K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2012, 12:43   #1
Kasp1221
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Kasp1221 er ny på vejen
Question Spørgsmål til førtidspension

Hej. Jeg hedder Kasper og er 20 år gammel og jeg har på det sidste overvejet om jeg på nogen måde har chance for at få førtidspension på grund af min psykiske lidelse (Angst - Social Angst) Vil meget gerne høre om andre folk med min eller ligne lidelse har kunnet komme på førtidspension? Lige nu fungere jeg overhovedet ikke psykisk og det ødelægger min livskvalitet.. Jeg orker slet ikke tanken om at jeg måske skal være på kontanthjælp i 2 år+ mere hvor jeg bare bliver kastet rundt i forskellige angst forløb der desværre ikke rigtig hjælper mig...


Jeg har prøvet rigtig mange ting for at få hjælp til min psykiske lidelse!

Jeg har jeg haft 3-4 Forskellige vejledere og mentor til at hjælpe mig.
Jeg har taget nogle forskellige teste for at se om jeg fungere i forskellige sociale stitusioner og er blevet testet for ad/hd og om jeg var ordblind.
Jeg har været ved lægen og prøvet 3 forskellige slags Angst Medicin.
Jeg har gået i forløb ved noget der hedder Udviklings-Huset i Horsens, som arbejder meget med folk der har angst og andre psykiske lidelser.
Jeg har gået til privat psykolog på anbefaling fra min læge.
Jeg går nu i et forløb for unge med angst, hvor jeg snakker med en psykolog og andre folk med mit problem.

Jeg vil MEGET gerne arbejde og jeg vil MEGET gerne have en uddannelse, men det er bare ikke muligt for mig og jeg er bange for at det ikke bliver muligt i en nær fremtid.. Nogle ting er blevet en smule bedre for mig, men jeg er langt fra brugbar på arbejdsmarkedet


Jeg undskylder på forhånd for stavefejl.
Kasp1221 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 18:26   #2
alpert
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
alpert er ny på vejen
jeg er ked af at være den store lyseslukker men med de nye regler tro jeg ikke dine chancer er gode da der er lagt op til at ingen under 40 kan/vil få en førtidspension i øvrigt har det jo i en del år været sådan at hvis din kommune mener man bare er en minimum af arbejdsevne tilbage for man ikke pension det er da min erfaring og jeg har prøvet at få tilkendt en pension de sidste 10 år og har i den periode været på kontanthjælp
du kan måske prøve at få en midlertidig førtidspension men den er tidsafgrænset jeg mener det kommmer an på hvad der aftales men den kan forlænges af flere omgange hvis det vuderes nødvendigt
jeg skal lige understrege at jeg ikke ved om refomen har fjenet den midlertidige førtidspension men det mener jeg ikke
alpert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 20:23   #3
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kasp1221 Se meddelelser
Hej. Jeg hedder Kasper og er 20 år gammel og jeg har på det sidste overvejet om jeg på nogen måde har chance for at få førtidspension på grund af min psykiske lidelse (Angst - Social Angst) Vil meget gerne høre om andre folk med min eller ligne lidelse har kunnet komme på førtidspension? Lige nu fungere jeg overhovedet ikke psykisk og det ødelægger min livskvalitet.. Jeg orker slet ikke tanken om at jeg måske skal være på kontanthjælp i 2 år+ mere hvor jeg bare bliver kastet rundt i forskellige angst forløb der desværre ikke rigtig hjælper mig...


Jeg har prøvet rigtig mange ting for at få hjælp til min psykiske lidelse!

Jeg har jeg haft 3-4 Forskellige vejledere og mentor til at hjælpe mig.
Jeg har taget nogle forskellige teste for at se om jeg fungere i forskellige sociale stitusioner og er blevet testet for ad/hd og om jeg var ordblind.
Jeg har været ved lægen og prøvet 3 forskellige slags Angst Medicin.
Jeg har gået i forløb ved noget der hedder Udviklings-Huset i Horsens, som arbejder meget med folk der har angst og andre psykiske lidelser.
Jeg har gået til privat psykolog på anbefaling fra min læge.
Jeg går nu i et forløb for unge med angst, hvor jeg snakker med en psykolog og andre folk med mit problem.

Jeg vil MEGET gerne arbejde og jeg vil MEGET gerne have en uddannelse, men det er bare ikke muligt for mig og jeg er bange for at det ikke bliver muligt i en nær fremtid.. Nogle ting er blevet en smule bedre for mig, men jeg er langt fra brugbar på arbejdsmarkedet


Jeg undskylder på forhånd for stavefejl.
Hej

Jeg søger selv pension og jeg ved hvor meget man skal igennem, jeg er selv psykisk syg 29 år og har lige fået afslag på min pension, trods kommunens lægekonsulent skrev:

"Der skønnes at være meget stor risiko for, at der igen opstår en svær forværring af hans
psykiske lidelser, og det vurderes ikke, at han som følge af den samlede beskrevne psykiske
og begavelsesmæssige tilstand vil være i stand til at kunne udføre løngivne arbejdsopgaver
– ej heller i mindre omfang uanset tilgodesete skånebetingelser.
Der kan ikke peges på behandling eller andre tiltag, der vurderes at ville kunne ændre på
dette. Funktionsevnen vurderes varigt at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at kunne
udføre løngivne arbejdsfunktioner og til at kunne indgå i et arbejdsrelateret
ansættelsesforhold."


Ja nu indrager jeg lidt fra min sag, men der skal kæmpes og jeg ved hvor hårdt det er.

Men hvad har du af papirer fra læge, psykiater mv?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 21:41   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
lige for at slå en ting fast, så er det ens arbejdsevne og ikke ens lidelse som kan give pension
sion. Men nej med den nye reform tror jeg ikke på der bliver givet en pension pågrund af angst og 20 år. så den tanke havde jeg nok droppet helt.
især angst kan godt blive bedre, når man bliver ældre
samt alle behandlingsmuligheder skal være udtømte og du skal i arbejdsprøvning og så videre.
samt ingen under 40 år skal have pension som udgangspunkt

de eneste psykiske lidelse som vil udløse pension er sikkert en med skizofreni paranoid
hvor der også ligger noget maniodepressiv oven i


lyder hård, men det bliver meget svært når kommer en ny reform den 1.1.2013
midlertidige førtidspension tror jeg ikke på der bliver nogen af under 40 år
da de gives i 2-5 år

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-09-2012 kl. 21:47.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 00:13   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Alle skal lige vide at der ikke findes noget der hedder midlertidig førtidspension...

Når man får en pension....og alle krav for at få den SKAL være opfyldt.....så kan man i enkelte tilfælde vælge at sætte en revurdering på....altså en kontrol på efter henholdvis tre eller fem år....

Men som sagt...så skal alle krav være opfyldt på tidspunktet hvor man giver en pension...

Ved godt at det lyder mærkeligt....for mange vil jo kalde det for en midlertidig førtidspension....når der er kontrol på...men det er det altså ikke....

Kommunerne må IKKE give en pension til nogen ud fra de personen skal have fred eller andet i et stykke tid....

Kasp1221...

Der er ikke nogen herinde som ved om du kan få en pension....

Det er simpelthen ikke muligt for os at vide...

Man kan gætte ud fra det du skriver....og mit personlige gæt....og her skal du huske at det er ud fra det du selv skriver....at du nok nærmere skal regne med revalidering eller fleksjob...

Dette fordi der kommer nogle nye regler som gør at folk under 40 år....virkelig skal være invalide og helt færdige før der vil blive givet pension...

Som du skriver...så tror jeg ikke du høre under den kategori der kan få pension...

Men igen...vi kan ikke vide hvad du kan få eller ej....vi kan gætte ud fra det du skriver...og som mtvrv1 skriver....så får man ikke pension på sin lidelse...men ud fra ens arbejdsevne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål ang. Førtidspension Jamie36 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 29-03-2013 13:53
førtidspension § 20 spørgsmål sjl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-05-2012 21:44
Førtidspension og spørgsmål AKA Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 03-04-2012 15:11
Spørgsmål ang Førtidspension clauss Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 23-06-2011 15:39
Spørgsmål om førtidspension RikkeFejrskov Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-11-2007 17:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension