K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2017, 20:29   #11
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sarahsnl Se meddelelser
Det er jo helt fantastisk info, tak :-) Ja møntmestervej var forfærdelig - jeg blev så kraftigt over- og fejlmedicineret grundet ressourcemangel at jeg endnu ikke er kommet mig over det nu 2½ år senere. 60 arbejdspladser var nyligt nedlagte og der var et horribelt arbejdsmiljø. Det viste sig senere at en pratikantlæge havde stillet fejliagnose, fejl- og kraftigt overmedicineret mig og så indlagt mig og ordineet 19 gange ect for at behandle medicinsymptomerne. Jeg har brugt de sidste 2½ år på at trappe ud af al den medicin.

Nå men, tak for din hjælp. Hvordan går det med din ansøgning om pension?
Tak for din tilbagemelding.
Jeg har det svært med at råde folk jeg ikke kender, men sådan er det jo på K 10.
Man kan jo ikke 100% være sikker på,om det nu også gælder for den person man råder.
Som du sikkert er orienteret om har begrebet, funktionelle lidelser fået en masse magt og om den trend også gælder de ansatte i nannasgade ved jeg ikke, men vær på vagt.

Det er nemlig ikke alene folk med somatiske diagnoser der betragtes som lidende af en funktionel lidelse, men det kan også ramme fok med psykiske lidelser, sådan at forstå at man nemt kan blive betraget, som en person der spiller syg men bare lider af ondt i livet!

Vedr. min pensions sag blev det ren Kafka, og det vil føre for vidt her.
Jeg fik ikke tilkendt pension, men når man læser at gladsaxe har tildelt mange flere til seniorførtidspension og holder det op mod befolknings størrelsen , så får man et billede af det.

Husk at Københavns kommune har fejlet i 77 børnesager ud af 77( 100%) og se hvor mange drab der har været på bosteder i københavns Kommune holdt op mod resten af landets øvrige kommuner.

i min verden er København kun for de rige og raske og resten kan få en røv at trutte i, og det vel at mærke trods det i årevis har været landets rødeste kommune.
Al magt korrumperer, og Frank Jensen har travlt med sine klippen tråde over til alverdens arrangementer.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2017, 20:54   #12
sarahsnl
Føler sig hjemme på K10
 
sarahsnls avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2014
Lokation: Kønenhavn
Indlæg: 38
Styrke: 10
sarahsnl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Tak for din tilbagemelding.
Jeg har det svært med at råde folk jeg ikke kender, men sådan er det jo på K 10.
...
Al magt korrumperer, og Frank Jensen har travlt med sine klippen tråde over til alverdens arrangementer.
Ja, jeg er enig med dig... mht københavns kommune. Jeg har været i systemet som syg i 10 år og her blevet lovet og skuffet og behandlet rigtig dårligt af flere omgange.

'Funktionel lidelse', den havde jeg ikke hørt før. Jeg har ikke helt forstået begrebet.
er det positivt således at der nu er en faktisk annerkendelse af diffuse uforklarlige smerter? eller er det negativt for sådan nogen som os, således at smerter 'bare' hensættes til 'bare værende ondt i livet'? Jeg har netop fået konstateret fibrymalgi oven i hatten og kan godt bruge at vide hvordan jeg måske skal være lidt på vagt id den sammenhæng...
sarahsnl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2017, 21:16   #13
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Uha nej, Funktionelle lidelser absolut ikke positivt, det er samling af en masse sygdomme som kun har diffuse symptomer til fælles, flere og flere sygdomme er efterhånden kommen ind under samme hat.

Det betyder at patienter får samme behandling uanset hvilken sygdom de lider af og flere patienter med livstruende sygdomme er i stedet blevet behandlet med mindfulness og træning.

Prøv at læse lidt i følgende links:
http://www.funktionellidelse.dk/stigvsfinkside1.html
https://fredericiaavisen.dk/stig-ger...edsministeren/
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30650

Søg evt. på nettet efter navnet Bente Stenfalk og eller Stig Gerdes, og du finder en del materiale om Funktionelle lidelser.


Edit: Fibromyalgi er netop en af de sygdomme som Funktionelle lidelser har lagt sin klamme hånd på.
Nu har du jo fået din diagnose, så du er måske ikke i første omgang i farezonen, men hvis du eksempelvis stadigt forsøgte at finde ud af hvad du fejlede kunne du være blevet sendt til en af klinikkerne for funktionelle lidelser og fået en diagnose som ikke findes ifølge WHO.

Sidst redigeret af Nørd; 22-06-2017 kl. 21:23.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2017, 21:45   #14
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Uha nej, Funktionelle lidelser absolut ikke positivt, det er samling af en masse sygdomme som kun har diffuse symptomer til fælles, flere og flere sygdomme er efterhånden kommen ind under samme hat.

Det betyder at patienter får samme behandling uanset hvilken sygdom de lider af og flere patienter med livstruende sygdomme er i stedet blevet behandlet med mindfulness og træning.

Prøv at læse lidt i følgende links:
http://www.funktionellidelse.dk/stigvsfinkside1.html
https://fredericiaavisen.dk/stig-ger...edsministeren/
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30650

Søg evt. på nettet efter navnet Bente Stenfalk og eller Stig Gerdes, og du finder en del materiale om Funktionelle lidelser.


Edit: Fibromyalgi er netop en af de sygdomme som Funktionelle lidelser har lagt sin klamme hånd på.
Nu har du jo fået din diagnose, så du er måske ikke i første omgang i farezonen, men hvis du eksempelvis stadigt forsøgte at finde ud af hvad du fejlede kunne du være blevet sendt til en af klinikkerne for funktionelle lidelser og fået en diagnose som ikke findes ifølge WHO.
ja, læs de link og søg i øvrigt på nettet og lad mig advare dig.
Det er ikke hyggelæsning.

begrebet er i min optik en spareøvelse, da man med den digter diagnose ikke behøver at bevise noget som helst.

Psykiater, Per fink kører sit ræs og har formået at få både sundhedsstyrelse og resten af lægestanden med på sin agenda.
hvordan den utiltalende mand har formået det er en gåde udover at det sparer samfundet for en masse penge.
alle medicinstuderende skal gennemgå et kursus og alle læger har i dag været på det.
trygfonden og lundbeck betaler.

Henrik Day Poulsen er en af fortalerne for modellen og han har givet folk diagnoser , som sygdomsefterligning o.lign.
Men måske er det bedst for dig at du ikke ved så meget om det, da det er ekstremt angstprovokerende.

men det er tankevækkende at netop fibromyalgia foreningen ikke skrev under på den prostestskrivelse som ca. 26 andre patientforeninger skrev under på.
at du overhovedet har fået diagnosen er et held, da mange læge anser de smerter som, ondt i livet.

god vind!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2017, 09:18   #15
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Jeg har selv været et kompliceret tilfælde.
Panikangst, helbredsangst, socialangst, agorafobi,
generaliseret angst, ptsd symptomer, depressive symptomer
og meget lav stresstærskel. Så jeg har været hårdt ramt.

Jeg startede pakkeforløb for panikangst i Roskilde, efter at være
blevet meget grundigt udredt. Det har hjulpet mig en del. Ingen medicin.
Det vigtigste jeg lærte var at udsætte mig langsomt for det der gør mig angst.
Lidt af gangen. Eksponering hedder det, og ligger under kognitiv adfærdsterapi.
Nåh ja og så det at gå til fysioterapi og træne har også hjulpet meget.
Jeg skal nok også have et pakkeforløb for socialangst.
Skal på tværfaglig smerteklinik i næste uge og de overtager indtil videre behandling/terapi.
Så det er måske også en mulighed for dig mht. fibromyalgi. Smerteklinikkerne har
også psykologer ansat.
Beklager hvis mit indlæg er off topic, tag det du kan bruge og smid resten væk....

Mvh en ligesindet
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension