K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2006, 14:27   #1
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Endnu et spørgsmål til PiaB

Hvis nu ens mdr løn er de 18000 + atp osv

De får dækket 2/3dele af min løn og jeg arbejder 20 timer om ugen.

Kan man så lave en udregning der viser hvad ens arbejdsgivers udgift er ?
Det er fordi uanset hvem de har henvendt sig til, så snakker folk ikke kroner og øre men % og de vil jo gerne vide hvad udgiften er i kr og øre om mdr for dem ?

Er det noget du kan hjælpe mig med ?

Venligst Lone Q
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2006, 20:19   #2
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Endnu et spørgsmål til PiaB

Hej Lone Q

2/3 del af 18000 er 12000, vil sige at arb. giv. selv skal af med 6000 kr.

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2006, 20:31   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: 2/3 og 20 timer

Hej Lone

Du skriver, du arbejder 20 timer, og at refusionen er 2/3.

Er det, fordi du har skånehensyn og derfor kun kan arbejde effektivt 1/3 af tiden?

Ellers forstår jeg ikke sammenhængen.

zuza
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2006, 21:22   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Endnu et spørgsmål til PiaB

zuza hvad mener du ???

At hun kan få 2/3 refusion på 20 timer eller ???

Spørger fordi jeg selv er på 20 timer og får 2/3 refunderet.

Jeg får det pga mine skånehensyn, når jeg begynder at blive træt mister jeg koncentrationen (jeg bliver hurtig træt) mine smerter forøges når jeg står og sidder i længere tid, og det gør også at jeg ikke kan koncentre mig når jeg har siddet med arbejdet et par timer er jeg nød til at tage en del pauser. (derfor kan jeg ikke udføre mit arbejde, så effektivt som jeg kan i starten)
derfor er min effektive arbejdstid sat til 15-18 timer og derfor får jeg 2/3 del...
  Besvar med citat
Gammel 28-09-2006, 21:36   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: 2/3 og 20 timer

Hej Heidien

Ja, det er det, jeg mener.

At der er forskel på den EFFEKTIVE arbejdstid og det antal timer, man er til stede pga. skånehensyn, eks. pauser, som du skriver.

Arbejdsgiver skal jo kun betale for det arbejde, og det antal timer, man kan arbejde.

MEN en fleksjobber bør heller ikke arbejde mere, end man magter.
Jeg blev bekymret for, om Lone arbejdede 20 timer og kun kan magte max. 15.

zuza
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2006, 22:15   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Endnu et spørgsmål til PiaB

zuza ja når man læser nogle af de historier der er her så kan jeg godt forstå din bekymring for det...

Jeg sidder såmænd også selv engang imellem og overvejer om ikke jeg ville være bedre tjent med 15 timer på jobbet, istedet for alle de pauser men desævrre tror jeg der er mange af os flekser der vælger at tage de 20 timer af skræk for at der ellers ikke er nogen der vil ansætte os

har selv en kollega der arbejder 20 timer som jeg selv, og han yder ikke mere end jeg, på trods af det så mener hans kommue at han når han er der 20 timer så er han kun til 1/2 refusion og det kan så i sidste ende koste ham hans job

Kun fordi der er forskel på kommuner og jobkonsulenter , og fordi der desværre er for mange fleksjobber der IKKE tør holde på deres ret ...
  Besvar med citat
Gammel 29-09-2006, 00:18   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Endnu et spørgsmål til PiaB

Hej Hejdien (med J denne gang... undskyld)

Ja, for alternativet er jo ledighedsydelse, som ikke er til at leve af, og da slet ikke, når man som mange IKKE får "tillægshjælp", eks. §34 eller §84.

Jeg sendte et link til K10 om, at der på folketingets hjemmeside er indsendt forslag til ændringer i love vedr. syge, fleksjobbere og førtidspensionister.
Det er meget interessant læsning.

Har du mulighed for at lægge det på siden?
Ellers er der en adresse her:

http://tinyurl.com/qpqs6

www.foertidspensionist.dk har indsendt ændringsforslagene.

zuza


EDIT//: LINKENE ER GJORT KLIKBARE
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2006, 00:39   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Endnu et spørgsmål til PiaB

Hej zuza..

Jo jeg gider godt at sætte det ind...
Meeen har lige siddet og gloet for at komme i tanke om hvordan det nu er jeg gør

Og er helt blank lige nu he he .. så jeg laver lige dit link klikbart også kigger jeg på det igen i morgen, når der forhåbentligt er lidt flere hjemme i øverste etage *GG*
  Besvar med citat
Gammel 29-09-2006, 15:56   #9
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
RE: Endnu et spørgsmål til PiaB

Min arbejdsgiver får2/3dele refunderet fordi jeg havde en blodprop der kom flyvende forbi mit venstre ben i 2001 ;-)

og dermed fulgte begge lunger fyldt ud med blodpropper, så det giver øget træthed.
har derfor kun 4 dages uge, fri hver onsdag og det er den som gør jeg kan magte de 20 timer

altså 6000 er det de max skal betale for at have mig i flexjob?

Det fordi de så gerne vil have lavet en udregning, med atp ,pension osv alle de udgifter de nu engang har på mig.

Men min sagsbehandler siger til dem, at hvis det skal regnes ud, så skal et privat firma gøre det øhhhhh

Tak for alle de gode svar.

Lone
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2006, 21:30   #10
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Endnu et spørgsmål til PiaB

Hejsa Jeg blander mig lige engang ........ jeg tror det er rigtig at mange (inkl. mig selv) der føler sig presset til 20 timer.... I min situation har jeg gjort det for at være fleksibel det min chef havde brug for var deltid og 15 timer var ikke nok for hende.... så jeg gav det en chance og har fået den bedste opbakning fra hende og mine kollegaer og har fået lov til pauser osv.. hvis jeg ikke kan magte mere!!!

Ja alternativ er ledighedsydelse, men vil lige protestrer over at man ikke kan leve at den.... min kæreste og jeg har købt hus efter at jeg er på ledighedsydelse og vores budget er lagt efter at jeg er på det ... Min kæreste tjener en ok pæn løn men så tjener han da heller ikke mere så vil lige påpege at det er til at leve anstændigt på ledighedsydelse!!!!

lone t : din arbejdsgiver får 2/3 af din løn dækket , 2/3 af feriepenge dækket osv.... de får dækket 2/3 af alt hvad de betaler til dig så længe du får minimumslønnen for din stilling!!

Det din sagbehandler siger er da noget vrøvl ... det er din jobkonsulent der skal kunne give din arbejdsgiver de svar som de ønsker vedr. din ansættelse!!!! så sådan er det !!!! selvfølgelig kører det forskelligt fra kommune til kommune meeeennnn det er jo i jobkonsulentens interesse at du kommer i job og skal derfor kunne give de svar til arbejdsgiver som han ønsker!!!!


Håber det hjalp lidt!!!

Knus Borroe

__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
endnu et spørgsmål mortilm Alt det andet 6 29-11-2011 23:35
Endnu en ny hed. museen Din historie 16 22-10-2008 09:31
Til PiaB j-m Spørgsmål ang fleksjob 22 21-10-2006 23:57
Spørgsmål til PiaB Stella Spørgsmål ang fleksjob 1 15-10-2006 20:05
Økonomi vedr. førtidspension - TIL PIAB Guette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 20-08-2006 13:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension