livet af mine børn og vi var jo alle skræk slagne, derefter er jeg kommet på lykkepiller igen, går til psykolog igen, som kender mig efter adskellige behandlinger. Endelig er jeg lige blevet diagnostiseret med ADHD med tryk på HDén. Der er sket meget, jeg søger førtidspension, havde et lille arbejde jeg end ikke kunne klare og stoppede med i sidste uge for 100% at koncentrere mig om at være der for mine børn. Det har jeg så lige smidt halvejs overbords igen.

Heldigvis jeg har en eksmand der viser mig tillid, det hjalp gevaldigt at vi fik talt med ungerne, jeg fortalte at jeg havde været fuld og det sker bare ikke igen, jeg kan ikke tåle rødvinen når jeg også får medicin. Derefter har vi været sammen en del af dagen alle 4, jeg har fået talt med min rigtige gode veninde, men jeg er jo bare rigtigt ked af det indeni, nu hvor det endelig skulle til at gå den rigtige vej.

Det er altid mig der laver ged i den, siger de forkerte ting, gør de forkerte ting osv. osv. Nå men det var en af de drukture der ikke skulle have været det og nu må jeg lære det.

Lillevang:

Du lyder hård og jeg får helt ondt af at få besked fra dig, det bliver så alvorligt, men det er det jo også, det ved jeg godt. Jeg er bare træt af alle de alvorlige ting der efterhånden er i mit liv.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 18:38   #9
Lillevang
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Indlæg: 12
Styrke: 16
Lillevang er ny på vejen
Hej Enteneller.

Jeg er ikke hård, men meget erfaren i alkoholproblemer. Du skal ikke opfatte det som hårdhed, men som et udtryk for at jeg er bekymret, for dig og for dine børn.

Her kunne jeg skrive en hel masse, om benægtelse f.eks....som er en meget central del af selve sygdommen alkoholisme. Jeg vil meget nødig sige om dig at du er alkoholiker, men det står klart at du har nogle problemer med rødvinen. Som jeg skrev....jeg fordømmer ingen, jeg peger blot hjælpen ud og håber at du vil se indenfor på f.eks Hope. Er det ikke noget for dig, så forlader du bare forrummet igen, alle kan skrive anonymt, alle kan læse anonymt, der er hverken noget med log in eller E-mailadresser.

Hvad du end beslutter dig for....så god vind til dig.

Vh L.
Lillevang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 18:46   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lillevang,

Tak skal du have, det var også med til at jeg ser problemet i et stærkere perspektiv og du har ret i at benægtelse kan være en stor del af sygdommen.

Jeg har ikke plads til flere sygdomme i mit liv, nu skal der ro på, på de sunde måde.

God vind og god aften lige så.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er mine rettigheder? Lola78 Spørgsmål ang fleksjob 17 09-05-2013 23:58
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Jeg vil være glad, mine børn savner mig.. Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 05-11-2010 14:22
lægekonculent og mine børn pruttenQ34 Lægekonsulenternes Rolle 27 15-05-2009 16:25
Hvad mon mine chancer er fruensvilje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 24-04-2008 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension