K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2014, 12:35   #1
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Fleksjob få timer og pension fra egen pensionskasse(PBU)

Er der en af jer der ved, om man som ansat i fleksjob i FÅ TIMER, samtidig kan få udbetalt den månedlige invalidepension fra PBU? Som jeg læser det, så kan man så længe man ikke tjener over 1/3 af en pædagogisk løn.

Men jeg mangler lidt et bevis på det. F.eks i form af at høre fra en, der får det? Samt selvfølgelig rigtig gerne et link til hvor det står. ( Jeg er i regulativ 0, hvis det har noget at sige)

Andre med erfaring eller viden på området ( evt fra andre pensionskasser) må selvfølgelig også rigtig gerne byde ind:-)
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 12:42   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, I PBU får man ved tilkendelse af fleks ½ invalidesum på 127.000 kr. skattefri.

Invalidepension er først når der tilkendes en førtidspension

Jeg har selv PBU og reglerne er her: http://www.pbu.dk/kenddinpension/for...vervsevne.aspx
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 12:51   #3
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Ok, tusinde tak for svar. (Jeg er på førtidspension og får invalidepensionen)
Så det skrevne om, at man skal oplyse hvis man begynder at tjene mere end 1/3 del af en pædagogisk løn er så ift, at man kan få invalidepensionen fra dem (være på førtidspension) og samtidig have en mindre indkomst fra f.eks et skånejob!!

Jeg har intet skånejob, så det er ikke fordi, at det er lige nu og her relevant for mig. Jeg spørger da jeg fortsat håber, at miraklet sker og jeg engang bliver i stand til at tage få timers arbejde.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension