K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2013, 13:33   #1
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Udbetaling Dk, -vurdering/tage en ftp op?

Nu har jeg jo læst en masse om, at Udbetaling Danmark overtager UDBETALINGEN af vores førtidspensioner. Samt at de i den forbindelse kan sammenkøre og se en masse oplysninger omkring personen.

Jeg tænker, at det de kan se er alle mine økonomiske oplysninger og herunder også min mands oplysninger. Men hvad er det præcis de kan se?

OG: Kan de OGSÅ se eksempelvis min ressourceprofil, lægeerklæringer og alt det, der ligger til grund for, at jeg fik min pension bevilliget?

OG: Må udbetaling Dk sætte spørgsmålstegn ved en bevilliget pension og eventuelt tage denne op til ny vurdering? ( Eller sorterer det fortsat under kommunerne? Og fortsætter det med at være kommunerne, der tager stilling til, om en person skal tildeles/frakendes eks pension eller overgår det også til udbetaling dk?)

Altså har Udbetaling Danmark "kun" alt med det økonomiske at gøre, eller kan de også se papirer, der ligger til grund for tildelingen/genoptage en sag/frakende en pension?

Men pension blev tilkendt uden arbejdsprøvning og var meget klar... Men jeg frygter da alligevel, at noget kan komme ind fra sidelinjen og sætte spørgsmålstegn/gennemgå samtlige pensioner. (Jeg ved godt, at kommunen til enhver tid må tage min pension op/kigge på den)
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 14:02   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er kun ikke-personfølsomme oplysninger, vi anvender, i registre hvor allerede kendte oplysninger står. Så der er ikke noget hokus pokus,« siger Michel Weber, kundechef i Udbetaling Danmark.

Registersøgningerne kommer til at foregå ud fra en række kriterier, hvorefter de udsete borgere, hvis data viser en uoverensstemmelse i forhold til normalen, vil optræde på en såkaldt »undringsliste« med en tilhørende score.

»Systemet vil så trække de borgere ud, som har en score, der tyder på, at vi skal undersøge borgerens forhold nærmere. Vi vil kunne sætte vores system op til at opfange, hvis noget tyder på, at borgeren får en ydelse, som han eller hun ikke er berettiget til, f.eks. fordi borgeren har en høj indkomst samtidig med, at han eller hun modtager boligstøtte,« siger Michel Weber.

Udbetaling Danmark overtager der hvor kommunerne slap og værktøjet er jo netop for at finde sociale bedragere. Hvis de finder nogen, og det tyder alt på de nok skal gøre, så er det dem der kommer efter borgeren....

Jeg ved ikke om det besvare dine spørgsmål?
Ellers er det direkte link her
http://www.b.dk/nationalt/udbetaling...oeje-med-dig-1

Sidst redigeret af Ninja; 27-02-2013 kl. 14:05.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 14:40   #3
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
..

Både ja og nej svarer det på mit spørgsmål.

Jeg får førtidspension ( væsentligt nedsat pga min mands indkomst) Samt et månedligt beløb fra en egen pensionskasse. - INTET ANDET. Alt dette skal de da være så velkomne til at kigge på:-)

Der hvor jeg bliver paranoid er, om udbetaling Danmark kan "finde på"/må/kan gå ind og gennemgå hele min sagsmappe, - altså ressourceprofil, lægeerklæringer osv osv fra mit sagsforløb ved kommunen.- Og sige, at de ikke er enige i den tildelte pension af en eller anden årsag?

Når jeg læser det skrevne, så kan jeg godt selv lidt se, hvor paranoid jeg lyder:-)

Tak for dit svar:-)
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 14:51   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nååå på den måde, jamen det må de så IKKE! som der står i teksten, så er det kun IKKE-personlige oplysninger de må tjekke, det betyder at de på ingen måde må tjekke dine personlige oplysninger, som din sag og ressourceprofil jo selvfølgelig ér.

De må tjekke jeres bankkonti og adresser (nogle har også nævnt telefoner - men den lader jeg lige hænge i luften, da jeg ikke ved om det er korrekt), og så må de sammenkøre registre - altså tjekke om forbrug på kontoen, svarer til de beløb der bliver udbetalt. Og om en uregisteret ''ven'' handler mere i din bydel end frem for hans egen osv osv....
Men det er jo kun hvis systemet piller én ud som værende ''under mistanke'' om mystiske og sære forhold, at de vil gå ind i den slags detaljer

Og bliver man knaldet for ét eller andet forhold, jamen så er det jo nok op til kommunen at gå ind og følge op og tjekke de personfølsomme oplysninger. Med henblik på, at fjerne nogle af ydelserne så fremt de ikke er berettiget (efter Udbetaling Danmarks fund).

Så kogt ned, så fanger Udbetaling Danmark alle synderne og fremlægger beviserne, og lader det op til kommunen at klare regnskabet OG de personfølsomme oplysninger.

Så du er et rigtig trist tilfælde for dem, alt går som det skal - og du kan slappe af og sove godt om natten

Sidst redigeret af Ninja; 27-02-2013 kl. 15:04.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 15:05   #5
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
..

Jeg siger tusinde tak Helene...

Udbetaling Danmark skal endelig bare tjekke ALT det de orker hos mig/os. Så længe de ikke begynder at stille spørgsmålstegn ved, at kommunen allerede har tilkendt mig pension:-) ( og igen, jeg ved godt, at kommunen til enhver tid kan tage min sag op, men tænker ikke,a t de gør det så længe, at der ikke kommer nyt i min sag af nogen art)

Tak endnu en gang.

Så må jeg nok hellere fremover lade være med, at få de der 75.000 jeg tjener sort pr. måned til, at gå ind på min lønkonto:-) :-)
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 15:11   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, de penge smider du bare ned i en sko bagerst i skabet som du plejer

- og jeg låner fortsat din Mercedes......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 15:25   #7
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ens tlf??? hvordan. kan de se ens beskeder?? det gør mig noget paranoia
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 15:38   #8
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Men Helene, - mon jeg kommer på "undringslisten", når de kan se, at jeg minimum indkøber 12 par sko hver måned(for at have plads til alle sedlerne du ved) og for flere tusinde kroner brændstof til den omtalte mercedes.- Det balancerer måske ikke helt med en opgjort indtægt på et godt stykke under 20 kg:-)

Vedrørende rettighederne til at tjekke en persons telefon, så undrer det mig, at der her er tale om en rettighed som politi og pet skal have kendelse til.
Nensynspigen: Uden at vide det præcist, så tænker jeg mere,a t det handler om at gå ind via telefonens signal og sendemaster og se, hvor en person/telefonen har opholdt sig på forskellige tidspunkter. Din telefons signaler har jo hele tiden kontakt til en sendemast, - ad den vej kan man konkludere, hvor en person har befundet sig på et givet tidspunkt. Et arbejdsredskab som politiet ofte bruger ved eks savnede personer. ( Men som skrevet, så er det kun hvad jeg tænker og jeg ved det ikke)
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 17:07   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej jeg ved det Sanne, vi får måske noget af et problem - tænker også lidt på huset ved Strandvejen selvom det jo står i din mands navn, men at du står for indbetalingerne fra den sorte indlægt - men har i nu lært polakkerne at tale dansk, bare til skattebehov? Jeg ved jo godt de kun filser huset og lægger tag om natten, men alligevel...man ved jo aldrig hvornår de dukker op
Synes også de har været længe om at lægge det tag - det tog da kun 6 mdr da de renoverede jeres køkken og bad

Nensy, tror ikke de tjekker beskeder, HVIS der er hold i rygtet, så er det nok det med sendemasterne. Så bare gør som os andre, skift til taletid og skift mobilen ud ofte (koster under 200 kr i Netto)

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 22:30   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tror det er meget typisk for os i systemet og tilmed nogle i mange år, at være parnoide herfor også med alt det nye reformer osv.

Vi ser trusler alle vegne i forhold til systemet, vi tror de holder øje med hvad vi laver osv.

Specielt når man lige har fået tilkendt ftp. tænker man "kan det nu også være rigtigt?, de kommer nok efter os".

Mon ikke det kommer til at tage noget tid inden vi "sunder" os og acceptere at vi har fået vores pension og kan slappe helt af?

Jeg fik en brev fra ældresagen den anden dag, underligt for jeg er jo slet ikke "ældre", men kan "bare" ikke arbejde. Pænt af dem at tilbyde mig deres arrangementer trods alt, det kunne jo være man havde eller får brug herfor .
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 27-02-2013 kl. 22:33.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må man tage fag på VUC? Mama Spørgsmål ang fleksjob 2 20-06-2013 07:33
Kan de tage min FP fra mig Tullepigen90 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 12-09-2012 16:35
Vurdering Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 7 18-08-2012 13:30
Kan Man tage et lån når man er på SDP? Samiam Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 30-01-2011 15:01
vurdering hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-09-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension