K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2017, 10:36   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tilbage til KH, hvis nej til pension?

Jeg var skuffet over at få nej til førtidspension. Sagsbehandleren forstod det egentlig godt - min historie taget i betragtning. Jeg fik fleks istedet.
En sagsbehandler fortalte, at jeg ville løbe risikoen for at blive sparket tilbage til KH, hvis jeg søgte en gang til og fik nej.

Er det sandt?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2017, 13:28   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jeg var skuffet over at få nej til førtidspension. Sagsbehandleren forstod det egentlig godt - min historie taget i betragtning. Jeg fik fleks istedet.
En sagsbehandler fortalte, at jeg ville løbe risikoen for at blive sparket tilbage til KH, hvis jeg søgte en gang til og fik nej.

Er det sandt?
Hmmmm, jeg synes den har været oppe at vendte herinde tidligere.

Så vidt jeg husker endte debatten ud i noget med, at når først man er visiteret til fleks, så er det jo vurderet, at arbejdsevnen er nedsat, så man er berettiget til fleks.
Men, hvis man som fleks'er søger om fp er det vigtigt, at man gør det klart for kommunen, at man stadig står til rådighed for et fleksjob, men at man ønsker at få sin sag vurderet i forhold til fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2017, 13:38   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Men, hvis man som fleks'er søger om fp er det vigtigt, at man gør det klart for kommunen, at man stadig står til rådighed for et fleksjob, men at man ønsker at få sin sag vurderet i forhold til fp.
Hvis man søger pension er det da noget svært samtidig at overbevise kommunen om at man magter et fleksjob.

Er man på ledighedsydelse og søger pension kan man ikke ryge på kontanthjælp, idet man skal visiteret tilbage til fleksjob ved afslag på pension.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2017, 14:17   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror at det vovse mener er at man ikke må sige at man ikke står til rådighed for et fleksjob...

Flere kommuner har førhen taget det som en selvfølge at hvis en borger har søgt om pension...ja så står denne ikke mere til rådighed for et fleksjob...og dermed kan de tage ens visitation til fleksjobbet...og derefter kan man ende på kontanthjælp...

Men dette er ikke lovligt...hvis en kommune er i tvivl om en borger står til rådighed for et fleksjob....ja så skal de afprøve borgeren...

De kan ikke bare tage ens visitation til fleksjob og smide en på kontanthjælp...hvis en borger søger en førtidspension--

Dette fremgår af denne afgørelse https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153478

Så du kan trygt søge førtidspension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2017, 14:33   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal I have.....ja, det er svært at vide, hvad man skal tro eller ikke.
Når en sagsbehandler "truer" med det...
En jurist sagde engang, at mit problem var, at jeg ikke havde en diagnose.
Da jeg så fik en (asperger), havde man lavet reglerne om, så lige akkurat denne ikke berettigede til pension - længere...
Jeg har været jobprøvet 5 gange og har, efter flekstilkendelsen, været ude i praktik for at få fleksjob - men jeg skulle bare ordne nogle bunker - gratis.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2017, 14:43   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kommunen skal jo følge disse afgørelser...

Så hvis du søger den førtidspension...ja så kan de afprøve dig...hvis de skulle være i tvivl om du står til rådighed for et fleksjob...

De kan ikke bare smide dig på kontanthjælp...

Så længe du ikke siger nej til at stå tilrådighed for et fleksjob...eller til at blive afprøvet...-ja så kan de ikke tage din fleksjobsvisitation fra dig...

Det at din sagsbehandler siger sådan noget vrøvl...ja det bør fortælle dig at enten lyver denne for dig....eller også kender sagsbehandleren ikke lovgivningen...

I sådan en situation...ja der kan man fuld berettiget og med fordel bruge det at optage sine møder...

Du burde ihvertfald nu vide at du lige skal tage det sagsbehandleren siger fremover med et gran salt...

Bed evt om udtalelser skriftligt og med lovhenvisninger...hvis der er noget du er i tvivl om...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2017, 20:27   #7
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg ville sige som Webmaster, hvis sagsbehandleren truer med at sætte dig på kontanthjælp i det tilfælde af at du søger førtidspension en gang mere, så bør du anmode om at få "truslen" på skrift.

Nu ved jeg ikke hvor lang tid siden at sagsbehandleren sagde du sendes retur på KH hvis du søger førtidspension.

Men hvis det var mig ville jeg skrive et brev til kommunen hvor der står at du ved dit sidste møde fik besked på at hvis du søger førtidspension og får afslag, så kommer du retur på KH og ikke retur til ledighedsydelse.
Nu vil du gerne have at de på skrift bekræfter/afkræfter at det er korrekt forstået.
Hvis det er korrekt forstået vil du gerne have at de henviser til hvor i loven det står.
Hvis det er noget du har misforstået så vil du gerne have dem til at uddybe for dig hvad det så var sagsbehandleren oplyste til mødet.

Du skal naturligvis have kvittering for aflevering af brevet i bedste k10 stil

Hvis de svarer på dit brev, mon så ikke at du vil få at vide at det er noget du har misforstået.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2017, 21:18   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Skriver du til dem.--så send den afgørelse med https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153478
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2017, 22:56   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Hvis man søger pension er det da noget svært samtidig at overbevise kommunen om at man magter et fleksjob.
Hmmm, vi må vel kunne gå ud fra, at det er kommunen selv, der har visiteret til fleksjob, ud fra arbejdsprøvning m.m., og dermed har vurderet at borgeren kan magte dette.

Og iflg. pensionsloven har enhver lov til, at søge om fp i henhold til §17.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tror at det vovse mener er at man ikke må sige at man ikke står til rådighed for et fleksjob...

Flere kommuner har førhen taget det som en selvfølge at hvis en borger har søgt om pension...ja så står denne ikke mere til rådighed for et fleksjob...og dermed kan de tage ens visitation til fleksjobbet...og derefter kan man ende på kontanthjælp...

Men dette er ikke lovligt...hvis en kommune er i tvivl om en borger står til rådighed for et fleksjob....ja så skal de afprøve borgeren...

De kan ikke bare tage ens visitation til fleksjob og smide en på kontanthjælp...hvis en borger søger en førtidspension--

Dette fremgår af denne afgørelse https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153478

Så du kan trygt søge førtidspension...
Lige præcis.

Jeg tænkte nok, at du kunne ryste den ud af ærmet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
En jurist sagde engang, at mit problem var, at jeg ikke havde en diagnose.
Da jeg så fik en (asperger), havde man lavet reglerne om, så lige akkurat denne ikke berettigede til pension - længere...
Jeg håber det er mange år siden, at en jurist sagde sådan til dig, for det er dælme mange år siden, at man tilkendte fp efter diagnoser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2017, 13:14   #10
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Mjo. Efter 5 meget lidt vellykkede arbejdsprøvninger, en asperger-diagnose og nu en ADHD (der har vi den springende opmærksomhed) osv..... mener man stadig, at der er MASSER af job til mig derude.
Der er aldrig nogen, der har sagt, at jeg var doven, men jeg fungerer åbenbart ikke som det forventes.
Man var sur og vrangvillig i kommunen.

Den sagsbehandler, der stak mig en plade er jeg sluppet fra og han laver noget andet nu - fopr jeg er ikke den eneste, der har klaget.
Om at jeg manglede en diagnose....ca 7 år siden - og det var en sagsbehandler. En jurist har sagt det siden - for 4 år siden: Du har en masse problemer, som hver især vil kunne forkastes på papiret. Der mangler en samlet diagnose - en sygdom, som ikke er til at fornægte. Sådan en har jeg ikke.

Juristen, der så på hele sagen og tyndede den ud til overskuelighed, sagde oven i købet: Det her er lige til et sagsanlæg! - men dertil kommer det nok ikke.

Måske skulle man prøve en sidste gang, for der er jo ikke job til mig...INTET!... og der er kun et (pinefuldt) år tilbage i cirkus, til jeg kan søge folkepension.

Sidst redigeret af mukke; 28-06-2017 kl. 13:18.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension