K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2017, 10:03   #11
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Ja jeg har været patient i psykiatrien i halvandet år, denne gang og min læge var jo den, der sygemeldte mig i sin tid og den der henviste mig til psykiatrisk udredning.
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2017, 10:21   #12
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Problemet er, at lovgivningen giver kommunen ret og pligt til at vurdere hvad der skal ske efterfølgende.
Hver gang de skal vurdere er der en mulighed for at kommunen laver sin vurdering ud fra egen økonomi i stedet for at følge lovgivningen og vurdere ud fra hvordan du har det.

Der er to versioner af raskmelding som jeg kender til, den ene er den som MistyMiss henviser til, de presser/truer/lokker dig til selv at melde dig rask, hvis du gør det kan du jo ikke klage til ankestyrelsen da det jo er din egen beslutning.
Det er nok kun ulovlige metoder de bruger her og derfor vil manipulationen formodentligt foregå mundligt for at forhindre at du kan bevise det bagefter.
De kunne lyve for dig og påstå at hvis ikke du melder dig rask nu så sker der et eller andet jeg ikke kan komme i tanker om som gør din situation værre.

Den anden version er den jeg selv har oplevet, hvor kommunen fulgte alle lovens regler til punkt og prikke, der var ikke det mindste at udsætte på deres sagsbehandling og ingen løgne til mig, al kommunikation foregik skriftligt.
Men de lukkede bare øjnene for hvordan kendsgerningerne var da de lavede deres vurdering.
Kommunen kan standse sygedagpengene før de 22 uger hvis man er stationær og derfor "vurderede" kommunen at jeg var stationær selv om lægerne skrev det modsatte.
De "vurderede" at fordi jeg ved tidligere sygemelding året før kom op på 32 timer, så kunne jeg sagtens klare det nu, selv om jeg kun havde 33 timer da jeg blev sygemeldt og i denne periode ikke havde haft energi til et liv ved siden af jobbet.
Kommunen havde ikke lavet arbejdsprøvning eller noget, sagsbehandleren havde end ikke set mig men bare "vurderet" at jeg ikke var syg i sygedagpengelovens forstand og da jeg jo kunne arbejde 32 timer, så var jeg rask nok til at forsørge mig selv via en deltidsansættelse og havde derfor ikke ret til hverken forlængelse af sygedagpenge eller forlængelse med jobafklaringsforløb.
Nogen gange retter de ind enten ved partshøringen, andre gange når du klager over beslutningen, men det sker altså som i mit tilfælde at man må have sendt sin klage til ankestyrelsen.

Det er sådan nogle ting du kan komme ud for, at de enten prøver at få dig til selv at raskmelde eller beslutter at du er så rask at du ikke er i målgruppen for sygedagpenge/jobafklaringsforløb, fleksjob osv.

Selv om jeg er en af dem som fik den ubehagelige oplevelse med standsning af ydelse, så ville jeg selv alligevel ikke undlade at skifte over til sygedagpenge hvis jeg var i samme situation som du er nu.
Du bør jo også være opmærksom på at det ikke er alle kommuner som har den praksis og at der formodentligt også er forskel på behandlingen af borgere selv inden for samme kommune, altså er det langt fra sikkert at du kommer til at få dårlige oplevelser, dem som fiser lige igennem systemet uden problemer er ikke helt så tilbøjelige til at poste på sider som denne.

Nu ved jeg ikke hvor mange ugers dagpengeret du har tilbage, men du bør være opmærksom på at det ikke er sikkert at du er berettiget til sygedagpenge hvis først din dagpengeret udløber, du bør tage beslutningen inden da.

Lad os antage at du ikke sygemelder dig, hvilken planer har du da for hvad der skal ske når dagpengeretten udløber?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension