K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2014, 14:48   #11
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Jeg håber, at det er ok, at jeg stiller dig et spørgsmål her i din tråd, som jo egentlig omhandler en helt anden vinkel:-)

Du skriver,at du skal tage uddannelsen til lægesekretær på 3 år på revalidering. ( Jeg ved jo, at uddannelsen normalt tager 2 år og er på elevløn)

Mit spørgsmål går på, om du har fået en uddannelseskontrakt på nedsat tid?

Har stedet dig så gratis/mindre løn eller hvordan foregår aflønningen, når du er på revalidering? ( Som vel betales af kommunen)

Hvordan har du fået elevpladsen?
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 15:58   #12
Pjevs11
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Pjevs11 er ny på vejen
Det er fordi jeg ikke rigtig har noget skole, og derved skal tage en HG først. Men far man den, tager udd. 3 år. Har ikke søgt elevpladsen endnu, det gør jeg først efter sommer.
Skal du også igang ?
Pjevs11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 20:07   #13
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Jeg er på førtidspension og det er desværre nok ikke realistisk. Men jeg drømmer helt vildt om, at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Jeg har en mellemlang uddannelse, men den vil jeg aldrig kunne arbejde inden for. Min drøm er at kunne læse til lægesekretær over 4 år og så bagefter få et fleksjob få timer om ugen. Men som jeg ser det, så er der flere ting til hindre for det. Den altoverskyggende, at det desværre nok aldrig bliver realistisk ift mit helbred.
Samt dernæst, at jeg ikke kan se, hvordan det praktisk skal kunne hænge sammen med:
1. Kan man overhovedet få lov at tage den over 4 år. (deltid)
2. Hvad med aflønning imens!
3. Hvordan sikrer jeg mig selv, at jeg f.eks ikke mister retten til invalidepension gennem mit eget forsikringsselskab, hvis jeg går over på fleksjob, men ikke kan holde til det og må tilbage.
4. Hvad med min alderspensionsopsparring, som jeg pt er præmiefritaget fra via eget forsikringsselskab.

Men ved du hvordan det er meningen, at aflønningen skal ske ift hvis du tager den på revalidering? Altså skal du på elevløn efter HG(handelsskole) eller skal du have revalidering fra kommunen imens?

Regner du med at kunne arbejde fuldtids/blive selvforsørgende efter endt uddannelse?

Jeg har både studentereksamen og handelsskolen. (forløbet for studenter)
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 23:24   #14
Pjevs11
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Pjevs11 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SanneHansen Se meddelelser
Jeg er på førtidspension og det er desværre nok ikke realistisk. Men jeg drømmer helt vildt om, at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Jeg har en mellemlang uddannelse, men den vil jeg aldrig kunne arbejde inden for. Min drøm er at kunne læse til lægesekretær over 4 år og så bagefter få et fleksjob få timer om ugen. Men som jeg ser det, så er der flere ting til hindre for det. Den altoverskyggende, at det desværre nok aldrig bliver realistisk ift mit helbred.
Samt dernæst, at jeg ikke kan se, hvordan det praktisk skal kunne hænge sammen med:
1. Kan man overhovedet få lov at tage den over 4 år. (deltid)
2. Hvad med aflønning imens!
3. Hvordan sikrer jeg mig selv, at jeg f.eks ikke mister retten til invalidepension gennem mit eget forsikringsselskab, hvis jeg går over på fleksjob, men ikke kan holde til det og må tilbage.
4. Hvad med min alderspensionsopsparring, som jeg pt er præmiefritaget fra via eget forsikringsselskab.

Men ved du hvordan det er meningen, at aflønningen skal ske ift hvis du tager den på revalidering? Altså skal du på elevløn efter HG(handelsskole) eller skal du have revalidering fra kommunen imens?

Regner du med at kunne arbejde fuldtids/blive selvforsørgende efter endt uddannelse?

Jeg har både studentereksamen og handelsskolen. (forløbet for studenter)
Jeg tænker at alle de spørgsmål, så skal du gribe fat i din sagsbehandler. Og hvad med så evt at komme ud i praktik/ arbejdsprøvning et par forskellige lægesekrætær steder inden du sætter en masse igang. På den måde kan du få tjekket for meget du kan holde til om dagen, og om du kan 5 dage i træk eller måske en fridag imellem. Jeg kan desværre ikke svare på din spørgsmål, men kæmp for det du gerne vil. Og det er jo også sundt for humør og selvværd at komme ud på arbejdsmarkedet, også selv om det kun er nogle timer om dagen
Pjevs11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 12:37   #15
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Du har helt ret i, at jeg selvfølgelig skal tage fat i kommunen og eget pensionsselskab. Som det ser ud lige nu, så er det dog på ingen måde realistisk og så længe det er 210% urealistisk, så ser jeg ingen grund til at gøre det. Men jeg håber,a t det om nogle år kan blive aktuelt og så tager jeg selvfølgelig kontakt til rette instanser.

Men tak for din sparing:-)
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension