K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2009, 07:51   #31
jettelundfrede
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 16
Styrke: 17
jettelundfrede er ny på vejen
kommuner, lægekonsulentens rolle mv

Kære alle

vedr. lægekonsulentens rolle.
han skal KUN oversætte de lægelige papirer fra andre læger der har SET patienten. Der må ikke tolkes mv.
1.Man kan klage til kommunalbestyrelsen over lægekonsulentens arbejde hvis han ikke er tro mod lægepapirerne.
2. Man kan bede om at få lov at foretræde for kommunens Sundhedsudvalg og her foreligge sine problemer og behov
3. hvis kommunen skriver noget helt og afgørende forkert i borgerens papirer kan man anmelde det til Datatilsynet.
4. Man kan klage til folketingets ombudsmand
5. husk at anke hvis der kommer afslag og forsæt helt frem til ankestyrelsen
God kamp derude,,,
vh jette
jettelundfrede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 17:48   #32
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Må lægekonsulenten gerne udtale sig om, hvorvidt han synes, man skal arbejdsprøves? Det undrer mig nemlig, når han nu ER en lægekonsulent, der skal vurdere det lægelige.
Min gamle sagsbehandler sagde, at både lægekonsulent og pensionsteam kan pege på arbejdsprøvning, men det virker bare sært, synes jeg.
Han har så godkendt alt det lægelige (hvor speciallægen skriver, at der ikke er noget flexjob eller arbejdsprøvning, der kan ændre på min arbejdsevne, og at jeg er meget stressfølsom og bliver syg, når der ændres i min daglige rutine), så jeg undres over, at manden alligevel sidder og peger på arbejdsprøvning. Det virker bare så umenneskeligt, når man ved, hvad konsekvensen er

I mellemtiden har min psykolog lavet en statusattest på, at jeg vil få det værre af en arbejdsprøvning og at der ikke er noget skånehensyn, der kan ændre på, at det vil påvirke mig, så jeg håber, at pensionsteamet så ikke vil sende mig i arbejdsprøvning alligevel, men jeg er langt fra optimistisk. Min sag kommer med på team i morgen og jeg er ærlig talt ved at skide i bukserne af skræk
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 18:01   #33
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Det lader til at jeg som den eneste herinde er glad for den lægekonsulent som kiggede på mine papierer - og den måde han har overtrådt loven. Han skrev nemlig i sin konklusion
”Hun har utvivlsomme følger. Helbredstilstanden er aktuelt nok stationær – og må fprventes at være kronisk. Det virker som om hun vil være bedst placeret i et 20-timers flex job idet hun åbenbart ikke har kunnet klare mere trods forsøg herpå”.

For det er da lige i øjet. Desværre er jeg herinde blevet gjort opmærksom på at det er ulovligt. æv æv æv
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 18:25   #34
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Crazycatlady Se meddelelser
I mellemtiden har min psykolog lavet en statusattest på, at jeg vil få det værre af en arbejdsprøvning og at der ikke er noget skånehensyn, der kan ændre på, at det vil påvirke mig,
Jeg har lige skrevet et svar i din egen tråd.
Så vidt jeg ved må lægekonsulenten gerne anbefale, at der indhentes nye oplysninger i form af f.eks. spec.lægeundersøgelser, eller arb.prøvning, hvis han mener, at der ikke er grundlag nok til en pensionsansøgning.
Resten af mit svar kan læses i din egen tråd.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 19:56   #35
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Jeg har lige skrevet et svar i din egen tråd.
Så vidt jeg ved må lægekonsulenten gerne anbefale, at der indhentes nye oplysninger i form af f.eks. spec.lægeundersøgelser, eller arb.prøvning, hvis han mener, at der ikke er grundlag nok til en pensionsansøgning.
Resten af mit svar kan læses i din egen tråd.
Tak trold, jeg kigger lige i den
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 15:52   #36
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Hej, jeg synes faktisk, det er lidt pudsigt, at lægekonsulenter bl.a udtalelser sig under overskriften Vurdering i profilen, når han netop ikke må vurdere!

For at være på den sikre side, har jeg også lige et spørgsmål til min sag:

Lægekonsulenten sammendrager først psykiaterens konklusion - under Vudering og skriver han "foreslår at klienten opfordres til til at opsøge egen læge og diskutere psykiaterens forslag" (kognitiv terapi og medicinsk behandling), samt at psykiaterens forslag om " en skånsom tilbagevenden til arbejdsmarkedet aftales i samarbejde med klient og læge".

Han må godt foreslå sagsbehandleren, hvordan hun skal gribe sagen an, ikke?

Om ikke andet, så er det vel også meget godt, alt det vi er opmærksom på, lægekonsulenten ikke må, men ellers giver han vel bare sin mening til kende overfor sagsbehandleren eller hun spørger ham, og så får vi hans meninger, vurderinger og bestemmelser via den vej ?
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 17:07   #37
Lillevang
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Indlæg: 12
Styrke: 16
Lillevang er ny på vejen
Klag over lægekonsulenten til hans/hendes foresatte, og hjælper det ikke så klag til borgmesteren og den samlede kommunalbestyrelse, derfra videre til ombudsmanden.

Lige nu er jeg ved at prøve at finde ud af hvad en uenighedserklæring er, men en uenighedserklæring over et lægeskøn kan man skrive og få vedlagt i sin sag.

Holbæk Amts venstreblad havde forleden en artikel, en af Holbæks kommunes lægekonsulenter fratræder sin stilling i kommunen p.g.a massive klager over overskridelse af kompetancer, med fine ord står der at kommunen ikke vil forlænge samarbejdet, men avisen skriver ligeud han er fyret, i artiklen står der lægekonsulenten navn, men det undlader jeg her...men det er den lægekonsulent der grinede højt i et radioindslag, og ikke lagde skjul på at han nok 1000-2000 gange havde overskredet kompetancerne.

Der står også i artiklen, at netop hans lægeskøn har været medvirkende til at ødelægge mennesker, fordi jobcentret har vurderet ét og socialcentret noget andet, med de ulovlige lægeskøn har pensionsudvalget i en lang række sager truffet forkerte beslutninger, der står også at håbet er at få rettet op og få flere KH sager og få fleksjobssager afsluttet med den rette ydelse til folk.

Så klag endelig over ulovlige kompetanceoverskridende lægeskøn.

Er desværre ikke stiv i links, men jeg har artiklen i hånden, min egen læge var så venlig at give mig en kopi, storsmilende...nok fordi han vidste, at jeg blandt andre Holbækborgere også havde klaget.

Bare ærgeligt at der skal så mange klager til, men rart nok at erfare at det har hjulpet.
Lillevang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 17:19   #38
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg sad lige og ledte efter den artikel du omtalte og fandt noget andet interessant fra Holbæk læs her

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/10...rer-borgmester

I den artikel kan man bla læse ....

Citat:
Det undrer mig meget, at pensionsudvalget siger nej til førtidspension og på den led tilsidesætter lægekonsulentens vurdering
Efter hvad jeg har læst i den artikel så var det bestemt en der skulle have pension men det jeg studser over er at borgmesteren studser over at man ikke retter sig efter lægekonsulentens vurdering for det skal man jo netop ikke , heller ikke der hvor lægekonsulenten vurdere at der ikke skal pension til ...

Her er lige et par andre læseværdige ting fra sammen avis

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/11...a-ikke-vurdere

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/10...ingen-indtaegt

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/10...or-system-fejl

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/10...-halvandet-aar
  Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 19:23   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har lige fået tilsendt alle papir fra div lægekonsulenter der har været indover min sag i tidens løb, og de har altså (her i blandt Jens Bang!) været fair og kompetente og har begge slået et slag for, at jeg IKKE kan arbejdsprøves osv..

Mit problem har ikke været lægekonsulenterne, men sagsbehandlerne som har hemligholdt deres udtalelser!!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 20:06   #40
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
OK...men han har været en forfærdelig mand for mange andre....du er heldig men mange andre er blevet forfærdeligt behandlet af ham...mig selv blandt andet...det er sikkert manden har blokeret for mange selv om de havde ret.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ombudsmanden går ind i lægekonsulentens rolle Odenseaneren Lægekonsulenternes Rolle 9 05-10-2011 14:23
Lægekonsulentens rolle ?? kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 16-11-2010 13:09
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension