K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2018, 15:48   #1
solonely
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2015
Indlæg: 20
Styrke: 0
solonely er ny på vejen
Borgerkonsulent Mit Samtykke?

Kan BK indsamle oplysninger uden mit samtykke?
solonely er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2018, 18:00   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Retssikkerhedsloven:
"§ 11 a. Myndigheden kan efter forudgående samtykke fra den, der søger om eller får hjælp, forlange, at andre offentlige myndigheder, uddannelsesinstitutioner, sygehuse, læger, psykologer, autoriserede sundhedspersoner i øvrigt og personer, der handler på disses ansvar, arbejdsløshedskasser, pengeinstitutter, arbejdsgivere og private, der udfører opgaver for det offentlige, giver oplysninger om den pågældende, der er nødvendige for at behandle sagen. Dette gælder også oplysninger om en persons rent private forhold og andre fortrolige oplysninger, ligesom myndigheden kan indhente lægejournaler, sygehusjournaler eller udskrifter heraf. Myndigheden kan forlange, at der optages retsligt forhør i overensstemmelse med retsplejelovens § 1018, hvis oplysningerne ikke videregives.

Stk. 2. Myndigheden kan uden samtykke til brug for behandlingen af en enkelt sag eller til brug for generel kontrol kræve oplysninger om økonomiske forhold og ferieforhold om den, der ansøger om eller får hjælp, og dennes ægtefælle eller samlever, fra andre offentlige myndigheder samt fra arbejdsløshedskasser. Tilsvarende oplysninger kan indhentes om andre husstandsmedlemmer. Oplysninger kan samkøres og sammenstilles med data fra myndighedens egne, andre myndigheders og arbejdsløshedskassers it-systemer, når dette er nødvendigt for at kontrollere, om betingelserne for at yde hjælp er opfyldt, herunder med henblik på efterfølgende kontrol af, om der er sket fejl eller misbrug i forbindelse med ydelse af hjælp. Oplysningerne kan indhentes, selv om den person, som oplysningerne vedrører, ikke bor i den kommune, som indhenter oplysningerne. "

Så kun vedrørende dine økonomiske forhold, hvilket jeg ikke tænker er relevant her.
Jeg tolker det som om at indhentelse af f.eks. din beskæftigelsessag, bør ske MED dit samtykke
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2018, 19:20   #3
solonely
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2015
Indlæg: 20
Styrke: 0
solonely er ny på vejen
Tak for svaret.
Jeg vender lige tilbage.
solonely er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2018, 21:28   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du kan evt spørge vedkommende. Kan være at vedkommende selv bekræfter at det kræver samtykke, men mener at du har givet det mundtligt eller lignende
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2018, 11:05   #5
solonely
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2015
Indlæg: 20
Styrke: 0
solonely er ny på vejen
Nej, det er ikke økonomisk relateret.
Det drejer sig om en visitation.
solonely er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2018, 11:21   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg har da altid skullet underskrive en samtykkeerklæring, når kommunen samlede info om mig. Det, ville jeg antage, er almindelig fremgangsmåde.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2018, 10:22   #7
solonely
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2015
Indlæg: 20
Styrke: 0
solonely er ny på vejen
Den kommunale sagsbehandling/administration er en skandaløs skandale. Og det gælder alt, ligefra iskolde hænder til kolde hænder.
Hvordan pokker kan det få lov at foresætte?
solonely er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2018, 15:22   #8
solonely
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2015
Indlæg: 20
Styrke: 0
solonely er ny på vejen
I har begge to fuldkommen ret.
Er det så ikke et brud på tavshedspligten?
Det er da strafbart ikke?
solonely er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2018, 16:25   #9
kitty
Banned
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2016
Indlæg: 34
Styrke: 0
kitty er ny på vejen
Jeg mener, at hvis jeg har bedt systemet om hjælp, og De vil hjælpe mig, må De indhente alle de oplysninger om mig De vil, intet er hemmeligt for mit vedkommende, og tror også at De måske tænker det samme. Blev tilkendt førtidspension pr. 01.04.2018.
kitty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2018, 19:48   #10
solonely
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2015
Indlæg: 20
Styrke: 0
solonely er ny på vejen
Jeg er slemt tilredt efter en blodprop i hjernen.
Er der nogen der vil hjælpe med at finde noget om svarfrister omkring plejeboliger?
solonely er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension